حوادث و رویدادها

آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری در راستای تحقق سند ملی اشتغال کارکنان وظیفه

پنجمین جلسه شورای عمومی آموزش مهارت های سیاست گذاری با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح.

به گزارش ترندونی، پنجمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری و توسعه مهارت های ستادی نیروهای مسلح 27 دی ماه با حضور سرلشکر محمد باقر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد. نیروهای مسلح.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست با بیان اینکه سربازان رکن اصلی دفاع از خاک کشور محسوب می شوند و همواره در این امر نقش دارند، گفت: در حالی که جوانان ما نقش مهمی در این امر دارند. دفاع از امنیت کشور؛ بنابراین باید شرایطی فراهم شود که دوران نظامی نیز دوره رشد و تکامل آنها باشد.

سرلشکر باقری تمرکز بر مهارت آموزی و اشتغال را یکی از عوامل رشد جوانان در دوران تصدی خود می داند و می افزاید: اجرای کامل این موضوع نیازمند یک جاه طلبی قوی و همه جانبه است و باید زمینه های مهارت آموزی را برای اشتغال فراهم کنیم. . “.

وی با بیان اینکه اشتغال مناسب جوانان یکی از اهداف اصلی دولت های ما بود، گفت: تاکنون 26 تفاهم نامه در دستگاه های اجرایی امضا و اجرایی شده است.

سرلشکر باقری در خصوص مهارت آموزی بیش از 500 هزار نفر در حین خدمت و صدور بسیاری از پروانه ها و گواهینامه های مهارتی آنها گفت: سال گذشته 2 میلیارد اعتبار اختصاص یافت. بانک ها به این نیاز دارند ما تلاش های خود را افزایش می دهیم.

رئیس ستاد کل ارتش ابراز امیدواری کرد که به ارتقای مهارت های نظامی توجه بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه چهار سیاست راهبردی شامل توسعه مهارت‌های متناسب، استفاده از ظرفیت‌های ملی، توسعه سامانه‌های اطلاعاتی، مهارت‌ها و اشتغال و ارتقای اشتغال و کارآفرینی شناسایی شده است.

سرلشکر باقری همچنین در حاشیه پنجمین اجلاسیه سیاست گذاری عالی آموزش نیروهای آماده خدمت گفت: مصوب شد.

آمادگی جهاددانشگاهی برای اجرای 15 راهکار اجرایی مندرج در مقاله ملی آموزش و جذب سربازان وظیفه.

در ادامه این جلسه رئیس جهاددانشگاهی دکتر. حمیدرضا طیبی به معرفی گزارشی از طرح آموزش سربازان وظیفه پرداخت و گفت: در زمینه ارتقای حرفه ای سربازان واجد شرایط این نهاد خوش شانس بود. آموزش 16000 نیرو در سال اول (2009) از 8000 نیرو و در سال سوم (تا 1400 دسامبر) 80000 نیرو.

رئیس جهاددانشگاهی با تشکر از وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح نیز آمادگی خود را برای اجرای 15 راهکار اجرایی مندرج در سند ملی آموزش و جذب نیروهای مسلح اعلام کرد و گفت: در نگاهی به زیرساخت ها و تحقیقات شغلی شبکه ملی آن و مهارت های مورد نیاز برای مشاغل آینده و آینده بر اساس ماموریت های مدیریت تاسیسات و زمین.

وی افزود: در حوزه بهره‌برداری از ظرفیت‌های ملی، جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های رسانه‌ای خود از جمله ترندونی، ایکنا، سینا پرس و بازار کار، می‌تواند فرهنگ‌سازی، تشویق و ترویج طرح جامع آموزش سربازان وظیفه را انجام دهد. . به همراه ستاد کل نیروهای مسلح.

دکتر طیبی گفت: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت شبکه سراسری مراکز آموزش تخصصی و مهارتی می تواند با ساماندهی و تربیت مدرسان دوره های آموزشی کارکنان اقدام کند.

دکتر. طیبی ادامه داد: جهاددانشگاهی می تواند از توانمندی های سامانه های مشاوره، کاریابی و هدایت شغلی خود و همچنین در حوزه استخدامی و استخدامی در حوزه مهارتی و سامانه های اطلاعات استخدامی با ستاد کل نیروهای مسلح همراهی و همکاری داشته باشد. استخدام. کارآفرینی با بهره‌گیری از فرصت‌های پارک‌ها. «علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری و شتاب با ستاد کل نیروهای مسلح همکاری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سردار سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر حسین سلامی، سردار سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این دیدار گفتند. نیروهای مسلح، سردار سرتیپ علی عبداللهی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل، سردار سرتیپ مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع، سردار قاسم رضایی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام علی سعیدی، فرمانده دفتر سیاسی عقیدتی سیاسی. – رئیس، دکتر. دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی حمید سجادی، ورزش و جوانان، دکتر. محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزادو سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، میثم لطفی رئیس سازمان اداری و استخدامی، محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، عارف نوروزی رئیس ستاد امام خمینی(ره)، امیر سرتیپ محمود شیخ حسنی رئیس بازرسی و امنیت کل نیروهای مسلح، سردار محمد جوادزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیروهای مسلح سازمان خدمت، سردار محمدمهدی نژاد نوری معاون علمی ستاد کل نیروهای مسلح و دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا