برون مرزی

هرتزوگ: آمریکا نگران اقدامات کابینه نتانیاهو است

درحالی که رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی در نیویورک از نگرانی شدید دولت آمریکا نسبت به اقدامات کابینه این رژیم خبر داده است، موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز فاش کرده است که روابط تل‌آویو و واشنگتن درپی همین اقدامات در خطر بوده و وارد یک مرحله حساس شده است.

به گزارش ترندونی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اسحان هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در روز پایانی سفر خود به آمریکا در نشست فدراسیون سازمان‌های یهودی نیویورک اعلام کرد، دولت آمریکا به شدت نگران است که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به تصویب بند «عدم معقولیت» بسنده نکرده و به اقداماتش برای تضعیف دستگاه قضایی ادامه دهد.

وی گفت: تصویر واضحی از اصلاحات قضایی ارائه نشده است و من این مطلب را در واشنگتن نیز شنیدم. سوال این است، نتیجه نهایی چه خواهد بود؟ آیا روند کار به تصویب بند مذکور ختم خواهد شد یا گام‌های دیگری نیز وجود خواهد داشت؟

هرتزوگ در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پدیده تمرد نظامیان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت در اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی نیز ابراز امیدواری کرد که درخواست‌ها برای ادامه تمرد نظامی و توقف خدمت متوقف شوند.

وی در این باره تاکید کرد: من معتقد هستم که تمرد از خدمت نباید بخشی از اختلافات سیاسی باشد.

هرتزوگ درباره تنش میان کابینه بنیامین نتانیاهو و دولت آمریکا نیز گفت: من فقط به عنوان فرستاده‌ای از طرف اسراسیلی‌ها به اینجا آمده‌ام و به این اتفاق نیز افتخار می‌کنم.

در همین حال، موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داده است که روابط ویژه آمریکا و این رژیم “در خطر” است.

این موسسه اعلام کرده است: بدون ارزش‌های مشترک، هیچ منافع مشترک و روابط ویژه‌ای میان اسرائیل و آمریکا وجود ندارد و برای اولین بار در تاریخ روابط دو طرف، واشنگتن نگران است که اسرائیل دیگر یک دولت دموکراتیک نخواهد بود.

وی تاکید کرد: «روابط ویژه با آمریکا تعیین کننده تفاوت میان اسرائیل به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و اسرائیل به عنوان یک دولت کوچک با توانایی‌های محدود است».

این موسسه در ادامه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شدت مخالف لایحه اصلاحات قضایی و اقدامات کابینه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی است.

اختلافات دولت بایدن و کابینه نتانیاهو طی مدت اخیر بالا گرفته است، به‌طوری که برخی از شخصیت‌های نزدیک به نتانیاهو بارها مدعی شده‌اند که دولت بایدن از اعتراضات علیه این کابینه حمایت می‌کند.

این اختلافات در پی پافشاری کابینه نتانیاهو به پیش بردن روند تصویب لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» تشدید شده است.

به رغم مخالفت‌های شدید با این طرح؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است، هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا