اقتصادی

ماجرای پیامک سازمان مالیاتی به صاحبان مشاغل

سازمان مالیاتی در پیامی کوتاه به صاحبان مشاغل اعلام کرد که با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان، مراحل مورد نیاز برای بررسی فرم مالیات مربوط به فعالیت های خود را در کارت ابلاغ الکترونیکی بررسی کنند.

به گزارش ترندونی، سازمان امور مالیاتی در پیامی کوتاه به این کسبه اطلاع داد: «مودی عزیز، فرم مالیاتی با عنوان فرم اظهارنامه نهایی مالیات بر درآمد در بند ج و در ایمیل شما درج شده است. برای مشاهده جزئیات فرم به آدرس «my.tax.gov.ir» مراجعه کنید. نیازی به مراجعه به اداره مالیات نیست.»
سابقه این پیام کوتاه به این موضوع برمی گردد که مودی به استناد قسمت اخیر (97) قانون مالیات های مستقیم (اصلاحات مصوب 1394/04/31) از تسلیم اظهارنامه مالیاتی طبق قانون خودداری کرد. سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس ضوابط و مقررات، اظهارنامه مالیاتی را بر اساس فعالیت ها و اطلاعات اقتصادی دریافتی از مودیان از طرح کلی مالیاتی تهیه و طبق اظهارنامه مالیات مناسب را اخذ می کند.

ضمناً با توجه به بند آخر تبصره 3 ماده 22 آئین نامه اجرائی که مشمول ماده 219 قانون مالیات های مستقیم است عدم ارائه ترازنامه یا حساب سود و زیان یا حساب سود و زیان و هزینه ها یا صورت درآمد و هزینه همراه با اظهارنامه مالیاتی یا اظهارنامه صفر در مورد کلیه مبالغ هر یک از صورت های مالی فوق یا صورت های فوق، حسب مورد، به عنوان تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق با مقررات قانونی مربوطه

بر این اساس سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای مفاد قانونی فوق الذکر در اطلاعیه ای اعلام کرد که نسبت به تنظیم اظهارنامه مالیاتی و صدور برگ تشخیص مالیات برای مودیان ذیل اقدام می نماید.

1) صاحبان مشاغلی که فرم مربوط به موضوع تبصره ماده (100) قانون مالیات های مستقیم مصوب 1398 را به استناد اسناد و مدارک قانونی اخذ شده با رعایت شرایط قانونی مندرج در دستورالعمل ارائه می کنند. مطابق تبصره (100) قانون مذکور نبودند.

2) كليه مؤدياني كه اظهارنامه اجرايي سال 1399 آنها طبق توضيحات فوق الزامات قانوني را رعايت نكرده است.

3) به کلیه مؤدیانی که در مهلت مقرر در قانون از تسلیم اظهارنامه مالیاتی فعالیتهای تجاری خود امتناع کرده اند.

STI همچنین تاکید کرد که مودیان مالیاتی باید بر اساس فعالیت واقعی و بر اساس اظهارنامه مالیاتی واقعی، برخلاف گواهی محاسبه مالیات صادر شده بر اساس اظهارنامه برآورد خلاقانه، اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند. مقررات مربوطه سازمان امور مالیاتی.

علاوه بر این، مودیان مالیاتی در صورت عدم تسلیم اظهارنامه در مهلت مقرر قانونی پس از طرح شکایت، امکان شنیدن یا تسلیم اظهارنامه مالیاتی را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا