ورزش و تندرستی

برخورداری دومین طلایی تکواندو ایران در پاریس/ عباسی آخرین نماینده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در ادامه این مسابقات که از روز جمعه در پاریس آغاز شده، امروز شنبه یازدهم شهریورماه در اوزان ۶۸- و ۸۰- کیلوگرم آقایان پیگیری شد و تیم ملی ایران ۲ نماینده داشت که مهران برخورداری با صعود به دیدار نهایی به نشان طلا دست یافت و متین رضایی توفیقی در کسب مدال نداشت.

برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم «میگوئل سالاس» از کلمبیا را در مبارزه نخست ۲ بر صفر شکست داد. وی در ادامه به مصاف «صالح الشراباتی» از اردن رفت. این مبارزه در راند شماری یک بر یک بود که به دلیل آسیب دیدگی حریف اردنی، نماینده کشورمان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. وی در این مرحله «پارک وو هیونگ» از کره جنوبی دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ رفت و با ارائه مبارزه‌ای حساب شده ۲ بر صفر پیروز شد تا هم به نیمه نهایی صعود کند و هم شکست برابر این کره‌ای در مسابقات جهانی مکزیک را جبران کرده باشد. ملی پوش کشورمان در ادامه «نیکولاس کارل الن» از آمریکا را نیز دو بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد. وی در جدال برای کسب مدال طلا، «آپوس تولوس» از یونان را پیش رو داشت که در نهایت ۲ بر یک پیروز شد و عنوان قهرمانی و مدال طلای این رقابتها را به خود اختصاص داد.

متین رضایی دیگر ملی پوش کشورمان در مبارزات امروز بود که در وزن ۶۸- کیلوگرم بعد از برتری ۲ بر صفر برابر «دوان کُن» از کره جنوبی، با همین نتیجه به «زیاد کریم» از اردن باخت و حذف شد.

عباسی آخرین تنها نماینده ایران در روز پایانی

دومین مرحله از رقابتهای گرندپری در سال ۲۰۲۳ فردا یکشنبه با برگزاری مبارزات دو وزن ۶۷+ کیلوگرم زنان و ۸۰+ کیلوگرم زنان به پایان می‌رسد که تیم ملی کشورمان ابوالفضل عباسی را به عنوان آخرین نماینده خود دارد. عباسی در وزن ۸۰+ کیلوگرم که ۳۱ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست به دیدار «میگوئل مارتینز» از برزیل می‌رود و در صورت برتری باید با برنده مصر و مکزیک پیکار کند.«کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ ۲ و مدال طلا و نقره جهان حریف سرسختی برای عباسی خواهد بود.

برای تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات تا اینجای کار مهران برخورداری و مهدی حاج موسایی دو مدال طلا، ابوالفضل زندی یک مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده‌اند. متین رضایی و ناهید کیانی از دور رقابتها کنار رفته و فردا هم ابوالفضل عباسی به دیدار رقبای خود می‌رود.

در این مسابقات به نفراتی که به مدال طلا دست پیدا کنند ۶۰ امتیاز، نفراتی که عنوان دوم را به خود اختصاص دهند ۳۶ امتیاز و دارندگان مدال برنز ۲۱.۶ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا