عمومیکسب و کار ایرانی برتر

تاثیر گلس روی تاچ گوشی چیست؟

قصد دارید برای گوشی نازنین خود یک گلس بخرید؛ اما نگران کم‌شدن حساسیت آن هستید؟ شاید هم به‌تازگی گلس گوشی خود را عوض کرده‌اید و احساس می‌کنید که تاچ آن مثل قبل قوی نیست؟

در هر صورت اگر به دنبال یک جواب کلی برای این سوال هستید که آیا گلس روی تاچ گوشی تاثیر دارد یا نه، باید بگوییم بله. اگر بخواهیم پاسخ دقیق‌تری داده باشیم، باید بگوییم که بستگی دارد. در ادامه کامل‌ توضیح می‌دهیم که گلس گوشی تا چه اندازه و چگونه می‌تواند روی حساسیت صفحه نمایش اثر بگذارد.

تاثیر گلس روی تاچ؛ شایعه یا واقعیت؟

زمانی بود که مردم اصلا در این که یا نه، شک داشتند. این روزها دیگر کسی به این موضوع شک ندارد. چرا که قیمت گوشی‌ها و صفحه نمایش‌ها آ‌ن‌ها بسیار زیاد شده است. با این وجود، هنوز بسیاری از کاربران از ترس تاثیر گلس روی تاچ گوشی تمایلی به خرید این لوازم جانبی ندارند. به ویژه که از دیگران هم شنیده باشند که بعد از خرید یک گلس مثل قبل از گوشی خود لذت نبرده‌اند. بعضی‌ها گلایه دارند که گلس باعث می شود در زمان بازی‌کردن، صفحه‌نمایش گوشی با تاخیر عمل می‌کند. بعضی‌ها حتی ادعا می‌کنند که با وجود گلس حسگر اثرانگشت آن‌ها برای ورود به گوشی هم به مشکل برمی‌خورد.

در مقابل هم خیلی‌ها می‌گویند که بعد از خرید گلس گوشی متوجه هیچ‌کدام از این مشکلات نشده‌اند. درحقیقت هم هیچ‌یک از این گروه‌ها اشتباه نمی‌کنند. بیشتر ‌ها از چندلایه تشکیل شده‌اند که با چسب‌های خاصی روی صفحه نمایش گوشی شما می‌نشینند. بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که روی حساسیت لمسی آن بی‌اثر باشند. چرا که صفحه‌نمایش گوشی با حرارت انگشت شما عمل می‌کند و این محافظ به عنوان مانعی بین گوشی و انگشت قرار می‌گیرد. با این وجود، هرچه گلس شما استانداردتر و بهتر باشد، کمتر مانع از انتقال حرارت می‌شود. در مقابل، اگر از محافظ‌های غیراستاندارد، بیش‌ازحد ضخیم و … استفاده کنید، مسلما بیشتر با مشکل مواجه خواهید شد.

چه عواملی پس از نصب گلس، میزان تاچ گوشی را کم می‌کنند؟

معمولا گلس‌ها دارای یک لایه سیلیکونی برای جذب ضربه‌ها، یک لایه پلاستیکی برای محافظت از صفحه و یک لایه‌ از جنس شیشه یا همان گلس هستند. لایه‌ای شیشه‌ای با سطحی صاف و کاملا شفاف کمک می‌کند تا شما همان حسی را داشته باشید که در هنگام لمس نمایشگر بدون محافظ گوشی دارید. در بعضی از گلس‌ها یک پوشش اولئرفوبیک هم روی گلس قرار داده می‌شود تا مانع از جذب اثرانگشت و چربی شود.

حالا فکر کنید که تمام این لایه‌ها با چسب‌های شفاف و مخصوصی در کنار هم قرار گرفته‌اند. بنابراین، طبیعی است که پس از نصب یک گلس تاحدودی حساسیت لمسی گوشی شما کم شود؛ اما این موضوع در برخی از مدل‌ها و برندهای گلس کمتر و در بعضی بیشتر است. به‌علاوه، نحوه چسباندن محافظ صفحه نمایش هم می‌تواند باشد. در ادامه بررسی می‌کنیم که تاثیر گلس بر تاچ گوشی تحت چه شرایطی بیشتر یا کمتر می‌شود.

کیفیت و رابطه آن با میزان تاثیر گلس روی تاچ

مسلم است که اگر گلس از مواد ارزان و نامناسبی ساخته شده باشد، استفاده از آن برای گوشی شما مشکلات زیادی به همراه  خواهد داشت. یکی از مشکلاتی که استفاده از این گلس‌های بی‌کیفیت برای شما ایجاد می‌کند، همین تاثیر منفی آن روی تاچ گوشی است. در برخی از مواقع استفاده از یک گلس بی‌کیفیت حتی می‌تواند باعث خرابی صفحه نمایش گوشی شما شود. حالا این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان از کیفیت گلس اطمینان پیدا کرد؟

ساده‌ترین راه این است که از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید. فروشگاه‌هایی که تنها محصولات اصل را عرضه می‌کنند و از کیفیت آن‌ها اطمینان دارند. پیداکردن این فروشگاه‌ها در سطح شهر کار راحتی است. با این وجود، نیازی نیست که خود را حتی کمی هم به دردسر بیندازید. می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های معتبری مثل هم خرید کنید که اصل‌بودن محصولات خود را تضمین می‌کنند. البته راه دیگری هم برای اطمینان از کیفیت گلس وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برند گلس؛ از مهم‌ترین نکات خرید محافظ صفحه نمایش گوشی

برای اطمینان از کیفیت گلس می‌توانید به سراغ برندهای معتبر بروید. معمولا برندهایی مثل نیلیکن، بیسوس، کوتتسی و غیره در بازار هستند. این شرکت‌ها برای ساخت محصولات خود تمامی استانداردهای لازم را در نظر می‌گیرند.

بنابراین محصولات برندهای معتبر در عین این که بسیار نازک و شفاف هستند، مقاوت بسیاری بالایی که به صفحه نمایش می‌بخشند. هم‌چنین، از چسب‌های مخصوصی برای پوشش‌دهی لایه‌های آن‌ها استفاده می‌شود که تاثیر بدی روی کیفیت محصول نگذارد. به‌علاوه، این نوع گلس‌ها قبل از عرضه در بازار روی گوشی‌های مختلف تست می‌شوند. اگر از کسانی که این محصولات باکیفیت را استفاده می‌کنند، بپرسید که آیا گلس روی تاچ گوشی تاثیر می‌گذارد؛ قطعا پاسخ منفی می‌شنوید.

نوع گلس؛ کدام گلس کمترین تاثیر را روی لمس صفحه نمایش می‌گذارد؟

چه نوع گلسی در عین محافظت کمترین تاثیر را روی لمس و حسگر انگشت صفحه نمایش میگذارد؟ گلس نانو جامد؟ نانو مایع؟ ؟ سرامیکی؟ یا…؟ بعضی‌ها معتقدند که گلس‌های تمپرد (حرارت‌دیده)، نانو جامد، یا  TPUکمترین تاثیر را روی صفحه لمسی گوشی می‌گذارند. بعضی‌ها هم گلس‌ها با لایه اولئوفوبیک را تایید می‌کنند. وظیفه اصلی این لایه‌ها جلوگیری از جذب چربی و اثرانگشت روی صفحه نمایش است؛ اما در عین حال کمترین تاثیر را روی حساسیت لمسی و دقت حسگر اثرانگشت می‌گذارند.

در این میان چیزی که مشخص است، گلس‌های نانومایع بیش از هر نوع دیگری تاچ گوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در میان دیگر انواع گلس، نمی‌توان گفت که کدام نوع بهتر یا بدتر هستند؛ چرا که این موضوع بیشتر از این که به نوع گلس بستگی داشته باشد، به کیفیت آن ربط دارد. همان‌طور که گفتیم گلس از هر نوعی اگر فیک و تقلبی نباشد، طوری ساخته می‌شود که برای تاچ گوشی مشکلی به وجود نیاورد. البته در کنار کیفیت باید ضخامت گلس را هم درنظر گرفت.

ضخامت و تاثیر گلس روی تاچ گوشی

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که هرچه ضخامت گلس گوشی بیشتر باشد، بهتر از صفحه نمایش آن محافظت می‌کند. در صورتی که این طور نیست. حتی برخی از متخصصان معتقدند که گلس‌های ضخیم به‌دلیل نداشتن انعطاف لازم نمی‌توانند ضربه را مهار کرده و نیروی آن را بیشتر به نمایشگر منتقل می‌کنند. از طرف دیگر، مشخص است که هرچه گلس ضخامت بیشتری داشته باشد، روی تاچ گوشی تاثیر منفی‌تری می‌گذارد؛ چرا که فاصله بیشتری بین انگشت شما و صفحه نمایش ایجاد می‌کند.

پس برخلاف تصور نباید به سراغ گلس‌های ضخیم بروید. به ویژه که بهترین گلس‌های موجود در بازار در عین ظریف‌بودن مقاومت بسیار بالایی دارند. برای مثال همان‌طور که در مقالۀ «» گفتیم این نوع گلس‌ها با وجود که بسیار نازک هستند؛ اما مقاومت بیشتری در مقایسه با گلس‌های معمولی دارند.

نحوه نصب؛ از دیگر دلایل تاثیر گلس بر تاچ گوشی

در کنار تمام مواردی که به آن اشاره کردیم، دقت در چسباندن گلس هم بسیار مهم است. اگر محافظ صفحه نمایش تمام قسمت‌های نمایشگر را پوشش ندهد یا به درستی انجام نشود، روی تاچ گوشی اثر می‌گذارد. به خصوص اگر گوشی‌ شما صفحه نمایش منحنی داشته باشد. برای گوشی‌های منحنی باید از گلس‌های چندبعدی مثل 3D استفاده کرد. تجربه بیشتر کاربران نشان داده است که این گلس‌های چند بعدی روی عملکرد تاچ گوشی اثر منفی بیشتری می‌گذارند.

چگونه مشکل تاثیر گلس روی تاچ گوشی را حل کنیم؟

آیا گلس روی تاچ گوشی تاثیر می‌گذارد؟ در این مطلب خواندید که به طور کلی گلس به دلیل ایجاد فاصله بین انگشت و صفحه نمایش روی تاچ گوشی تاثیر می‌گذارد. با این وجود، این تاثیر در گلس‌های باکیفیت برندهای معتبر آن‌قدر کم است که احساس نمی‌شود. در مقابل، گلس‌های فیک، ارزان‌قیمت و ضخیم بیشتر روی حساسیت لمسی گوشی اثر می‌گذارند.

بنابراین، برای درگیرنشدن با این مشکل، باکیفیت‌ترین گلس‌ها را تنها از فروشگاه‌های معتبری مثل جانبی بخرید. اگر هم فعلا قصد خرید یا عوض‌کردن گلس خود را ندارید، نگاهی به تنظیمات گوشی خود داشته باشید. در تنظیمات برخی از گوشی‌ها گزینه‌ای برای کم‌ یا زیادکردن میزان حساسیت لمسی تعریف شده است. اگر شما هم چنین گزینه‌ای را پیدا کردید، می‌توانید با تنظیم آن مشکل خود را تاحدودی حل کنید. راستی اگر از گلس گوشی خود راضی هستید، حتما نوع و مارک آن را برای ما و دیگر دوستان خود بنویسید. خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات شما را در مورد این موضامروزه تقریبا تمامی افراد برای محافظت از صفحه نمایش گوشی هوشمند خود از انواع گلس محافظ صفحه نمایش استفاده می‌کنند. صفحه نمایش به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای گوشی هوشمند به عنوان یک پل بین کاربر و سیستم عامل تلفن همراه عمل می‌کند و ایجاد هرگونه مشکل و آسیب‌دیدگی در آن می‌تواند منجر به بروز اختلال در استفاده از موبایل شود. به همین دلیل استفاده از انواع محافظ صفحه نمایش برای گوشی هوشمند توصیه می‌شود؛ اما در این بین ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که تاثیر گلس بر تاچ گوشی چیست؟!

این مسئله به یکی از دغدغه‌های اصلی استفاده کنندگان از محافظ صفحه نمایش گوشی تبدیل شده است. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که تاثیر گلس روی تاچ صفحه نمایش گوشی چیست مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

طراحی انواع گلس محافظ صفحه نمایش به گونه‌ای است که در صورت وارد شدن ضربه و یا خراش، با جذب کردن ضربه به خود از احتمال ایجاد آسیب در صفحه نمایش جلوگیری شود. یکی از فاکتور‌های تأثیرگذار در میزان قدرت گلس محافظ صفحه نمایش در برابر بروز آسیب‌ها به میزان ضخامت گلس بازمی‌گردد. طبیعتا با افزایش ضخامت گلس محافظ صفحه نمایش، شاهد افزایش مقاومت آن در برابر ضربات وارده خواهیم بود؛ اما این نقطه دقیقا آنجایی است که تاثیر گلس بر تاچ گوشی خودنمایی می‌کند، چرا که با افزایش ضخامت گلس، صفحه نمایش گوشی برای شناسایی حرکات انگشت دست به زحمت می‌افتد.

معمولا اکثر تولیدکنندگان گلس محافظ صفحه نمایش، طی تجربیات به دست آمده گلس‌هایی با ضخامت مشخص تولید می‌کنند تا خللی در استفاده از صفحه نمایش به وجود نیاید و یا به عبارتی، شاهد ضعیف شدن تاچ گوشی نباشیم. اگر بخواهیم انواع گلس‌های ناشناخته و تقلبی بازار که عموما کاربر را در استفاده از صفحه نمایش گوشی دچار مشکل کرده و کیفیت تاچ و وضوح صفحه نمایش را کاهش می‌دهند فاکتور بگیریم، اکثر برندهای مطرح و شناخته شده بازار با استفاده از انواع استاندارد‌های به دست آمده، گلس‌ها را با ضخامت و استانداردهای از پیش تعیین شده طراحی کرده و می‌سازند تا شاهد عملکرد خوبی از آن‌ها باشیم.

به طور مثال، تاثیر گلس روی تاچ گوشی در گلس‌های ساخت برند لیتو عملا به صفر رسیده و در هنگام استفاده از گوشی شاهد ایجاد هیچ نوع نقصی در عملکرد صفحه نمایش نیستیم، چرا که استاندارد ضخامت ۰٫۲۵ میلی‌متری در تولید این گلس‌ها لحاظ شده است.

تاثیر گلس بر سایر قسمت‌های صفحه نمایش

همانطور که اشاره شد، اکثر برند‌های مطرح با تولید انواع گلس محافظ صفحه نمایش منطبق با استانداردهای موجود موجب شده‌اند تا به طور کلی مشکلی در استفاده از صفحه نمایش وجود نداشته باشد؛ اما روان و بی‌نقص بودن استفاده از صفحه نمایش به همراه گلس تنها مشکل نیست. تعداد زیادی سنسور نیز در گوشی‌های مدرن در زیر و کناره‌های نمایشگر تعبیه شده‌اند که استفاده از گلس‌های غیر استاندارد می‌تواند باعث بروز مشکل در استفاده از آن‌ها شود. به طور مثال، سنسور‌های نور و مجاورت، اکثرا در لبه‌ بالای صفحه نمایش تعبیه می‌شوند و گلس‌هایی با مشکل در طراحی ممکن است عملکرد این سنسورها را محدود کنند.

اما امروزه با پیشرفته‌تر شدن گوشی‌ها نیاز به رد شدن سریع از مرحله امنیتی و وارد کردن پسورد گوشی بسیار حس شده است به همین دلیل کمپانی‌های تولید کننده تلفن همراه دست به فراهم کردن سنسور اثر انگشت زده اند تا عملیات ورود به محیط گوشی سریع‌تر شود. با پیشرفت بیشتر صنعت تلفن‌ همراه، کمپانی‌ها اهمیت بیشتری به زیبایی دستگاه‌های خود داده اند تا جایی که سنسور‌ اثر انگشت امروزه در بیشتر مدل‌ها به زیر صفحه نمایش منتقل شده است.

دوره آموزش تعمیر موبایل از بهترین رشته هایی است که از لحاظ بازار کار درآمد خوبی دارد. در کارگاههای آموزشی تعمیرات موبایل کامتک، آموزش نرم افزار موبایل و آموزش سخت افزار گوشی تدریس میشود. در اصل شما با هر دانشی میتوانید در کلاس تعمیر تلفن همراه کامتک شرکت کنید. کافیه سری به کارگاه آموزشی کامتک بزنید و یک جلسه نحوه تدریس را بررسی کنید تا تفاوت را حس کنید!

در این قسمت تاثیر گلس بر تاچ گوشی اهمیت خود را بیش‌ از پیش نشان می‌دهد، چرا که حالا علاوه‌بر ایجاد تجربه‌ای روان از کارکرد با تاچ گوشی، باید زمینه را برای فعالیت صحیح سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نیز فراهم کند. اگر گوشی هوشمند شما از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند، بهتر است در تهیه گلس محافظ صفحه نمایش کمی ظرافت به خرج دهید، چرا که در صورت استفاده از گلس‌های غیر استاندارد ممکن است عملکرد سنسور اثر انگشت را به کلی مختل کند.

کلام پایانی

در انتها باید گفت که تاثیر گلس بر تاچ گوشی موضوعی کاملا روشن و قابل مشاهده است، اما استفاده از انواع گلس محافظت صفحه نمایش به دلیل تاثیر بسیار مثبت آن در محافظت از صفحه نمایش ارزشمند گوشی پیشنهاد می‌شود. از طرفی دیگر امروزه تولید کنندگان محافظ صفحه نمایش با استفاده تکنولوژی‌های موجود، گلس‌های خود را با کمترین ضخامت و بیشترین مقاومت در برابر خراش و ضربه به بازار فروش این محصول تحویل می‌دهند و همین موضوع می‌تواند دلیلی دیگر بر کم بودن تاثیر گلس روی تاچ گوشی باشد.

در هنگام خرید این دسته از وسایل جانبی تلفن همراه توجه لازم را به برند و کیفیت ساخت گلس داشته باشید، چرا که استفاده از گلس‌های کم کیفیت علاوه بر معایبی مثل ضعیف‌شدن تاچ گوشی و کاهش کیفیت و وضوح تصویر ممکن است تاثیر مشهودی در محافظت از صفحه نمایش گوشی شما نیز نداشته باشند.

فروشگاه جانبی ۳۶۰ با اطلاع از دغدغه کاربران در هنگام خرید انواع گلس برای مدل‌های مختلف گوشی موبایل با همکاری با برندهای مطرح و شناخته شده بازار سعی دارد تا خیال کاربران را از دسترسی به انواع گلس‌های باکیفیت و با اصالت راحت کند. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه «» در فروشگاه جانبی ۳۶۰ اقدام به بررسی قیمت و خرید انواع گلس محافظ صفحه نمایش کنید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا