اقتصادی

باید از حجم‌فروشی به سرعت‌فروشی اینترنت حرکت شود

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به ما کمک می کند تا از فروش کلان به سمت فروش اینترنتی پرسرعت برویم و نیازهای جوانان امروزی را برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برآورده کنیم.

لطف الله سیاهکلی در گفت وگو با ترندونی، درباره اهداف توسعه شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: هر کشوری با توجه به فرهنگ و نیازهای بومی خود سعی می کند به نیازهای مردم در داخل کشور پاسخ دهد. این اصل در سراسر جهان از جمله اروپا و آمریکا معتبر است. شبکه ملی اطلاعات نیز گامی در جهت پاسخگویی به نیازهای داخلی مردم از داخل خود کشور است. یکی از عوامل مهم در ایجاد شبکه ملی اطلاعات، سرعت اینترنت است.

این عضو کمیسیون صنعت سیماس در ادامه بیان کرد: پس از اجرای شبکه ملی اطلاعات، سرعت اینترنت افزایش چشمگیری خواهد داشت. متأسفانه امروز به حجم فروش اینترنتی دامن زده ایم و کم کم باید از فروش عمده اینترنتی به سمت فروش سرعت اینترنتی برویم.

نماینده مردم قزوین در شورای اسلامی گفت: جوانان امروزی دوست دارند در فضای مجازی سریع کار کنند. اگر زیرساخت های اینترنتی لازم را در داخل ایجاد نکنیم و بخواهیم کل اینترنت را از خارج بخریم، باز هم با افت سرعت مواجه خواهیم بود. هر چه زیرساخت های داخلی اینترنت را توسعه دهیم، سطح دسترسی و سرعت دسترسی مردم بالاتر می رود که نیاز جامعه و جوانان امروزی است.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری های مجلس از وزارت حمل و نقل، خود وزیر نیز گفت که شبکه ملی اطلاعات 59 درصد پیشرفت داشته است. هنوز جای کار زیادی در این زمینه وجود دارد و باید اقدامات جدی تری برای تحقق شبکه ملی اطلاعات انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا