حوادث و رویدادها

هدف غربالگریها در ایران سقط جنین است؟/اظهارات یک مسئول درباره آمارهای پزشکی قانونی

رئیس کمیته تحقیق و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه هدف برنامه جوانان در اقدام بررسی دستورالعمل های انتخاب و حذف آنها نیست ، گفت: وضعیت بازرسی آشفته در این کشور از استانداردهای علمی و بین المللی برخوردار است.

مصاحبه با ترندونی توسط محمد جواد محمود وی در مورد طرح “حمایت از جوانان و خانواده” که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است ، گفت: در طول بحث های کمیسیون مجمع مشترک در مورد تصویب این طرح ، هرگز صحبتی مبنی بر لغو یا ممنوعیت انتخاب وجود نداشت.

وی ادامه داد: بر خلاف نظر برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بالینی و آزمایشگاهی که تلاش می کنند روشهای غربالگری فعلی را برای کلیه مادران باردار به هر قیمتی مفید ، ضروری و ضروری جلوه دهند ، یکی از برجسته ترین منابع پزشکی اجتماعی و سیاست های بهداشتی (آکسفورد کتاب درسی بهداشت عمومی جهانی) بیان می کند که “نمونه برداری فقط در برخی شرایط خاص لازم است و کاملاً کنترل می شود و فقط در صورتی ارائه می شود که برنامه غربالگری بیشتر از آسیب رساندن به آن به نفع جمعیت هدف باشد”.

این طرح غربالگری به مادر و پزشک ارائه می شود

پزشکی که وی را مجبور به معاینه کرده است مجازات کند

محمودی گفت: “راهنمای انتخاب انگلیسی همچنین بیان می کند که انتخاب به نفع کل مردم نیست. بنابراین باید به گروههای هدف محدود شود. این به دلیل یک اشتباه منفی مثبت و کاذب اجتناب ناپذیر است که می تواند به مردم آسیب برساند.

وی با اشاره به سه تبصره در مورد ماده 53 این طرح ، آنچه از همان ابتدا توسط كارشناسان مختلف درخواست شده بود و هم اكنون در این طرح ممنوع است ، یادآوری كرد: “حكم پزشك قابل بررسی است.” . در واقع ، غربالگری ممنوع است و انتخاب متخصص پزشکی یا والدین است. این همان سیاستی است که وزارت بهداشت رسماً اعلام کرده است.

با توجه به لیست علائم سقط جنین ، بخش زیادی از اقدامات پری ناتولوژیک بیشتر بر روی سقط جنین است تا سلامت جنین.

محمودی با بیان اینکه در تلاش متخصصان پریناتولوژی برای حفظ سلامت مادر و جنین و لزوم حمایت از این افراد شکی نیست ، اظهار داشت: در مورد “کمک به سلامت جنین” متخصصین پرینات و در ازای “تلاش برای تشخیص ناهنجاری ها و سقط جنین” آنها “. متاسفانه باید بگویم طبق لیست طولانی نشانه های سقط درمانی سازمان پزشکی قانونی کشور ، بخش قابل توجهی از اقدامات تیم پری ناتولوژی شناسایی و ارجاع سقط جنین ناقص و عدم ارتقا health سلامت جنین است.

وی گفت: “این انتخاب برای سلامتی نیست ، اما همانطور که از نامش پیداست ، این کار برای از بین بردن جنین های ناسالم یا خاتمه دادن به بارداری پر خطر انجام می شود.” در حقیقت ، در این انتخاب غیر از سقط جنین ، که احتمالاً کاملاً سالم نیست ، هدف دیگری وجود ندارد.

محمودی ادامه داد: از طرف دیگر ، با توجه به تشخیص بیماری های جنین ، طبق لیست نشانه های سازمان پزشکی قانونی برای سقط جنین پزشکی ، بیش از 120 مورد از بیماری های جنین شناسایی شده است که موارد بسیار نادری از اختلالات جنینی در طی تشخیص داده شده است. بارداری. هدف برای کمک به درمان بعد از بارداری (حدود 5٪) و بقیه (حدود 95٪ موارد) – برای خاتمه دادن بیمار انجام می شود.

هدف از غربالگری در ایران واقعاً سقط جنین است ، نه سلامتی

وی معتقد است: به عبارت دیگر ، هدف از غربالگری در ایران واقعاً سقط جنین است ، نه سلامت. از طرف دیگر ، سونوگرافی برای تشخیص ناهنجاری های جنین که بعد از 20 هفته حاملگی بهترین نتیجه را دارند ، معتبر است و در طی آن متخصصان می توانند بیماری های جنین تحت درمان را تشخیص و درمان کنند. به طور طبیعی ، این جستجوی ناهنجاری تنها در صورت توجیه خطر برای برخی از مادران یا اگر مادر خود آن را بخواهد ، توجیه پذیر نیست و واکسیناسیون آن برای همه زنان بارداری که در معرض خطر کم هستند منطقی نیست.

لغو یا ممنوعیت بازرسی برای اتحادیه ها یک مطالعه غیرواقعی است

رئیس کمیته تحقیق و نظارت بر سیاست های جمعیت شناختی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: “مهم این است که نیازی به دخالت در مسائل سیاسی و سیاسی با افراد و نهادهای دارای” تعارض منافع “نباشد. کارها را انجام دهید واقعیت این است که لغو یا ممنوعیت انتخاب یک خوانش غیرواقعی است که عمدتا ناشی از اتحادیه های کارگری و تضاد منافع است و از آنجا که متن اصلی قانون رسانه هنوز منتشر نشده است ، به مکانی برای سوار شدن این افراد تبدیل شده است. . .

در ایران ، تعداد سقط های انجام شده در غربالگری بسیار بیشتر از سایر کشورها است

محمودی اضافه کرد: “هدف برنامه جوانان در اقدام سازماندهی و بررسی دستورالعمل های مربوط به سقط جنین است ، همانطور که در شرایط فعلی ، اگر نوزادی با نقص مادرزادی و بیماری های ژنتیکی به دنیا بیاید و مادر تحت غربالگری قرار نگیرد ، دستورالعمل های مربوط به سقط جنین را بررسی می کند. آزمایشات دکتر در طول بارداری انجام می شود ، دکتر توبیخ می شود. به همین دلیل است که برخی از پزشکان ، صرف نظر از دستورالعمل ها و شرایط خاص چک ، چک کردن را توصیه می کنند. با این وجود ، تعداد سقط جنین در ایران بسیار بیشتر از سایر کشورها است که متأسفانه بخشی از آن به دلیل انتخاب نادرست و سقط جنین سالم است.

در صورت مجاز نبودن مادران باردار را برای غربالگری و انگشت نگاری استنشاق کنید

وی گفت: “در حال حاضر ، تحت برنامه ملی غربالگری ناهنجاری جنین وزارت بهداشت ، متخصصان و ماماهای مراقبت های بهداشتی که در خانه و مراکز بهداشتی کار می کنند لازم است سه آزمایش ژنتیکی را برای همه مادران باردار برای آزمایش و سونوگرافی انجام دهند. (تریزومی 13 ، تریزومی 18 ، تریزومی 21 یا سندرم داون) به مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه شهر ارسال کنید و اگر مادر مخالف است و با این آزمایشات مخالفت نمی کند ، از آنها بخواهید اثر انگشت را در این مورد امضا و تهیه کنند.

رئیس کمیته تحقیق و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهار داشت: مورد بازرسی قرار گرفته است. در همین حال ، همانطور که گفته شد ، آمار چک های نادرست و سقط جنین سالم در ایران آمار قابل توجهی است. تریزومی 13 و 18 موضوع این برنامه نیستند زیرا زندگی و مرگ جنین قبل یا اندکی پس از تولد در تضاد است و این برنامه برای کمک به سقط جنین در افراد مبتلا به سندرم داون طراحی شده است.

محمودی همچنین استدلال کرد که ماماها و متخصصان بهداشت باید هر سه ماه یک گزارش مراقبت قبل از تولد ارائه دهند و براساس آن هزینه دریافت کنند. به همین دلیل کارمندان تمام تلاش خود را می کنند تا گزارشی مناسب در مورد تعداد افراد تحت بازرسی ارائه دهند.

با توجه به ماهیت موضوع قضایی ، نیاز به حضور سه وکیل در هیئت مدیره برای تصویب دستورالعمل سقط جنین

طبق ماده 56 برنامه جوانان در عمل ، وی تصریح کرد: “طبق این ماده ، پزشکی قانونی باید دستورالعمل های مربوط به سقط جنین را در شورایی متشکل از رئیس سازمان پزشکی قانونی تعیین کند. شورای ، سه وکیل مجتهد در پزشکی. شورای قضات سه كارشناس مربوط به معرفی وزیر بهداشت ، كارشناس دادگستری ، رئیس دادگستری منصوب شده ، قاضی دادگاه عالی ، قاضی دادگاه عالی را تنظیم و تأیید می كند. دادگستری و یک عضو ناظر کمیته بهداشت پارلمان. تأییدیه ها با حداکثر آرا و با رضایت حداقل دو وکیل تأیید می شوند. پس از آن در سال 1984. قانون مجاز سقط جنین پزشکی لغو می شود و در واقع اساس راهنمای تایید شده سقط جنین پزشکی است.

محمودی معتقد است که حضور سه وکیل در این شورا به دلیل فقهی بودن سقط جنین بسیار مهم است و این مسئله را نمی توان محدود به علم پزشکی کرد.

موارد سقط جنین باید به “کمیسیون سقط جنین قانونی” ارجاع شود

رئیس کمیته تحقیق و نظارت بر سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: “پس از تصویب دستورالعمل سقط جنین ، کمیسیون قانونی سقط جنین متشکل از یک قاضی ویژه ، یک متخصص پزشکی اختصاصی است. و کارشناس پزشکی قانونی همه مراکز پزشکی قانونی باید موارد سقط جنین را به این کمیسیون ارجاع دهند. همچنین رأی این کمیسیون قطعی است و اینگونه سقط های پزشکی با نظر و رای نهایی اعضای این کمیسیون انجام می شود که می تواند تعداد معاینات کاذب و سقط جنین سالم را کاهش دهد.

ممنوعیت توزیع رایگان داروهای ضد بارداری

از داروهای خاص هورمونی فقط با تجویز پزشک استفاده کنید

به گفته وی ، این طرح ، مانند بسیاری دیگر از کشورها ، عرضه رایگان دارو و داروهای ضد بارداری در شبکه مراقبت های بهداشتی را منع می کند. همچنین ، افرادی که با تشخیص پزشک به داروهای خاص هورمونی نیاز دارند ، فقط با دستور پزشک می توانند داروها را برای بیماری های خاص بارداری در داروخانه دریافت کنند.

برنامه جوانان در عمل با سیاست کلی بهداشت منافاتی ندارد

حضور نماینده وزارت بهداشت در جلسات

محمودی در مورد انطباق این طرح با سیاست های کلی بهداشت و جمعیت و همچنین موضوع بهداشت توسط وزارت بهداشت گفت: این طرح توسط کمیسیون مشترک متشکل از نمایندگان بهداشت ، امور اجتماعی ، امور اجتماعی و روابط اجتماعی. کمیته های فرهنگ و پارلمان. این مهم است اعضای کمیسیون بهداشت از روند پروژه آگاه بودند و به طور فعال درگیر بودند. نماینده ارشد وزارت بهداشت نیز در همه جلسات شرکت داشت. از نظر من ، از آنجا که مسئله جمعیت یک مقوله استراتژیک است و نیاز به اقدامات فوری و استراتژیک توسط سیستم و دولت جمهوری اسلامی ایران دارد ، ممکن است در یک مشکل مشترک سابق ذاتی باشد و با (علت و معلول) مرتبط باشد. .

سرانجام ، رئیس کمیته تحقیق و نظارت بر سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: علاوه بر این ، نظارت کلان و ارزیابی استراتژیک و سیاست گذاری توسط ستاد عالی جمعیت و خانواده (استراتژی کلان) 11 نقشه مهندسی فرهنگی هستند) ، با حضور متولی انکار نمی شوند و روند سیاست های اجرایی وزارت بهداشت نیستند. البته ، باید ببینیم شورای محترم نگهبان در این باره چه می گوید. همچنین باید منتظر بمانیم تا هیئت مرکزی نظارت بر شورای شناسایی بر اجرای یا عدم انطباق برنامه حمایت از جمعیت و خانواده جوانان با سیاست کلی سیستم نظارت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا