اقتصادی

چه کسانی می‌توانند از سهم ۲۰ درصدی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده کنند؟

بر اساس بیانیه نماینده مطبوعات سام، متقاضیان طی سال 93 درخواست خود را در «طرح جایگزینی خودروهای فرسوده» که 20 درصد از ظرفیت قرعه کشی تولید خودروسازان اختصاص دارد، ثبت می کنند. مدت دور سوم فروش جامع خودرو (26 تا 28 شهریور) در صورت استعلام در صورت وجود خودروی فرسوده طبق کد ثبت نام، خودروی درخواستی طبق شرایط تحویل داده خواهد شد.

به گزارش ترندونی، امروز (چهارشنبه 25 شهریور) ثبت نام سومین دوره فروش تلفیقی تولیدات خودروسازان آغاز می شود و برای اولین بار علاوه بر قرعه کشی طرح همیشگی و طرح جوانان ساکنین (طرح ویژه مادران) ) 20 درصد از ظرفیت قرعه کشی تولید خودروسازان به عنوان «طرح تعویض خودروی کارکرده» طبقه بندی می شود.

در صورت وجود خودروی فرسوده طبق کد ثبت نام، مشروط بر اینکه ظرف دو ماه آینده خودروی خود را اسقاط کرده و سندی مبنی بر بازگشت ارائه کند، خودروی درخواستی تحویل داده خواهد شد.امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با ترندونی، در خصوص جزئیات این پروژه و نحوه توزیع و شرایط آن، اظهار کرد: طبق بند و تبصره 7 قانون بودجه سال جاری. 10 درصد از ظرفیت خودروهای ثبت شده در طرح قرعه کشی باید برای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده شود. از این رو در سومین طرح تلفیقی فروش خودرو از امروز (چهارشنبه) برای اولین بار 20 درصد از ظرفیت خودروهای شرکت کننده در قرعه کشی را به این طرح اختصاص دادیم. زیرا در فاز دوم فروش یکپارچه خودرو چنین اتفاقی نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب افرادی که خودروهای فرسوده داشته و مشمول این طرح می شوند می توانند در این مرحله از فروش یکپارچه خودرو ثبت نام کنند و کد ثبت نام این افراد از ستاد سوخت و حمل و نقل درخواست می شود. مدیریت. در صورت وجود خودروی فرسوده تحت کد ثبت نام به شرط اسقاط خودرو تا دو ماه آینده و ارائه سند اسقاط، خودروی درخواستی (البته در صورت برنده شدن) تحویل داده می شود.

این مقام مسئول در وزارت ایمنی یادآور شد: بر اساس ماده 10 قانون سازمان صنعت خودرو، خودروسازان باید به ازای تولید هر چهار خودرو گواهی اسقاط ارائه کنند تا خودروهای تولید شده شماره گذاری شوند. در حال حاضر شرایط صدور گواهی اسقاط خودرو به دلیل افزایش قیمت خودرو و نبود سازوکارهای تشویقی یا جریمه چندان پاسخگوی تولید نیست و این به نوعی به مانعی تبدیل شده است. لذا قانونگذار برای رفع این مشکل درصد مذکور (10%) از ظرفیت قرعه کشی ها را به این منظور (تخریب و تعویض خودروهای فرسوده) در نظر گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا