حوادث و رویدادها

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح هوشمندسازی روستاها در مازندران

ترندونی/مازندران جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح هوشمندسازی پایش تصویری روستاهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیدموسی حسینی امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی بهشهر گفت: طرح هوشمندسازی و پایش تصویری روستاهای مازندران از جمله طرح‌های محله محور پلیس برای تامین امنیت مناطق شهری و روستایی است که با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران به مرحله اجرا در آمده است .

سردارحسینی با اشاره به استفاده از سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های شهری در این طرح، افزود: تحول هوشمند سازی پلیس بازخورد بسیار خوبی در ارتقاء امنیت مردم به دنبال داشته است.

وی از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح هوشمندسازی پایش تصویری روستاهای استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بالای ۷۰ درصد روستاها به طرح هوشمندسازی اضافه شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: به طور قطع پلیس به تنهایی و بدون مشارکت مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مردمی نمی‌تواند بخوبی امنیت و آرامش را به مردم هدیه کند.

وی تصریح کرد: در طرح هوشمندسازی همچون خلافی گواهینامه، وظیفه عمومی، کارت پایان، خدمت بحث اخذ ثبت سرقت خودرو و گذرنامه با طرح پلیس من از جمله کارهایی است که شهروندان می‌توانند در منزل انجام دهند.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: قطعا عملکرد شفاف، عادلانه و پاسخگویی درست و سریع به خواسته‌ها و نیاز شهروندان عامل موثری در افزایش اعتماد عمومی بوده و در جامعه‌ای که افراد به نهادها و دستگاه‌های بالادستی خود اعتماد داشته باشند قطعا نظم اجتماعی و قوانین و مقررات بیشتر رعایت می‌شود.

وی افزود: به طور قطع دستگاه انتظامی به تنهایی و بدون مشارکت مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مردمی نمی‌تواند به‌خوبی امنیت و آرامش را برای مردم با ارمغان آورد و در این بین کمک مردم و دهیاران و شوراها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در پاین این مراسم سرهنگ قلی‌پور به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر معرفی و از زحمات سرهنگ عنایتی و سرهنگ ابراهیمی قدردانی شد.

دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری ۳ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی آن شهرستان در عملیاتی ضربتی خبر داد .

سرهنگ ” قاسم عزیزی” نیز در تشریح این خبر گفت: در پی قدرت نمایی عده‌ای اراذل و اوباش و نشر آن در فضای مجازی که موجب ایجاد رعب و وحشت و  سلب آسایش شهروندان شده بودند، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی، افزود: با تشکیل تیم‌های عملیاتی و انجام اقدامات پلیسی؛ محل اختفای متهمان که از اراذل و اوباش این شهرستان بودند شناسایی شد .

سرهنگ عزیزی ، تصریح کرد: در ادامه این عملیات غافلگیرانه و ضربتی ۳ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی این شهرستان که با اقدام‌های هنجار شکنانه خود موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند توسط ماموران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از اشراف اطلاعاتی ماموران خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی آسایش و امنیت مردم را خدشه‌دار کند با برخورد سخت و قاطعانه پلیس مواجه خواهند شد.

اجرای طرح امنیت محله محور و دستگیری ۴۷ سارق در مازندران

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح امنیت محله محور در سطح استان خبر داد و گفت: در طی مدت ۲۴ ساعت اجرای این طرح ۴۷ سارق دستگیر شدند.

سرهنگ” سید محسن جعفری” نیز در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور کاهش جرائم و پیشگیری از روند صعودی سرقت، طرح محله محور در قالب طرح پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی و دولتی به مدت یک روز در شهرستان های سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به این که در این طرح  یک روزه، ۴۷ سارق دستگیر شدند، افزود: در بازه زمانی اجرای این طرح ۳۹ فقره انواع سرقت توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان کشف شد.

سرهنگ جعفری در ادامه تصریح کرد: ماموران انتظامی کوپ‌های سطح استان موفق شدند بیش از یک کیلوگرم انواع مواد مخدر  کشف و ۱۰ خرده فروش و  ۱۹ معتاد را دستگیر کنند.

وی در ادامه افزود: در اجرای این طرح ۷۶ دستگاه خودرو و ۱۴ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان خاطر نشان کرد: برنامه ریزی دقیق و منسجم برای کاهش جرائم و برخورد قاطعانه با مجرمان و هنجارشکنان اجتماعی همواره با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد .

اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌های ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان ساری و توقیف ۳ خودرو و دستگیری ۱۲ نفر در اجرای این طرح خبر داد.

سرهنگ “عبدالله حسن زاده” در تشریح این خبر، اظهار کرد: در راستای ایمن سازی بستر پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با اراذل و اوباش، خرده فروشان موادمخدر و مزاحمین نوامیس در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های انتظامی مامورین یگان امداد در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها عملیاتی شد، ۳ دستگاه خودرو، همراه ۳ زن و ۹ مرد دستگیر شدند .

سرهنگ حسن زاده از اجرای این طرح نیز خبر داد و تصریح کرد: کسانی که در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس، خرید و فروش مواد مخدر و بدحجابی می‌کنند با برخورد جدی پلیس مواجه خواهند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه تامین امنیت شهروندان به خصوص در اماکن تفریحی جزء خطوط قرمز پلیس است، از شهروندان و خانواده‌ها خواست: هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند تا اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد .

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا