حوادث و رویدادها

بازداشت ۵ سارق و کشف ۵۰ پرونده سرقت در جنوب تهران

فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف حدود ۵۰ فقره سرقت در جریان دو عملیات پلیسی خبرداد.

به گزارش ترندونی، سرهنگ محمد قاسم طرهانی به تشریح دو مورد از ماموریت‌های پلیس شهرری در تعطیلات پایان هفته گذشته پرداخت و گفت: یک مورد مربوط به دستگیری و انهدام باند چهار نفره سارقان محتویات و لوازم خودرو است. رسیدگی به این پرونده در پی وقوع سرقت‌های سریالی محتویات داخل خودروی شهروندان و وصول شکایت مالباختگان به پلیس، در دستورکار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهر ری قرار گرفت.

وی با اشاره به کشف سرنخ‌هایی از سارقان و اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این افراد گفت:  کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم طی چندین نوبت تحقیقات گسترده نهایتا موفق شدند دو تن از سارقان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند. این افراد در جریان بازجویی ها ابتدا منکر حقایق شدند، اما در ادامه لب به اعتراف باز کردند.  

طرهانی افزود:‌ کارآگاهان با استفاده از فنون بازجویی در نهایت موفق شدند مخفیگاه دو تن از مالخران را در جنوب تهران شناسایی کنند و طی یک عملیات غافلگیرانه که با هماهنگی مقام قضایی انجام شد، هر دو متهم را در یک مخفیگاه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در جریان بازدید ماموران از مخفیگاه مالخران بیش از ۳۰ باتری خودرو کشف و ضبط شد که به همراه متهمان به اداره پلیس انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای چندین فقره سابقه دستگیری بودند، گفـت: این افراد درجریان بازجویی‌ها به تشکیل باند و ارتکاب دستکم ۴۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و فروش باتری خودرو به مالخران در سطح جنوب تهران اقرار کردند. در ادامه نیز هر چهار متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری سارق خودرو در محدوده دولت آباد خبرداد و گفت که متهم به بیش از هفت فقره سرقت خودرو معترف شده است.

به گفته طرهانی رسیدگی به این پرونده در پی شکایت تعدادی از شهروندان در هفته های اخیر در خصوص سرقت خودرو در محدوده دولت آباد در دستورکار ماموران پلیس قرار گرفت و آنان با انجام تحقیقات میدانی نسبت به شناسایی هویت متهم این پرونده‌ها اقدام کردند. در ادامه نیز هماهنگی با مقام قضایی برای اجرای عملیات انجام و مجوزهای لازم اخذ شد.

وی ادامه داد: تیم عملیات کلانتری دولت آباد در بیستم دی ماه امسال با تعقیب و مراقبت چند ساعته، سارق را در حین سرقت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. متهم ۲۸ ساله که دارای سوابق متعدد دستگیری به جرم سرقت بود، در جریان بازجویی‌های انجام شده به هفت فقره سرقت خودرو اعتراف کرد. در ادامه نیز برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا