فرهنگ و هنر

دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نسل دوم نوابغ روزگار هستند

دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نسل دوم نوابغ روزگار هستند

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش ملی تجلیل از رتبه‌های برتر کشوری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که امروز ۱۹ آذرماه در سالن اجتماعات هتل هویزه برگزار شد، گفت: دانش آموزان شاهد و ایثارگر نسل دوم نوابغ روزگارند.

به گزارش ترندونی، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری خانواده شهدا و ایثارگران اظهار کرد: به طور حتم این توفیق‌ها برای این عزیزان در کنکور در طول دوره دانشجویی آنها هم تداوم خواهد داشت و در بررسی‌های انجام شده نرخ معدل‌های الف برای شرکت کنندگان حوزه ایثارگری حدود ۴۰ درصد است.
وی افزود: دانش آموزان شاهد و ایثارگر پرتلاش‌تر و کوشاتر از بقیه دانش‌آموزان هستند زیرا این‌ها نسل دوم نوابغ روزگارند که پدرانشان به خاطر درک درست از موقعیت، با هوش و استعدادی که داشتند، در کنار توکل به خدا و اخلاص، اقدام‌ و ابتکار بسیاری در دفاع مقدس به انجام رساندند.
دکتر قاضی‌زاده ادامه داد: ما ۳۱۰۰ شهید دانشجو داشتیم که بسیاری از آنها نابغه بودند؛ مثل شهید محسن حاجی بابا، محسن رضایی، محمود شهبازی دستجردی، احمدرضا احدی، محمد حسین اوحدی و مهران بلورچی، این افراد از نوابغ کنکور زمان خود بودند، این‌طور نبوده که شهدای ما به لحاظ علمی و تحصیلی در سطح بالایی نباشند بلکه بسیاری تحصیل را رها کرده و به جبهه رفته و جنگ را فرماندهی کردند تا دشمن مسلح را به زمین بزند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این موضوع مسئولیت ما و شما را زیاد می‌کند و از شما انتظارهایی وجود دارد، در عرصه علم و باید آنچنان قوی حاضر شوید که دشمنان را به حیرت واداشته و راه علما و بزرگان علم باید توسط شما ادامه پیدا کند.
معاون رییس جمهور خطاب به برگزیدگان آزمون سراسری با بیان اینکه ۱۶ آذر، روز دانشجو را نیز به شما تبریک می‌گویم، تاکید کرد: به قول شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود، بنابراین موذن پیشرو است و جامعه را به حرکت درمی‌آورد و عملش در راه کسب خدا است.
وی افزود: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان می‌فرماید حضور در عرصه علمی و سیاسی مهم‌ترین انتظار بنده از شماست، دانشجو در طول تاریخ ظلم ستیز و استکبار ستیز بوده و این انتظار از فرزندان خانواده ایثار و شهادت است که ضمن طی کردن راه علمی در عرصه سیاسی و فرهنگی فعالیت کنند، زیرا نگاه جامعه به آنهاست و جامعه آنها را رصد می‌کند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدواریم رشد ۵۵ درصدی قبولی داوطلبان در کنکور سراسری ادامه یابد و اکثر رتبه‌های برتر کنکور از خانواده شاهد و ایثارگران باشد و با برنامه‌ریزی خوب معاونت مربوطه در این مسیر گام برداریم.
دکتر قاضی زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: اصل نظام تعلیم و تربیت نیازمند تحول است و البته شرط معدل در کنکور بسیار خوب است و امیدواریم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تحولی در این حوزه رخ دهد.
در انتهای این مراسم از ۱۳ نفر از دانش‌آموزانی که موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شده بودند، تجلیل شد.
انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا