اقتصادی

آمریکا به جنگ یوان دیجیتالی می رود؟

توانایی استفاده از یوان دیجیتال برای دور زدن تحریم های ایالات متحده و همچنین شبکه توزیع دیجیتال یوان ، نگرانی عمده آمریکایی ها است.

به گزارش ترندونی ، به نقل از راشاتودی ، برخی منابع آگاه گفتند که مقامات ارشد ایالات متحده نگران موقعیت دلار پس از معرفی یوان دیجیتال هستند و آن را یک چالش جدی برای موقعیت غالب دلار در سیستم مالی بین المللی می دانند. آنها به دنبال موضع گیری سخت درباره ارز دیجیتال چین هستند.

به گفته این منابع ، در حال حاضر مقامات آمریکایی در پنتاگون ، شورای امنیت ملی و وزارت امنیت داخلی در تلاشند تا تأثیر یوان دیجیتال بر دلار را به درستی تخمین بزنند ، اگرچه مقامات دولتی فوریت چندانی نمی بینند. مراقبت.

توانایی استفاده از یوان دیجیتال برای دور زدن تحریم های ایالات متحده و همچنین شبکه توزیع دیجیتال یوان ، نگرانی عمده آمریکایی ها است.

سال گذشته ، بانک مردم چین اعلام کرد که ارز دیجیتال آن قبل از بازی های المپیک زمستانی سال آینده آماده استفاده خواهد بود و چین را به عنوان اولین کشور در جهان معرفی می کند که یک ارز دیجیتال در سطح ملی معرفی می کند. طبق اعلام بانک خلق چین ، یوان دیجیتال دارای برخی از مشخصات بیت کوین خواهد بود و به تدریج جای اسکناس و سکه های فعلی را خواهد گرفت.

مقامات کاخ سفید گفتند که آنها قصد جنگ با یوان دیجیتال را ندارند ، اما می خواهند دلار دیجیتالی ایجاد کنند. پیش از این ، تعدادی از اعضای کنگره از جروم پاول ، رئیس بانک مرکزی و جانت یلن ، وزیر خزانه داری آمریکا خواستند که برای بحث و گفتگو درباره پروژه های توسعه دلار دیجیتال به کنگره بیایند.

چین در حال حاضر یوان دیجیتال را راه اندازی می کند و پس از مرحله اولیه ، کار برای استفاده از ارز در سایر شهرهای بزرگ در حال انجام است. یوان دیجیتال همچنین برای ارز ، تجارت بین المللی و تبدیل ارز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا