ورزش و تندرستی

«سامانه کاتب» یادگیری عمیق برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به ارمغان می‌آورد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با آنا؛

عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان اگر اهل مطالعه باشند از یادگیری عمیق هم رضایت خواهند داشت و اگر اهل بهانه آوردن باشند ممکن است از سامانه کاتب اعلام رضایت نکنند، در صورتی که استفاده از سامانه کاتب و یادگیری عمیق به شدت خوب است و باید حتما استفاده شود.

مژگان سید هاشمی عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره یادگیری عمیق گفت: آموزش مجازی به خصوص برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که شاغل هستند باید حتما توسعه یابد؛ چرا که آن‌ها فرصت زیادی برای حضور در کلاس ندارند و برای پرداخت شهریه باید سرکار بروند. 

سید هاشمی افزود: اگر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهل مطالعه و درس خواندن در هر ساعت شبانه روز باشند یادگیری عمیق و آموزش مجازی برای آن‌ها تاثیر دو چندانی دارد. 

عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیزمند تکرار و تمرین در بحث یادگیری دروس هستند، تاکید کرد: استادان هر جلسه مبحث جدیدی را در کلاس درس مطرح می‌کنند و فرصت زیادی برای تکرار و تمرین مباحث جلسات گذشته ندارند و این موضوع برای دانشجویی که پایه قوی نداشته و مشغله زیادی دارد کار سختی است که بتواند تمام مطالب را به تنهایی تجزیه تحلیل کند؛ بنابراین اگر فیلم آموزشی در اختیار داشته باشد قطعا تکرار و تمرین بیشتر در منزل به یادگیری بهتر آن‌ها کمک می‌کند. 

سید هاشمی ادامه داد: قبل از همکاری با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تمام ویدیو‌های خود را در آپارات بارگذاری می‌کردم تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند و در بحث یادگیری عمیق هم به همین منوال است و دانشجویان به راحتی می‌توانند از فضا استفاده کرده و در مقابل احساس رضایت کامل هم داشته باشند. 

عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به عدالت آموزشی در بحث یادگیری عمیق اظهار کرد: یادگیری عمیق از ترم جاری در ۶ استان اجرا می‌شود و باید در ابتدا آنرا تجربه کنیم و اگر دانشجویان در دسترسی به اینترنت مشکلی نداشته باشند و اطلاع رسانی از طرف واحد‌ها در زمینه استفاده از سامانه کاتب برای یادگیری عمیق به درستی اعلام شود آن وقت است که می‌توانیم بگوییم عدالت آموزشی برای همه یکسان است.

 ** دانشجویان اگر اهل مطالعه باشند از یادگیری عمیق هم رضایت دارند

سید هاشمی بیان کرد: دانشجویان اگر اهل مطالعه باشند از یادگیری عمیق هم رضایت خواهند داشت و اگر اهل بهانه آوردن باشند ممکن است از این سامانه اعلام رضایت نکنند، در صورتی که استفاده از سامانه کاتب و یادگیری عمیق به شدت خوب است و باید حتما استفاده شود، البته در مقابل هم برخی استادان تمام سرفصل‌ها را پوشش نمی‌دهند و به همین صورت دانشجویان با مشکل مواجه می‌شوند. 

عضو هیئت علمی واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درس ریاضی دو را در یادگیری عمیق تدریس می‌کنم و در طول ۱۶ واحد آموزش ۱۱ جلسه آموزش مفید داریم و ۵ جلسه باقی مانده جزو تعطیلات رسمی است که برخی استادان به صورتی تدریس می‌کنند که آن ۵ جلسه را جبران کنند و برخی استادان دیگر به همان ۱۱ جلسه کفایت می‌کنند که این موضوع به ضرر دانشجوست، در یادگیری عمیق با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم و محتوای آموزشی در اختیار همه به صورت یکسان قرار می‌گیرد و دانشجویان اجبار به مطالعه دروس می‌شوند.

به گزارش آنا، اخیرا معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی سامانه کاتب تلاش می‌کند که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به محتوای یکسان و باکیفیت دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا