اقتصادی

ایجاد ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در کشور

رییس کمیسیون هوش مصنوعی نصر (نظام صنفی رایانه) گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ شرکت در حوزه هوش مصنوعی در ایران در حال فعالیت هستند و لازم است طرح کسب و کار و شفاف‌سازی در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش ترندونی، محمد رضا معبودیان، رییس کمیسیون هوش مصنوعی نصر (نظام صنفی رایانه) در پنل مسیریابی هوش مصنوعی در اقلیم بانکداری که در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: وقتی از بکارگیری هوش مصنوعی در صنعت بانکداری صحبت می‌کنیم، باید از هوش مصنوعی صنعتی صحبت کنیم.

وی افزود: ما الان در خیلی از موضوعات در زمینه تولید داده و دیتابیس مشکل داریم و در کنار این موارد توقع داریم که از این فناوری در بانکداری استفاده کنیم.

معبودیان یادآور شد: در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ شرکت در حوزه هوش مصنوعی در ایران در حال فعالیت هستند، ظرفیت کشور در حوزه هوش مصنوعی مناسب است، باید بیزینس پلن و طرح کسب و کار و شفاف‌سازی در این حوزه وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون هوش مصنوعی نصر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنعت بانکداری ما به بلوغ خوبی رسیده است، بنابراین فعالیت هوش مصنوعی در این حوزه می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد و الان جای کار در بانکداری وجود دارد.

معبودیان با اشاره به اینکه تعدادی شرکت فعال در زمینه چت‌بات‌ها داریم که در این حوزه توانمند هستند، ادامه داد: در حال حاضر این شرکت‌ها نیاز به دیتا دارند، ما با دولت در حال رایزنی در این زمینه هستیم که از این شرکت‌ها در زمینه دیتاها حمایت کند.

وی در خصوص چگونگی تعامل بانک‌ها با بخش خصوصی و استفاده از خدمات آنها، گفت: بانک‌ها تمایلی به ارائه داده مشتریان خود به شرکت‌های خصوصی نیستند، بنابراین باید ما برای هر معضل و چالشی که در صنعت وجود دارد، باید به دنبال راه حل سایر کشورها در این حوزه باشیم، برای رفع این معضل شرکت‌ها می‌توانند پلتفرم خود را در بانک‌ها توسعه دهند، در حال حاضر ما با این چالش در حوزه پتروشیمی و نیرو نیز روبرو هستیم.

رییس کمیسیون هوش مصنوعی نصر گفت: این چالش جدی نیست، اما درست کردن این پلتفرم هزینه‌بر است؛ بنابراین بانک‌ها در این حوزه باید زیرساخت‌های خود را ارتقا دهند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا