ورزش و تندرستی

سیاه و سفید مهدی طارمی در ۱۴۰۱؛ در انتظار انتقال جذاب ستاره ایرانی

سپهر ستاری: سال ۱۴۰۱ دو روی متفاوت خود را به مهدی طارمی نشان داد. ستاره ایرانی پورتو هرچه در مستطیل سبز درخشید و چشم‌ها را به خود خیره کرد، خارج از آن با انتقادات مختلفی مواجه شد و این موضوع تا حدی عملکرد فنی فوق‌العاده او را تخت‌الشعاع قرار دارد.

طارمی در سالی که گذشت توانست نام خود را به عنوان مهم‌ترین ستاره تیم پورتو و یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال مطرح کند. او در لباس اژدهای پرتغال به قهرمانی در لیگ برتر این کشور رسید و به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال رسید. او در مسیر قهرمانی لیگ پرتغال طی ۴۸ بازی آمار ۲۶ گل و ۱۷ پاس گل را ثبت کرد تا با این آمار شگفت‌انگیز در کنار ستارگانی چون مسی، بنزما، امباپه و لواندوفسکی به یکی از موثرترین بازیکنان فوتبال اروپا تبدیل شود. ستاره ایرانی در ادامه هم با درخشش خود پورتو را به عنوان قهرمانی سوپرکاپ رساند. او این فصل هم در ۳۸ بازی ۲۲ گل و ۱۲ پاس گل داشته و یکی از بهترین‌های لیگ پرتغال است. طارمی در حال حاضر رده دوم جدول گلزنان و بهترین پاسورهای این کشور قرار گرفته است.

اوج درخشش و تاثیرگذاری طارمی اما در لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی رخ داد. ستاره ایرانی با رسیدن به آمار ۷ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا به بهترین گلزن ایرانی این مسابقات تبدیل شد و با دو گل و یک پاس گل در جام جهانی موثرترین بازیکن تیم ملی ایران در این رقابت‌ها بود.

سال ۱۴۰۱ برای ستاره ایرانی با چند اتفاق تلخ هم همراه شد. او به همراه چند ملی‌پوش دیگر متهم به کودتا علیه دراگان اسکوچیچ شدند که این موضوع به خصوص پس از نتایج ضعیف تیم ملی در جام جهانی با انتقاداتی مواجه شد. طارمی و چند بازیکن دیگر تیم ملی هم‌چنین به دلیل بعضی مسائل و ژست‌های خاصی که در عکاسی جام جهانی گرفتند به شدت مورد انتقاد قرار داشتند.

با این حال طارمی از حیث فوتبالی در سال ۱۴۰۱ به قدری خوب کار کرد که توانست از زیر فشار این انتقادات رها شود و حالا خیلی‌ها امیدوارند تا ستاره ایرانی در تابستان ۱۴۰۲ یک انتقال جذاب به یک تیم بزرگ‌تر را تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸

دکمه بازگشت به بالا