استان ها

ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت پس از یک‌سال معطلی در گمرک بندرشهید رجایی!

به گزارش ترندونی، علیرضا احمدی منش روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستای دستورات و توصیه‌های تخصصی رییس قوه قضاییه به مسوولان قضایی استان‌های ساحلی و دارای بندر، مبنی بر استمرار سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر و تعیین تکلیف سریع کالاهای انباشت شده، مسوولان قضایی استان هرمزگان در ۲ سال اخیر بازدیدهای مستمری از بنادر و گمرکات استان به‌ویژه بندر شهید رجایی بندرعباس داشته‌اند.

این مقام قضایی بیان کرد: خوشبختانه ثمره این بازدیدهای میدانی، ترخیص صدها محموله معطله و متروکه کالاهای مورد نیاز کشور اعم از کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید بوده است.

احمدی منش ادامه داد: در همین راستا محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی که بیش از یک‌سال در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن می‌رفت با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعیین تکلیف شد و دستورات لازم برای تسریع در امر ترخیص و بارگیری آن صادر شد.

وی با بیان این مطلب که تایید سلامت بهداشتی این محموله گوشت برای دستگاه قضایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، اظهار کرد: طی نشستی با دستگاه‌های متولی امر از جمله دامپزشکی استان مقرر شد محموله یادشده مطابق تاییدیه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کل کشور در واحدهای تولیدی گوشت حرارت‌دیده مورداستفاده قرار گیرد.

دادستان بندرعباس همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر سلامت این محموله گوشت وارداتی از زمان ترخیص تا زمان توزیع تاکید کرد.

دبیرستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری هرمزگان در پایان تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه متبوع عملکردی مناسب و دقیق داشته باشند، لزومی به ورود دستگاه قضایی به برخی موضوعات اجرایی نخواهد بود.

46

دکمه بازگشت به بالا