عمومیکسب و کار ایرانی برتر

مزایای کف کش رادپمپ

معرفی پمپ کف کش و شناور راد پمپ ایرانی تمام استیل تکفاز

اﻳﻦ ﻧﻮع ﭘﻤﭗﻫﺎ از اﻧﻮاع ﭘﻤﭗﻫﺎى ﮔﺮﻳﺰ از ﻣﺮﮐﺰ ﺑﻮده ﮐﻪ ﻣﺠﺮاى ورودى آن از ﻗﺴﻤﺖ ﮐﻒ ﻳﻌﻨﻰ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮﻳﻦ ﻧﻘﻄﻪ ﭘﻤﭗ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ. درﻧﺘﻴﺠﻪ اﻳﻦ ﻧﻮع ﭘﻤﭗ در آب ﻫﺎى ﮐﻢ ﻋﻤﻖ اﻣﮑﺎن ﻣﮑﺶ و اﻧﺘﻘﺎل آب را دارد. ﭘﻤﭗ ﻫﺎى کفکش راد پمپ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﻴﺎر و ﺛﺎﺑﺖ هستند.

معرفی و آدرس کارخانه شرکت راد پمپ

در گروه صنعتی راد پمپ با استعانت از پروردگار متعال , با هدف تولید محصولاتی با کیفیت برتر و مطابق با استانداردهای جهانی کار تولید را آغاز نمودیم و همیشه سعی کرده ایم که محصولاتمان را با بهترین کیفیت و برترین تکنولوژی عرضه نمائیم.

امروز با توجه به رشد روز افزون صنعت و تکنولوژی , استفاده از ماشین آلات مدرن در بخشهای مختلف تولید صنعتی امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است, گروه صنعتی راد پمپ نیز در راستای نیل به اهداف عالیه خود و در جهت افزایش سطح کیفی محصولات , از جدیدترین ماشین آلات و ابزار مدرن روز دنیا برای تولید قطعات مطابق با استانداردهای روز جهانی بهره گرفته است .کارخانه مسقر در جاده قدیم تهران کرج (فتح) واقع شده است. قیمت پمپ کف کش را می توانید در تماس با کارشناسان سایت ما جویا شوید.

انواع پمپ کف کش و شناور راد پمپ

الکترو پمپ های کف کش به صورت چندطبقه و با پروانه های بسته می باشند که دارای سیستم حفاظت IP68 بوده و به صورت شناور (غوطه ور) در داخل سیال نصب می شوند.

پروانه های پمپ بالانس مکانیکی می گردند و نیروهای محوری و شعاعی وارد بر محور پمپ توسط 3 عدد بلبرینگ خنثی می گرددو مجهز به سيستم آب بندي از نوع مکانيکال سيل بور گمان آلمان . و به دلیل اینکه مکش سیال از قسمت انتهایی پمپ و کف آن می باشد با نام تجاری کف کش شناخته می شوند.

  • کف کش با توجه به نوع کاربرد و سيال مورد پمپاژ از مواد مختلفی نظیر استنلس استیل، چدن، مواد پلیمری و …. ساخته می شوند.
  • جنس پروانه از نوع استیل، تکنوپلیمر، نوریل (پلاستیک فشرده )، چدن وبرنج می باشد.
  • الکتروپمپ های کف کش در دو نوع ساده و فلوتردار (دارای قطع کن برقی) می باشند.
  • پمپ کفکش های موجود در بازار به دو نوع آب از بغل و آب از رو تقسیم بندی می شوند.

مزایای پمپ کف کش دو جداره راد پمپ

یکی از مزایای فوق العاده این پمپها این است که بدنه پمپ به صورت دو جدار بوده و با عبور سیال از اطراف پوسته سیم پیچی،موتور خنک شده و باعث کاهش آمپر، افزایش راندمان پمپ و عمر الکتروموتور می گردد. همچنین بنا به سفارش مشتری می توان این پمپ ها را به انواع سنسورهای حرارتی،آب،رطوبت و….مجهز کرد.

مشخصات فنی موتور پمپ کف کش راد پمپ

کف کش از گروه الکترو پمپ های مستغرق سانتریفیوژ می باشد. فروش انواع کف کش و الکترو پمپ کف کش تک فاز و الکترو پمپ کف کش سه فاز، این محصولات بنا به نیاز مشتری در جنس های مختلفی مثل کف کش استیل و کف کش چدن و کف کش آلومینیومی ارائه می شوند. یکی از عمومی ترین کاربرد این محصولات پمپ کف کش چاه آب می باشد.

کاربرد پمپ کفکش راد پمپ پمپ کفکش ایرانی

کاربرد الکترو پمپ کف کش :

  • پمپاژ آب صاف
    • پمپ آب خانگی
    • پمپ کف کش چاه آب
    • فواره ها
    • انتقال آب از مخازن و استخرها
    • تخلیه پساب های فاضلاب (با غلظت کم)
    • آبیاری
    • انتقال سیالات مختلف در صنایع غذایی و دارویی
    • تخلیه پس آبهای باران
    • انتقال آب نهرها و رودخانه ها
    • تخليه آب چاه ها و مخازن
    • استخرها و آب ناشي از سيلابها
    • برای انتقال آبهای آلوده که حاوی مواد جامد ریز غیر ساینده و همچنین جابجائی آبهای زائد باران و سیلابها ، انتقال پساب گودالـهـا ، آبیــاری مــزارع ، انتقــال آب جویها و نهرها مورد استفاده قرار می گیرد .

پمپ کف کش چیست؟

پمپ کفکش از خانواده پمپ های مستغرق و سانتریفیوژ بوده و با توجه به طراحی این نوع از پمپ ها ،پمپاژ سیال از کف پمپ حاصل می شود. و با توجه به مستغرق بودن پمپ در درون سیال می بایست آببندی پمپ به گونه ای باشد تا هیچ گونه نفوذ آب به داخل پمپ اتفاق نیافتد. به منظور پمپاژ آب از درون چاه ،استخر ،حوضچه ها ،نهرها ،رودخانه ها و جوی آب استفاده می گردد و همچنین برای عبور سیال برخی از برندها دارای چندین پروانه در درون پمپ تهیه و قرار می گیرد.

پمپ کف کش کوچک :

پمپ کفک کش کوچک با توجه به ابعاد کم و حجم آبدهی کمتر نسبت به بقیه پمپ ها اغلب در آب نماها و پارکهای آبی و حوضچه های کوچکتر و استخر های کم حجم مورد بهره برداری قرار می گیرد. این نوع از پمپ پرتابل بوده و حجم کمی از فضا را اشغال می نماید و تعمیر و نگهداری آسان تری نسبت به بقیه پمپ ها دارد.

تعمیر و نگهداری پمپ کف کش :

تعمیر و نگهداری پمپ کفکش بسیار حساس بوده و از آنجایی که این پمپ مستغرق می باشد و می بایست در درون سیال قرار گیرد و نباید خشک کار کند درصورت بروز هر گونه عیوب احتمالی بر روی پمپ می بایست سریعا به کارگاه واحد خدمات پس از فروش مراجعه و پمپ جهت آببندی کارخانه ای مجدد تعمیر و اورهال گردد. پیشنهاد می گردد در هنگام راه اندازی پمپ اتصلات برقی پمپ را حتما آپارت کرده تا از بروز حوادث ناگوار و برق گرفتگی احتمالی اجتناب گردد.

تفاوت پمپ کفکش و شناور :

تفاوت کفکش با شناور به اختصار به شرح ذیل تقدیم حضورتان می گردد:

1-پمپ کفکش سیال را از کف انتقال می دهد اما ،پمپ شناور سیال را از اوسط پمپانتقال می دهد.

2-پمپ کفکش اغلب برای چاه کم عمق ،استخر ها ، و حوضچه ها و جوی نهرها مورد استفاده قرار می گیرد اما ،پمپ شناور برای چاه های عمیق مورد بهره بردای قرار می گیرد.

3-پمپ کفکش ساختار بنده یک پارچه دارد اما ،پمپ شناور از اجزاء جداگانه موتور و پمپ ساخته شده است.

4-پمپ کفکش عمدتا تکفاز و سه فاز تولید می گردد اما ،پمپ شناور عمدتا سه فاز تولید می گردد.

5-پمپ کفکش دارای یک پروانه یا دو پروانه ساخته می شوند اما ،پمپ شناور داری چندین پروانه و طبقات ساخته می شوند.

پمپ کفکش سه فاز :

پمپ کفکش سه فاز برای جابجایی حجم بالایی از سیال مورد استفاده قرار می گیرد بطور مثال برای پرورش ماهی و حوضچه های تصفیه آب شهری مورد استفاده قرار می گردد. الکتروموتور های پمپ کفکش در کیلو وات های مختلف و با برق سه فاز تولید و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

همه چیز در مورد پمپ کف کش و مزایای آن

اب در طبیعت در مداری بسته حرکت کرده و مدام از حالتی به حالت دیگر تغییر می‌کند‌. بیشتر بارش‌ها مستقیما یا در اثر تعریق گیاهان تبدیل به بخار شده و به آسمان برمی‌گردند. بخش دیگر باران بر روی زمین جاری می‌شود یا در داخل گودال‌ها و چاله‌ها سرازیر شده و یا در اعماق زمین فرو می‌رود. راه دستیابی به آب‌های زیرزمینی، حفر چاه یا قنات است و برای تخلیه این آب از چاه‌ها و گودال‌ها و منابع زیرزمینی، به پمپ آب غرق آبی که اصطلاحا به آن‌ها پمپ کف کش و شناور نیز می‌گویند؛ نیاز است.

آشنایی با پمپ کف کش و نحوه عملکرد آن

پمپ، وسیله ای مکانیکی ست که با بالا بردن فشار سیالات، موجب جابجایی آن‌ها به سطح و ارتفاع بیشتر یا کمتر می‌شود. نحوه عملکرد پمپ به این صورت است که انرژی مکانیکی را از یک موتور یا منبع خارجی دیگر گرفته و به سیال در حال عبور از پمپ، منتقل می‌کند. انتقال این انرژی به سیال، فشار آن را افزایش می‌یابد. مثال روزمره آن، پمپ آب خانگی برای رساندن آب به طبقات بالا در یک آپارتمان استفاده می‌شود.

 پمپ آب‌های کف کش یا دستگاه لجن کش

کف کش‌ها به‌عنوان الکتروپمپ‌های مستغرق، یک موتور الکتریکی دارند که با به‌حرکت درآوردن پمپ، سبب پمپاژ سیال تمیز و بدون آلودگی می‌شوند. پمپ کف کش یا لجن کش، با توجه به آلیاژ بکار رفته در ساخت آن‌ها، قطر دهانه ورودی و تک‌فاز یا سه‌فاز بودن، در مصارف خانگی و کشاورزی استفاده می‌شوند. پمپ آب کف‌کش از دسته پمپ‌های سانتریفیوژ به حساب می‌آید که با روی کار آمدن کارخانجات صنعتی و صنایع وابسته، استفاده از آن‌ها، بسیار وسیع شده است. پمپ آب کف کش دو نوع کف گردی و بلبرینگی دارد.

ویژگی‌های پمپ آب کف کش

از خصوصیات مهم پمپ کف کش اینکه به صورت کامل در داخل سیالات غوطه‌ور می‌شوند و نیاز به دخالت دست درحین فرایند نیست. اساس کار پمپ کف کش، لجن کشی است. به این‌صورت که پمپ‌های کف‌کش یا لجن کش، با خارج‌کردن آب‌های الوده و صاف که املاحی مثل گل‌ولای، لجن‌های ته‌نشین شده، شن‌ریزه و پسمانده‌های کوچک دارند؛ کار کف‌کشی را انجام می‌دهند. امروزه پمپ کف کش و لجن کش از پرکاربردترین و مهم‌ترین نوع پمپ در جهان بشمار می‌روند. این محصول در صنعت کاربردهای فراوانی دارد و با توجه به جنس و کاربردی که دارد، انواع گوناگونی دارد.

انواع پمپ کف کش

پمپ‌های مستغرق شامل سه نوع کلی است :

    پمپ اب کف‌کش

    پمپ اب شناور

    پمپ آب لجن‌کش

پمپ کف کش را بر اساس نیاز و برحسب نوع سیال و ذرات موجود در اب انتخاب کنید.

تقسیم‌بندی پمپ آب کف کش با توجه به عوامل متنوع

پمپ آب‌های کف کش با توجه به عوامل مختلفی تقسیم می‌شوند. از این دسته‌بندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خازن داخل
  • کف کش ساده
  • کف کش اب از بغل
  • کف کش اب از رو
  • خازن بیرون یا تک‌فاز
  • فلوتردار (دارای قطع‌کن برقی)
  • پمپ کف کش بادی
  • پمپ کف‌کش برقی ضد انفجار
  • انواع پمپ کف‌کش از نظر قرارگرفتن پروانه در هوزینگ یا پوسته
  • انواع پمپ برای جابجا شدن آب‌های آلوده یا اب صاف مثل آبگیر رودخانه
  • پروانه بسته
  • پروانه نیمه‌باز
  • به منظور جابجا شدن آب‌شور (با بدنه برنجی)

از لحاظ نحوه خنک‌کاری، دو نوع پمپ کف کش آب خنک و روغن خنک داریم. همچنین از نظر محل قرار گرفتن خازن پمپ، دو نوع پمپ خازن داخل و خازن خارج ، از نظر نوع فاز، تک فاز و سه فاز و از نظر نوع پروانه، پروانه بسته و پروانه نیمه‌باز ، می‌توان دسته بندی کرد.

کاربردهای انواع پمپ‌های کف کش

پمپ کف کش وسیله ای ا‌ست که برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و یا زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برابر آب و محیط‌های مرطوب مقاوم بوده و بیشتر انواع آن، توانایی قرار گرفتن کامل در آب یا حداقل قرار گرفتن بخش اعظم‌شان در آب را دارا هستند. این نوع محصولات، برای پمپ‌کردن انواع آب‌ها از جمله آب تمیز، آلوده و گل‌آلود و سیال‌های حامل ذرات جامد مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ‌های کف کش استفاده‌های فراوانی دارند. موارد زیر از جمله کاربردهای پمپ کف کش هستند :

    فواره‌ها

    تخلیه پساب‌های باران

    تخلیه لجن‌های مخلوط با آب

    تخلیه مایع‌های دارای هوا و گاز

    پمپاز فاضلاب‌های فعال

    تخلیه چاه‌ها توسط شرکت‌ها

    آبیاری زمین کشاورزی و گلخانه‌ها

    پمپاژ آب صاف و گل‌آلود

    پمپاژ اب خانگی

    پمپ کف کش چاه اب

    انتقال اب مخازن و استخرها

    تخلیه پساب‌های فاضلاب البته با غلظت کم

    لجن‌کشی فاضلاب‌هایی با الیاف بلند، استخرها، چاه‌ها و مخازن

    انتقال آب از مخازن و استخرها

کاربرد پمپ آب کف کش در صنایع

پمپ کف کش در صنایع نیز کاربرد فراوان دارند :

  • انتقال آب و سیالات مختلف صنایع غذایی و دارویی
  • صنایع کشاورزی و مزارع پرورش ماهی
  • صنایع چرم‌سازی
  • صنایع کاغذ و چوب
  • صنایع ساختمانی

تفاوت دو مدل پرکاربرد پمپ‌های آب

تفاوت مهم پمپ کف کش با پمپ اب شناوری، در مقاومت آن هنگام عدم حضور آب است. طوری که پمپ آب شناوری، در صورت عدم حضور آب در کسری از ثانیه خراب می‌شود در حالیکه پمپ آب کف کش مقاوم‌تر است.

نکات مهم و کاربردی در انتخاب، نصب و راه اندازی پمپ کف کش

جنس پمپ‌های کف کش بنا به نوع کاربردشان می‌تواند از چدن، الومینیوم. استیل یا برنز باشد. هنگام خرید به عمق غوطه‌وری پمپ و حداقل ارتفاع پمپاژ دقت شود. علت خرابی بیش از نیمی از پمپ‌های کف‌کش ورود ماسه و گل‌و‌لای به داخل پروانه‌ها می‌باشد. جهت جلوگیری از این مشکل، پمپ کف کش را روی یک تکیه گاه فلزی در کف چاه قرار دهید. شکل پمپ کف کش عمودی یا همان استوانه‌ای است.

پمپ کف کش وسیله‌ای ضروری در صنایع مختلف

پمپ اب کف کش را برای پمپاژ اب و سیالات تمیز و پمپ لجن کش را برای سیالاتی که در ان‌ها گل و لای و لجن و ناخالصی وجود دارد. کاربرد گسترده این دستگاه‌ها باعث شده است که در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند. پس از شناخت کافی از انواع و کاربردهای فراوان این دستگاه برای خرید پمپ کف کش باید به نیاز خود توجه داشته باشید. با توجه به نیاز خود می‌توانید خریدی موفق را تجربه کنید.

منبع: سایت need sanat

دکمه بازگشت به بالا