هواداران «محمود الصرخی» در دام سازمان اطلاعات عراق

سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یک “گروه مذهبی افراطی که به ارزش های دینی و خاندان پیامبر اکرم(ص) توهین می کند” را دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است که سرویس اطلاعاتی عراق زیر نظر وزارت کشور عملیات گسترده ای را برای دستگیری عناصر یک گروه افراطی که به ارزش های مذهبی توهین می کنند و به دنبال تخریب قبور متبرکه هستند، آغاز کرده است.

سرویس اطلاعاتی عراق همچنین اعلام کرد که شش نفر از این افراد را پس از یک عملیات اطلاعاتی گسترده دستگیر کرده است و گفته است که آنها تلاش کرده‌اند در استان‌های بصره، کربلا و میسان در جنوب عراق به شورش دامن بزنند.

همزمان، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق از نیروهای امنیتی عراق خواست تا هر چه سریعتر حامیان محمود الصرخی را در تمام استان های عراق دستگیر کنند.

در همین راستا، رئیس پلیس استان بابل نیز دستور تعطیلی کلیه مساجد، حسینه‌ها و دفاتر مرتبط با استان محمود السرخی را صادر کرده است.

داستان چیه؟

جنجال جدیدی از آنجا آغاز شد که علی موسی اکولاس کاظم المسعودی، خطبه در مسجد الفتح المبین در استان حمزه الغربی، جانشین محمود الصرخی، جمعه گذشته برای خطبه نماز جمعه در مسجد فراخوان داد. مقبره انبیا و امامان و شخصیت های مذهبی ویران شد. این امر با محکومیت و اعتراض شدید مردمی و سیاسی در عراق همراه بود و علاوه بر تظاهرات و تجمعات در نزدیکی دفاتر جماعت الصرخی، موجی از اعتراضات در شبکه های اجتماعی به راه افتاد.

در همین راستا رسانه های عراقی روز گذشته از تظاهرات معترضان در منطقه الحمزه در بابل و بسته شدن تمامی دفاتر جماعت الصرخی به دستور فرمانده پلیس این استان خبر دادند. پس از تجمع اعتراضی ساکنان الحمزه در دفتر جماعت السرخی، نیروهای پلیس بابل به سمت معترضان رفتند و به خواسته های آنها پاسخ دادند.

همچنین برخی از ساکنان شهر قاسم در استان بابل با حمله به مقر جماعت الصرخی در این شهر، آن را به آتش کشیدند و به سخنان خطیبی که خواستار تخریب مقبره ها و زیارتگاه ها شده بود، پاسخ دادند. امامی

شب گذشته چند تن از ساکنان استان ذی قار شهر الناصریه در مرکز این استان به دفتر الصرخی در این شهر حمله کردند و به آن اعتراض کردند.

اما شاید شدیدترین واکنش را مقتدی صدر نشان داد. رهبر جناح صدر دیروز به محمود الصرخی هشدار داد که در نهایت ظرف سه روز علی موس آگولا را تبرئه خواهد کرد، در غیر این صورت شخصاً بر دین، وجدان و قانون و حکمت مستقر خواهد شد. آداب و رسوم جامعه وارد میدان خواهد شد. وی تاکید کرد که ترویج افکار فاسد در جامعه عراق نباید نادیده گرفته شود.

محمود الصرخی در سال 2003 و قبل از سرنگونی دیکتاتور عراق با سرنگونی رژیم صدام به طور غیرمنتظره ای ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع دینی عراق در سطح آیت الله العظمی معرفی کرد. الصرخی اگرچه وزن علمی نداشت، اما خود را شاگرد آیت الله شهید محمدو باقیرو صدرو و آیت الله سیستانی معرفی کرد و از سال 2003 در عراق شروع به کار کرد. (در سن 40 سالگی) با ادعای «اقتدار» عراق. او ادعای آیت اللهی دارد و در فقه شیعه آیت اللهی است که به مرحله جهاد رسیده باشد، اما هیچ حکومت و آیت اللهی شهادت نداده است که او به این مرحله رسیده است.

شایان ذکر است که حامیان محمود الصرخی از عاملان اصلی حمله نوامبر 2009 به کنسولگری ایران در شهر مقدس کربلا بودند.

انتهای پیام/




این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا