اقتصادی

آغاز فرایند مزایده خودروهای خارجی از فردا

از فردا (7 آنلاین) آماده سازی مزایده خودروهای وارداتی آغاز می شود.

به گزارش ترندونی، از مجموع بیش از 2249 خودروی وارداتی که سال هاست در انبارهای گمرک شهرهای مختلف حضور دارند، 1062 خودرو به حراج گذاشته می شود.

این خودروها به عنوان پرونده «سفارشی» شناخته می‌شوند و آن‌طور که سازمان جمع‌آوری و فروش دارایی‌ها اعلام کرده است «برائت از این موضوع اعلام نشده و این مزایده صرفاً برای جلوگیری از امحای خودروها برگزار می‌شود». وجوه فروش آنها نیز به خزانه دولت واریز می شود و در صورت وجود برائت به مالکان خودرو برگردانده می شود.

سازمان جمع آوری و فروش دارایی های تملک شده در نظر دارد خودروهای خود را با استفاده از سامانه حراج الکترونیک دولتی به فروش برساند. بنابراین متقاضیان می توانند از 16 مهرماه به وب سایت حراج الکترونیکی به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه کنند. 08:00 جهت اطلاع از لیست و شرایط خودرو و همچنین مشاهده خودروهای موجود در مزایده و ارائه پیشنهاد تا سه شنبه (12 مهرماه) ساعت 24:00 می باشد.

شرکت کنندگان در مزایده باید برای ثبت نام و دریافت گواهی امضای الکترونیکی (توکن) به دفاتر ثبت اسناد رسمی سراسر کشور مراجعه کنند.

مزایده صرفاً از طریق سامانه حراج الکترونیکی دولت به نشانی فوق صورت می‌گیرد و پیشنهاد نیز به این صورت انجام می‌شود. لذا کلیه شرکت کنندگان در مزایده می توانند از تاریخ درج شده به آدرس eauc.setadiran.ir و ثبت پیشنهاد با امضای الکترونیکی اقدام نمایند.

البته پیشنهاد قیمت تا روز سه شنبه 21 مهرماه ساعت 24 در سامانه مذکور قابل ثبت است.

نوع ماشین عدد

Lexus (NX200، NX300، RX)

62

پورشه ماکان.

40

کیا (سراتو، سورنتو، اپتیما)

182

BMW (530, 730, x4)

152

بنز (E200 و مرسدس بنز)

8

هیوندای (توسان، سانتافه، سوناتا، سوناتا هیبریدی)

459

تویوتا (کمری، راور، کمری هیبریدی)

154
ولوو 1

پورشه باکستر.

3

بدون نام

1

علاقه مندان به شرکت در مزایده باید کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی و همچنین شماره حساب قابل استفاده آنلاین داشته باشند.

بازدید از خودروهای مذکور در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 الی 14 امکان پذیر خواهد بود.

روز شنبه (25 مهرماه) ساعت 12 پیشنهادهای ثبت شده در سامانه مزایده الکترونیکی در محل سازمان مرکزی رمزگشایی و در همان روز برندگان مزایده اعلام خواهند شد.

مناقصه گران توجه داشته باشند که در مزایده پس از ثبت پیشنهاد و ارائه درخواست انصراف، می توانند تا روز چهارشنبه (13 مهرماه) ساعت 14 بعد از ظهر نسبت به ثبت گزینه انصراف نیز در سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا