اقتصادیکسب و کار ایرانی برتر

نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رایگان

نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به چه کار می‌آید؟

پیش‌ از اینکه نیاز داشته باشید بهترین نرم‌افزار را پیدا کنید، ابتدا باید بدانید که این نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چه کاربردی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌کنندگان این بازار دارد؛ بنابراین ابتدا بررسی می‌کنیم که این‌گونه نرم‌افزارها چه نیازی را برطرف می‌کنند.

در ابتدا باید این مورد مطرح شود که نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال توانایی پیش‌بینی کردن بازار ارز دیجیتال را ندارد. اگر این مورد باعث می‌شود خود را بی‌نیاز نسبت به استفاده از این نرم‌افزارها بدانید، سخت در اشتباه هستید. نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به شما کمک می‌کنند تا بتوانید رفتارهای بازار را بررسی و مدیریت کنید. شما زمان زیادی برای بررسی رفتارهای هر سهم یا سهام را ندارید؛ پس با کمک این نرم‌افزارها می‌توانید بهترین تحلیل را نسبت به رفتار و روند کنونی هر سهم به دست آورید.

 تجزیه‌وتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟

شما با کمک نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌توانید روند قیمت‌ها را شناسایی کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا رفتار بازار را یافته و بر اساس آن حرکات خودتان را برنامه‌ریزی کنید. همین امر مبنایی مناسب را برای انتخاب کردن معاملاتی بهینه و هوشمند برای شما فراهم می‌کند.

تحلیلگرانی که از روش تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، به دنبال یافتن الگوهای تغییر قیمت هستند. این افراد باتوجه‌به آمارهای موجود می‌توانند قیمت آینده را با بررسی قیمت گذشته، برآورد کنند. بااینکه قرار نیست نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به‌جای شما بازار را تحلیل کرده و سرمایه‌گذاری کند؛ ولی این نرم‌افزارها ابزارهایی قدرتمند در دست افراد حرفه‌ای هستند. افرادی که به‌خوبی به تحلیل تکنیکال مسلط باشند، می‌توانند به‌خوبی یک نرم‌افزار باکیفیت را شناسایی کرده و به بهترین نحو از آن استفاده کنند.

ما در دوره ، صفر تا صد این شیوه را به‌صورت عملی به شما آموزش خواهیم داد. همچنین در دوره و ، تمام بازار ارزهای دیجیتال را از مفاهیم ابتدایی تا تحلیل‌گری در بازار را از صفر تا صد به شما آموزش خواهیم داد.

نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رایگان و بهترین ابزار

معامله کردن به‌صورت روزانه به نرم‌افزار نیاز دارد. برخی از این نرم‌افزارها رایگان بوده و برخی دیگر نیاز به شارژ ماهیانه دارند. بیشتر کارگزاری‌ها برای به دست آوردن توجه مشتری‌ها یا برای تبلیغات، آخرین نسخه‌های نرم‌افزارهای کاربردی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. از سؤالاتی که مطرح می‌شوند، این است که با وجود این‌همه نرم‌افزار متفاوت، کدام‌یک بهترین نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است؟ آیا معیار یا شاخصی برای شناسایی وجود دارد؟ بهترین نرم افزار ترید ارز دیجیتال کدام است ؟

هر ارز رفتار مخصوص به خود را دارد؛ پس نمی‌توانیم برای همه آن‌ها یک شاخص یا معیار را در نظر بگیریم؛ بنابراین باید با استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رفتار هر رمزارز را بررسی کنیم. باید سعی کنید باتوجه‌به هدف خودتان، به‌صورت روزانه، هفتگی یا … نقطه‌به‌نقطه هر نمودار را به کمک شاخص بررسی کنید. به کمک نرم‌افزارها می‌توان از فرمول‌های پیچیده گذر کرد و تنها به کمک نمودار مسیر را بررسی و تصمیمات را اخذ کرد.

فاکتورهای لازم برای بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تا به اینجا باید متوجه شده باشید که قرار نیست خود نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کاری برای تحلیل یا سرمایه‌گذاری انجام دهد. درواقع معامله‌گر براساس نیاز یا استراتژی خود می‌تواند از ابزارهای مختلف، مشخص‌شده و موجود در نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده کند. این معامله‌گر باید چه معیارها و فاکتورهایی برای انتخاب نرم‌افزار مناسب داشته باشد؟

اولین و شاید مهم‌ترین معیار این است که معامله‌گر چه استراتژی را برای معامله در نظر دارد و این استراتژی نیاز به چه ابزاری دارد؟ درواقع یک نرم‌افزار برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، باید برای شمای معامله‌گر جذاب باشد. هرچند باید در کنار آن ویژگی‌های عام و مهم را نیز داشته باشد. در ادامه بخشی از این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

گستردگی بالای ابزار

یکی از ویژگی‌های مهم در نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال این است که گستره لازم ابزار را داشته باشد. باوجوداینکه قرار نیست همه کارها روی دوش این دست نرم‌افزارها باشد؛ ولی اگر آن‌ها فاقد گستردگی لازم در ابزارهای خود باشند، ارزش چندانی ندارند.

سرعت تحلیل و پاسخگویی

در دنیای سرمایه‌گذاری، سرعت در کنار دقت، حرف اول را می‌زند. استراتژی‌های زیادی هستند که برای موفقیت به ثانیه‌ها نیاز دارند؛‌ پس تحلیل‌های لحظه‌ای به توانایی‌های پاسخگویی بالا نیاز دارند و این موضوع باعث اهمیت داشتن سرعت بالای نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال می‌شود.

کاربردی سریع و ساده

کارایی‌هایی مانند در دسترس بودن تمام ابزارها، وجود داشتن امکان شخصی‌سازی در نرم‌افزار و درنهایت همیشه در دسترس بودن این نرم‌افزارها سبب می‌شود تا نرم‌افزار مناسب باشد.

توانایی ذخیره کردن

وقت ارزشمندترین سرمایه است. شما نباید مجبور شوید تا هر بار همه تحلیل‌ها را از ابتدا انجام دهید. یک نرم‌افزار مناسب برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال باید امکان و قابلیت ذخیره کردن اطلاعات را داشته باشد.

دقت بالا

سرعت، کارایی و عملکرد بدون دقت بی‌ارزش هستند. یک برنامه یا نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال باید بتوانند دقیق‌ترین تحلیل‌ها را ارائه دهد.

کنترل بالا

اینکه تا چه اندازه هر کاربر قدرت عمل در نرم‌افزار را داشته باشد، اهمیت بالایی دارد. معامله‌گران، سرمایه‌گذاران یا به عبارتی کاربران نرم‌افزار باید بتوانند آن‌طور که نیاز دارند، از نرم‌افزار استفاده کنند.

آنلاین بودن

نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال باید بتوانند به‌صورت آنلاین و مستقیم با بازار ارز دیجیتال در ارتباط باشند تا قیمت‌ها، اطلاعات و اخبار را به‌صورت لحظه‌ای و به‌روز در اختیار کاربر قرار دهند.

معرفی چند نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تا به اینجا تلاش کردیم تا دلیل استفاده از نرم‌افزارها در تحلیل تکنیکال و راه‌های شناسایی بهترین نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را بازگو کنیم. در ادامه به معرفی چند نرم‌افزار برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال می‌پردازیم و مروری کوتاه بر ویژگی‌های آن‌ها داریم.

Shrimpy

این نرم‌افزار رایگان جزئی از بهترین نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال است؛ همچنین این نرم‌افزار دارای یک وب‌سایت مدیریت پورتفو نیز هست که به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را که در چندین صرافی موجود هستند، مدیریت کنید.

Trality

این نرم‌افزار یک نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و یکی دیگر از نرم‌افزارهای خوب و رایگان تحلیل است. این نرم‌افزار مناسب افرادی است که قصد دارند، از معاملات الگوریتمی ارزهای دیجیتال بدون نیاز به کنار گذاشتن کارهای روزانه خود بهره ببرند.

Coinigy

این نرم‌افزار کاملاً آنلاین و رایگان ابزاری برای تحلیل بیت کوین و سایر رمز ارزها بوده؛ بنابراین ابزاری مناسب برای تجزیه‌وتحلیل ارزهای دیجیتال با روش تحلیل تکنیکال است.

TradingView

برای ویندوز یا به‌صورت تحت وب می‌توانید از این نرم‌افزار رایگان تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده کنید.

Cryptohopper

یکی از بهترین ربات‌های معاملاتی برای ارزهای دیجیتال Cryptohopper است. این نرم‌افزار رایگان به شما کمک می‌کند تا به تمام حساب‌های مبادله رمز ارزهای خودتان در یک مکان بپردازید.

Bitsgap

این مورد بهترین ربات رایگان برای معامله و تحلیل بیت کوین است. شما با این نرم‌افزار می‌توانید دارایی‌های خود را به‌راحتی مدیریت کنید.

CryptoView

این مورد یک نرم‌افزار همه‌جانبه‌ی دیگر و رایگان برای معاملات بزرگ ارز دیجیتال به کمک تحلیل تکنیکال است. در این نرم‌افزار می‌توانید به‌طور هم‌زمان از چندین حساب معاملاتی استفاده کرده و کیف پول‌های خود را ادغام و مدیریت کنید.

انواع دیگر نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تا به اینجای کار برخی از نرم‌افزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را باهم بررسی کردیم. همچنین سعی شد تا بر اساس نیازهای امروز در بازار سرمایه‌ای و ارزهای دیجیتال مهم‌ترین فاکتورهایی را که برای انتخاب نرم‌افزار تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال لازم هستند را بیان کنیم. پیش‌ازاین نرم‌افزارهایی را که در سطح اینترنت و دنیا وجود دارند و می‌شود به آن‌ها اعتماد کرده و از آن‌ها برای تحلیل تکنیکال خودمان استفاده کنیم، آورده شده است.

این نرم‌افزار به‌نوعی بهترین دنیا محسوب می‌شوند و در ادامه اسامی چند مورد دیگر این نرم‌افزارها را آورده‌ایم تا شما عزیزان در صورت تمایل یکی از آن‌ها را به‌عنوان نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال مناسب خود، انتخاب کنید.

  • Coinrule
  • TradeSanta
  • CryptoHero
  • Zignaly
  • Botcrypto
  • Cryptotrader
  • Pionex
  • Krill
  • commas 3
  • Haasonline

 چطور بهترین سایت برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

سؤال مهم دیگری که پیش می‌آید، این است که ما به‌عنوان یک معامله‌گر، سرمایه‌گذار یا کاربر چطور می‌توانیم بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟ خیلی از نرم‌افزارها یا سایت‌های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال وجود دارند که برای شروع فقط کاربر را سردرگم می‌کنند؛ ‌بنابراین باید بتوانیم تشخیص دهیم که به‌صورت کلی کدام سایت یا نرم‌افزار مناسب کدام بازار است.

در شروع حضور در بازارهای ارز دیجیتال به دلیل وجود نداشتن شناخت کافی، نمی‌توان به تجربه تکیه کرد. کسانی که در سایر بازارهای مالی فعالیت داشتند، راحت‌تر با این بازار کنار می‌آیند؛ بااین‌حال بازهم این بازار ماهیت خاص خود را دارد. برای ابتدای کار شما نیاز به سایت‌های پیشرفته ندارید؛ پس سایت یا نرم‌ افزاری که اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین مفاهیم را در خود جای ‌داده باشد، برای شروع کار کافی است. شما می‌توانید در ابتدا با ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین ابزارها کار کنید تا حرفه‌ای شوید.

سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال داخلی

از پیچیدگی‌های انواع سایت‌ها و ابزارهای آن‌ها، انگلیسی‌زبان بودن است. این نرم‌افزارها، سایت‌ها و ابزارها برای جذب کاربران بیشتر معمولاً از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. بیشتر این سایت‌ها نیز از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. حتی برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند هم سخت است با زبان این سایت‌ها و ابزارها به‌راحتی کنار بیایند. چون خود معامله‌گری یا سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال خود یک تخصص به‌حساب می‌آید؛ بنابراین یک سایت یا نرم‌افزار داخلی برای شروع کردن مسیر کافی و مناسب است.

شما می‌توانید با استفاده از یک سایت ایرانی مثل ره‌آورد ۳۶۵ کم‌کم با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شوید و انواع اصطلاحات مختلف آن را بشناسید. یک سایت تحلیل ایرانی معتبر یا یک نرم‌ افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند در شروع راه، کارایی بسیار بالایی داشته باشد. هرچند به این نکته هم توجه کنید که امروزه انواع نرم‌افزارها و سایت‌های ایرانی هم توان تأمین خواسته‌ها و نیازهای افراد حرفه‌ای را دارند.

منابع:

 https://nezarat.com/crypto-price

https://www.tradingview.com/markets/cryptocurrencies/

 https://coinmarketcap.com/

دکمه بازگشت به بالا