برون مرزی

پوتین: غرب از استقرار تسلیحات تهاجمی در مرز روسیه خودداری کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت مقامات کی یف به نقض حقوق مناطق شرقی ادامه می دهند و در اوکراین به زبان روسی صحبت می کنند.

وی در کنفرانس خبری با اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفت: من با صدراعظم آلمان در مورد مذاکرات خود با رهبران اروپایی صحبت کرده ام و غرب تاکنون به تعهدات خود در توافق مینسک عمل نکرده است.

پوتین افزود: «روسیه همچنان آماده ادامه صادرات گاز به اروپا از طریق اوکراین است، آماده ادامه صادرات گاز پس از سال 2024 است و روسیه هم اکنون یک سوم نیاز انرژی آلمان را تامین می کند».

رئیس جمهور روسیه افزود: ما آماده ادامه مذاکرات در زمینه موشکی و سایر موضوعات هستیم و واکنش غرب و آمریکا به خواسته های روسیه پاسخ نداده است. ».

او گفت: «هیچ راه دیگری جز پاسخ به نگرانی‌های روسیه و ارائه تضمین‌های امنیتی درخواستی وجود ندارد».

پوتین گفت: ما از غرب می‌خواهیم از استقرار سلاح‌های تهاجمی در مرزهای روسیه خودداری کند و از گسترش ناتو به شرق جلوگیری کند.

رئیس‌جمهور روسیه درباره دستور خروج تعدادی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین افزود: رویدادهای کنونی در منطقه دونباس دو قتل عام است.

وی گفت: ما خواهان جنگ نبودیم، بنابراین ابتکار عمل را برای آغاز مذاکرات برای دستیابی به توافق بر سر امنیت مشترک به دست گرفتیم، اما پاسخ مثبتی دریافت نکردیم.

پوتین گفت: اگرچه ناتو قبلاً در مورد عدم توسعه در شرق صحبت کرده بود، اما زیرساخت های نظامی ناتو در حال نزدیک شدن به مرزهای ما است.

او در یک کنفرانس خبری با شولتز گفت: «شرکای ما باید نگرانی های امنیتی روسیه را جدی بگیرند.

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای روسیه به عقب نشینی از مرز اوکراین ادامه خواهند داد، گفت: «هیچ کس نمی تواند به این موضوع پاسخ دهد. – این فقط به ما مربوط نیست.

پوتین افزود: «تأخیر اوکراین در پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چیزی را برای ما حل نمی‌کند و ما خواهان حل آن هستیم.

وی افزود: به ما گفته شده که ناتو تا 30 سال توسعه نخواهد یافت، اما امروز ناتو به مرزهای ما نزدیکتر شده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: ما امیدواریم که فرانسه و آلمان بر کی یف برای پایبندی به توافقات مینسک تأثیر بگذارند.

شولتز در یک کنفرانس خبری گفت: من به رئیس جمهور روسیه گفتم که استقرار نیروهای روسیه در اوکراین یک تهدید است.

وی گفت: هنوز امکان مذاکره و پایان دادن به بحران کنونی وجود دارد و خروج برخی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین گام مهمی است.

وی افزود: هرگونه حمله روسیه به اوکراین عواقب جدی خواهد داشت و باید متوقف شود.


اولاف شولتز، صدراعظم آلمان

شولتز گفت: ما درک می کنیم که اروپا باید با روسیه در زمینه امنیت عمومی همکاری کند و آماده مذاکره با متحدان خود در اتحادیه اروپا هستیم.

وی افزود: ما هنوز به مسیر بسته ای نرسیده ایم و آماده حل بحران کنونی هستیم، باید به مذاکرات بازگردیم و از احتمال جنگ کنار بکشیم.

وی گفت: ما نمی‌توانیم جنگ در اروپا را تصور کنیم و باید هر کاری که می‌توانیم برای جلوگیری از جنگ انجام دهیم.

شولتز در یک کنفرانس خبری گفت: امنیت اروپا تنها با مشارکت روسیه ایجاد می شود.

وی افزود: ما با رئیس جمهور روسیه توافق کرده ایم که مکانیسم نرماندی برای جلوگیری از درگیری مهم است و خروج برخی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین گام مهمی است.

وی گفت: اگر دونتسک و لوهانسک به عنوان دو جمهوری مستقل به رسمیت شناخته شوند، نقض توافق مینسک است، بنابراین ما از همه طرف ها می خواهیم که به توافق مینسک پایبند باشند.

دومای دولتی روسیه با تصویب قطعنامه ای از پوتین خواست استقلال دونتسک و لوهانسک را به عنوان دو جمهوری مستقل به رسمیت بشناسد.

پس از تصویب کامل این قطعنامه، دوما آن را برای امضای رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به کرملین ارسال می کند. (اطلاعات بیشتر)

شولتز در یک کنفرانس خبری با پوتین گفت: «گسترش ناتو به شرق دستور کار فعلی ائتلاف نیست.

وی افزود: ناتو و اروپا ضمانت‌های امنیتی مورد درخواست روسیه را رد کرده‌اند، اما مواردی وجود دارد که می‌توان در مورد آنها صحبت کرد.

در هفته‌های اخیر، رسانه‌هایی مانند بلومبرگ، پالتیکو و بعداً سی‌بی‌اس نیوز در رسانه‌های آمریکا نقل‌قول کردند و به دنبال آن مقامات بلندپایه آمریکا اخباری مبنی بر حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین منتشر کردند.

بلومبرگ اولین کسی بود که گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در جریان گفتگو با رهبران غربی در روز سه شنبه (16 فوریه) به رهبران غربی درباره حمله روسیه به اوکراین هشدار داده است. برخی دیگر از رسانه های آمریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی، ادعای حمله به اوکراین در روز چهارشنبه (17 فوریه) را دنبال کردند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند روز پیش به شبکه خبری سیان گفت که اطلاعات نشان می‌دهد که عملیات نظامی هر لحظه ممکن است آغاز شود. او زمان شروع حمله احتمالی را قبل از پایان المپیک اعلام کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «15 فوریه 2022 به عنوان روزی که تبلیغات غرب درباره جنگ از بین رفت، در تاریخ ثبت خواهد شد. او گفت: غرب شرمنده است و بدون شلیک یک گلوله نابود شدند.

همزمان، وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه 15 فوریه) اعلام کرد که رزمایش نظامی بسیاری از نیروهای روسی در بلاروس به پایان رسیده و روند بازگشت آنها آغاز شده است.

لاوروف روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که گزارش‌های غرب از حمله قریب‌الوقوع یک مورد «تروریسم خبری» است.

تنش میان اوکراین و غرب در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 به شدت افزایش یافته است. این شبه جزیره از اوکراین جدا شد و پس از همه پرسی پس از سقوط گروه های مورد حمایت غرب، دولت مرکزی اوکراین و گروه های طرفدار روسیه در شرق اوکراین به قدرت رسیدند، به روسیه پیوست.

انتهای پیام/.


دکمه بازگشت به بالا