جامعه و خانواده

آیا واکسن‌های ایرانی مورد تایید وزارت بهداشت عراق است؟

وزیر بهداشت بر تکمیل واکسیناسیون مسافران اربعین در برابر ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: هر فردی که قصد سفر به اربعین را دارد باید واکسینه شود. تعداد دوزهای واکسن دیگر مهم نیست، اما باید حداقل یک دوز واکسن را در سال جاری دریافت کرده باشند.

به گزارش ترندونی، دکتر بهرام عین اللهی در گفت و گوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه افرادی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند باید واکسن کرونا را تزریق کنند، گفت: منظور از واکسیناسیون کامل این است که اگر 6 ماه از مصرف دوز قبلی واکسن می گذرد، باید واکسینه شوند. واکسینه شوید یک تزریق دوز یادآوری انجام دهید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عراق تمام واکسن هایی که به ایرانیانی که قصد پیاده روی در اربعین دارند را می پذیرد یا خیر؟ وی گفت: 3 هفته پیش در عراق بودم و پس از هماهنگی با مقامات بهداشتی عراق، مشخص شد که آنها تمام واکسن های ایرانی کرونا را می پذیرند و اگر فردی این واکسن ها را دریافت کرده باشد، هیچ مانعی برای ورود به عراق وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هر فردی که قصد رفتن به زیارت اربعین را دارد باید واکسینه شود. تعداد دوزهای واکسن دیگر مهم نیست، اما باید حداقل یک دوز واکسن را در سال جاری دریافت کرده باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا