سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

هایفوتراپی چه عوارضی دارد؟

هیپوتراپی که با نام های لیفت صورت غیر جراحی، مینی لیفت صورت یا اولترا لیفت نیز شناخته می شود، روشی غیرجراحی برای لیفت صورت است. در این روش از امواج اولتراسوند برای تقویت پوست و پیشبرد فرآیند نوسازی کلاژن استفاده می شود. هیپوتراپی باعث جوانسازی پوست صورت و گردن می شود.

هایفوتراپی یک روش ایمن، موثر و غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست صورت در نظر گرفته می شود و مزایای زیادی نسبت به لیفت صورت جراحی دارد، زیرا هایفوتراپی نیازی به استفاده از بیهوشی یا هیچ برشی ندارد.

در جلسه مشاوره، متخصص پوست برای اطمینان از رعایت این روش، متقاضی را ارزیابی می کند. گزینه های دیگری مانند میکرونیدلینگ یا پی آر پی نیز ممکن است در نظر گرفته شود. دکتر محرابیان قبل از درمان سوالات لازم را از متقاضی می پرسد و بسیار ماهرانه به هایفوتراپی پوست شما می پردازد. وی یکی از اولین افرادی بود که در سال 1392 به انجام هایفوتراپی پرداخت و با نوشتن مقاله ای در هفته نامه سلامت آن را به جامعه پزشکی و مردم معرفی کرد.

نحوه انجام هایفوتراپی

نحوه انجام هایفوتراپی

هیپوتراپی یک روش غیر تهاجمی لیفت صورت در نظر گرفته می شود که عمدتاً برای صورت و گردن استفاده می شود. در این روش از امواج اولتراسوند برای نفوذ به لایه های عمقی پوست استفاده می شود. هایفوتراپی باعث جوانسازی پوست صورت و کاهش افتادگی پوست و رفع خطوط ریز و چین و چروک می شود. این روش در بهبود تولید کلاژن نیز موثر است.

فواید هیپوتراپی

هیپوتراپی با فواید

لیفت غیرتهاجمی صورت و گردن

هیپنوتیزم درمانی را می توان در قسمت های مختلف صورت و گردن استفاده کرد و به نتایج رضایت بخشی دست یافت. اکثر متقاضیان از این روش بیشتر در ناحیه صورت استفاده می کنند. هایفوتراپی ابروها، قسمت میانی صورت و پیشانی را بلند نمی کند. اما بسیاری از متقاضیان از این تکنیک برای بلند کردن گردن و پایین چانه استفاده می کنند.

علاوه بر صورت و گردن، ژیفو تراپی را می توان در نواحی مانند بازوها، پاها، ران ها، شکم، زانوها و چربی پشت نیز استفاده کرد. هیپوتراپی برای از بین بردن خطوط اخم استفاده نمی شود. بدیهی است که این روش در کاهش چین و چروک بیان موثر است.

نتایج را در روز اول درمان مشاهده کنید

نتایج هیپوتراپی معمولاً پس از اولین درمان قابل مشاهده است. اما پس از اتمام جلسه اول، 3 تا 6 ماه طول می کشد تا نتیجه درمان به طور کامل مشاهده شود. زیرا ایجاد کلاژن جدید به زمان نیاز دارد. البته نتیجه درمان در بسیاری از بیماران بلافاصله قابل مشاهده است. نتیجه هیپوتراپی معمولا از 3 ماه تا 1 سال باقی می ماند. برای حفظ نتایج هیپوتراپی می توان سالانه از این روش استفاده کرد.

بدون درد در طول درمان

در هیپوتراپی از امواج اولتراسوند برای نفوذ به لایه های عمیق پوست استفاده می شود. امواج انرژی به زیر سطح پوست هدایت می شوند و روی سطح حساس پوست تاثیری ندارند. این روش تولید کلاژن جدید را بهبود می بخشد. هیپوتراپی یک روش بی خطر در نظر گرفته می شود و بیمار در طول درمان تقریباً هیچ دردی احساس نمی کند. البته برخی از متقاضیان درد خفیفی را تجربه می کنند که با گذشت زمان بهبود می یابد.

مناسب برای افراد بالای 30 سال

هایفوتراپی روشی مناسب برای افرادی است که دارای افتادگی پوست صورت یا گردن یا چین و چروک در صورت و گردن هستند. به عنوان یک قاعده، این روش برای متقاضیان بالای 30 سال استفاده می شود. البته این روش توسط افراد 40 تا 50 ساله بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می گیرد. متقاضیان مسن نیز ممکن است بسته به میزان افتادگی پوست از هیپوتراپی بهره مند شوند. در طول مشاوره، پزشک از مناسب بودن این روش درمانی برای متقاضی اطمینان حاصل می کند.

جوانسازی پوست صورت و اعتماد به نفس افزایش می یابد

فیزیوتراپی فواید زیادی دارد. این روش گونه ها را بلند می کند، چین و چروک را کاهش می دهد و رنگ چهره را روشن می کند و به گفته متقاضی در افزایش اعتماد به نفس موثر است. هزینه درمان با هایفوتراپی معقول است و پس از درمان نیازی به دوره توانبخشی نیست. درمان آپنه خواب یک رویکرد غیر جراحی در نظر گرفته می شود.

عوارض هیپنوتیزم صورت

در پاسخ به این سوال که آیا هیپوتراپی دارای عوارضی است یا خیر، باید توجه داشت که اگرچه این روش روشی بی خطر برای سفت کردن پوست صورت محسوب می شود، اما هیچ روش درمانی کامل نیست و باید قبل از درمان عوارض ناشی از هیپوتراپی را در نظر گرفت.

درد

شیمی درمانی معمولاً بدون درد است و متقاضیان گزارش می دهند که باعث ایجاد درد یا گرمی خفیف در پوست می شود. بله این احساس فقط در طول درمان ایجاد می شود و بعد از درمان دوام نمی آورد. اگر درد شدید باشد، می توان از کرم بی حس کننده یا داروهای خوراکی استفاده کرد. بله، به ندرت باعث ایجاد درد در طول درمان می شود.

ایجاد لکه روی پوست

بر اساس تحقیقات انجام شده، یکی از شایع ترین عوارض هیپنوتیزم صورت، لک های پوستی است. ناحیه تحت درمان ممکن است قرمز و لکه دار باشد. به خصوص اگر پوست حساس باشد. این وضعیت دائمی نیست و معمولا پس از چند ساعت درمان از بین می رود. در پایان جلسه درمان، پزشکان از کرم مخصوص برای رفع این عوارض استفاده می کنند.

تورم

درماتیت بعد از هیپنوتیزم صورت نادر است، اما پوست هر فرد متفاوت است، بنابراین احتمال التهاب وجود دارد. تورم معمولا پس از چند روز فروکش می کند. در طول مشاوره، اطمینان حاصل کنید که متقاضی از تمام مزایا و عوارض جانبی لیفت تراپی پوست صورت آگاه است.

کم نور شد

امواج صوتی مورد استفاده در درمان به عمق پوست نفوذ می کند تا چین و چروک های بزرگ را از بین ببرد. امواج به پوست و سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) نفوذ می کنند. SMAS یک محل جراحی برای سفت کردن پوست است، اما بر خلاف جراحی، هیپوتراپی نیازی به زمان بهبودی ندارد. با نفوذ به قسمت‌های عمیق‌تر امواج، می‌توان آسیب‌های نرم و ناشنوایی ایجاد کرد.

خارش شدید اغلب در نواحی حساس مانند چشم ها و لب ها رخ می دهد. بیهوشی پس از 2 هفته بدون دارو خارج می شود. بعید است که چنین مشکلی پیش بیاید و پزشک در جلسه مشاوره نیازهای متقاضی را در این زمینه توضیح دهد.

پوست تیره

تیره شدن پوست برای همه اتفاق نمی افتد، اما اگر این اتفاق بیفتد، اثرات آن می تواند دائمی باشد. در این صورت رنگ پوست تغییر کرده و تیره تر می شود. تیره شدن پوست در اثر حرارت (45 تا 65 درجه سانتیگراد) ایجاد شده توسط دستگاه سونوگرافی ایجاد می شود. این وضعیت به ندرت اتفاق می افتد، اما متقاضی باید قبل از درمان یک آزمایش پوستی انجام دهد و پزشک تمام مشکلات مورد نیاز متقاضی را در طول جلسه مطرح می کند.

عدم مراقبت های پزشکی

در برخی موارد پس از پایان هیپوتراپی، متقاضیان به نتیجه مطلوب نمی رسند. در چنین مواقعی با وجود اینکه پوست آسیبی نمی بیند، در عین حال تغییر مثبتی در وضعیت پوست ایجاد نمی شود. در 10 درصد موارد، متقاضیان بعد از درمان متوجه تفاوتی در پوست خود نمی شوند. در برخی موارد، کلاژنی که به خنثی کردن اثرات گرانش کمک می کند، تأثیری به نظر نمی رسد.

تمام مراحل مربوط به بهبود ظاهر موثر هستند. البته هیپنوتیزم درمانی برای سفت کردن پوست صورت توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است. عوارض جانبی نادر است و عوارض جانبی خفیف پس از یک یا دو هفته ناپدید می شوند.

هزینه هیپوتراپی

هزینه های هیپوتراپی بسته به ناحیه تحت درمان (صورت یا بدن) متفاوت است. پزشکان مواردی مانند اندازه ناحیه تحت درمان را نیز در نظر می گیرند. هزینه هیپوتراپی صورت بسته به اینکه درمان روی کل صورت یا بخشی از آن انجام شود، متفاوت خواهد بود. پزشکان همیشه درمان کل صورت و گردن را توصیه می کنند.

سوالات متداول هیپوتراپی

سوالات متداول در مورد هیپنوتیزم درمانی

آیا هایفوتراپی با سایر روش های جوانسازی پوست ترکیب می شود؟

بسیاری از متقاضیان از آب درمانی در کنار سایر روش های زیباسازی و جوانسازی پوست برای افزایش اثربخشی درمان استفاده می کنند. به عنوان مثال می توانید از تکنیک های لیفت صورت غیر جراحی مانند سیلوئت نرم در کنار هایفوتراپی استفاده کنید. همچنین در کنار هایفوتراپی می توان از بسیاری از درمان های موضعی استفاده کرد.

چند جلسه درمانی لازم است؟

بسیاری از متقاضیان تنها از یک جلسه درمانی استفاده می کنند. اما با توجه به ماندگاری نتایج درمان به مدت یک سال، امکان استفاده سالانه از این روش برای افراد زیادی وجود دارد. تعداد جلسات درمانی مورد نیاز به میزان کلاژن تولید شده توسط درمان رو به پایین و نتایج مطلوب بستگی دارد.

نتایج درمان هایفوتراپی چیست؟

این روش باعث سفت شدن پوست و شادابی صورت می شود. شیمی درمانی به دلیل تولید کلاژن جدید در بهبود ظاهر بسیار موثر است. در بسیاری از متقاضیان این روش باعث می شود پوست اطراف ابرو، گردن، مرکز صورت و خط خنده ایجاد شود.

آیا هایفوتراپی گزینه مناسبی برای لیفت صورت در نظر گرفته می شود؟

هایفوتراپی برای افرادی که می خواهند از روشی غیر تهاجمی برای بهبود ظاهر پوست استفاده کنند بسیار مناسب است. نتایج این روش به ماندگاری لیفت صورت نیست، اما باید توجه داشت که قیمت هایفوتراپی مناسب است و برای کسانی که نمی خواهند از جراحی استفاده کنند، گزینه ایده آلی محسوب می شود.

آیا هیپنوتیزم از جراحی استفاده می کند؟

هایفوتراپی یک روش غیر جراحی است. در این روش نیازی به ایجاد برش و استفاده از روش های بیهوشی یا تهاجمی نیست. به همین دلیل افراد زیادی از این روش استفاده می کنند.

ماندگاری نتایج هیپوتراپی چقدر است؟

نتایج درمان معمولا حداقل یک سال یا بیشتر باقی می ماند. برای دستیابی به نتایج رضایت بخش، هر ساله به درمان های اضافی نیاز است. نتایج طولانی مدت درمان از فردی به فرد دیگر و سبک زندگی متفاوت است. بستگی به عواملی مانند سن و وضعیت پوست دارد.

نتایج قابل مشاهده درمان بعد از هایفوتراپی چقدر باقی می ماند؟

داوطلبان سه ماه پس از هیپوتراپی به طور کامل به نتایج مطلوب خواهند رسید. البته از 15 تا 20 درصد نتیجه درمان بلافاصله بعد از هیپوتراپی قابل مشاهده است. به دلیل تولید کلاژن بیشتر، وضعیت پوست در چند ماه پس از درمان بهبود می یابد. بسیاری از کاندیدها در عرض 6 ماه پس از اولین جلسه درمانی به نتیجه مطلوب می رسند.

دوره نقاهت بعد از هایفوتراپی چقدر است؟

در بیشتر موارد، دوره نقاهت خاصی پس از شیمی درمانی وجود ندارد. اکثر داوطلبان می توانند بیمارستان را ترک کرده و پس از درمان به روال روزانه خود ادامه دهند. لوازم آرایشی را می توان 15 تا 30 دقیقه پس از پایان شیمی درمانی استفاده کرد.

آیا هیپوتراپی زمان زیادی می برد؟

طول درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عواملی مانند ناحیه تحت درمان بستگی دارد. در بیشتر موارد استفاده از روش هایفوتراپی به 30 تا 90 دقیقه نیاز دارد.

روش هیپوتراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟

استفاده از هیپوترمی برای افراد دارای پوست عفونی و باز، آکنه کیستیک یا شدید و افرادی که کاشت فلزی در ناحیه تحت درمان دارند توصیه نمی شود. این روش برای افرادی که دارای چین و چروک عمیق و پوست حساس هستند مناسب نیست. تنها راه درمان این افراد استفاده از لیفت جراحی در بهترین مرکز هایفوتراپی در شیراز است.

دکمه بازگشت به بالا