برون مرزی

افشای یک دیدار؛ توافق اسرائیل و لیبی در راه است؟

گزارش شده در وب سایت واشنگتن فری بیکن ، صدام ، پسر طالق بن زیاد فرمانده گردان طارق بن زیاد ، در ماه مارس با مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ملاقات کرد تا نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2021 بررسی کند.

وب سایت گزارش داد که پسر هافتار به صورت جداگانه با مقامات اسرائیلی ملاقات کرده است و اطلاعاتی در مورد محل برگزاری و شرایط این دیدار منتشر نشده است.

این سایت افزود: هدف از این نشست تلاش برای حمایت از پسر هفتار در انتخابات مجلس شورای ملی امسال است. صدام هفتر به آرامی و مخفیانه در تلاش است تا حمایت غربی از مبارزات انتخاباتی خود را جلب کند و انتظار می رود که با سیفو الاسلام قذافی ، پسر معمر قذافی ، رهبر برکنار شده لیبی روبرو شود.

وزارت خارجه آمریکا به نقل از یک منبع وزارت خارجه اظهار داشت: ایالات متحده در مورد نامزدهای احتمالی لیبی توضیحی نداده است ، اما قذافی همچنان در لیست تحریم های ایالات متحده است.

براساس این گزارش ، اگر حفتار موفق به کسب قدرت شود ، روابط لیبی و رژیم صهیونیستی رسما به حالت عادی برمی گردد. البته هنوز واکنش اسرائیل یا هفتار به گزارش در این سایت اعلام نشده است.

به گفته این منبع ، صدام حفتر درباره “اوضاع منطقه” با مقامات اسرائیلی گفت وگو کرده و امیدوار به ثبات کشورش است. او صریحاً در مورد دموکراسی ، قانون و نظم در لیبی صحبت کرد.

به گفته یک منبع ، اسرائیلی ها نیز از او حمایت می کنند.

انتظار می رود انتخابات عمومی که برای دسامبر سال جاری میلادی برگزار می شود با حفتر در برابر سیف الاسلام قذافی روبرو شود.

در حال حاضر هیچ رابطه رسمی بین تل آویو و طرابلس که در زمان قذافی از حامیان جدی امور فلسطین بوده است وجود ندارد. قذافی در سال 2011 سرنگون شد.

311311

دکمه بازگشت به بالا