برون مرزیکسب و کار ایرانی برتر

کد تلفن دبی چند است

امارات متحده عربی یک کشور پادشاهی در جنوب غرب آسیا و بخشی از منطقه خاورمیانه است. این کشور در قسمت شرقی شبه جزیره عربستان در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس و ساحل شمال غربی خلیج عمان قرار گرفته است. کشور امارات از جنوب و غرب با عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است.

امارات در جهان به قطب تجارت و مقصدی برای جهان‌گردان مشهور شده است. به‌دلیل ثبات و رشد بالای اقتصادی، تجارت گسترده و مدرن بودن زیرساخت‌های آن.

برخی از مهم‌ترین اطلاعات مربوط به امارات متحده عربی را در جدول زیر ببینید:

در ادامه اطلاعات بیشتری درباره امارات به‌دست خواهید آورد و با این کشور بیشتر آشنا خواهید شد:

شیخ نشین های امارات (استان های امارات)

امارات از مجموع هفت امارت یا همان شیخ نشین شکل گرفته است. به همین دلیل این کشور به کشور شیخ نشین ها معروف شده است.

آب‌ و هوای امارات

امارات همچون اغلب کشورهای حاشیه خلیج فارس، آب‌وهوایی گرم و بیابانی دارد. بااین‌حال به خاطر نزدیکی به خلیج فارس، شرجی بودن هوا هم از ویژگی‌های مهم این کشور است.

شاید در مقام مقایسه، بتوانیم آب‌وهوای امارات را هم‌رده شهرهایی مثل آبادان یا اهواز در ایران بدانیم. در بهار، دمای امارات بین 25 تا 30 درجه در نوسان است. این دما در تابستان به بالای 35 تا 40 درجه می‌رسد. در زمستان اما دمای هوا معمولاً بین 0 تا 20 درجه در نوسان است.

معرفی شهر دبی

دبی، یکی از مدرن ترین شهرهای خاورمیانه و قاره آسیاست که سالانه میلیون ها میلیون توریست را از سراسر دنیا به خودش فرا می خواند. و شما نیز می توانید با دبی از سفرمارکت، از آن دیدن کنید. این شهر کویری که شهرتش در آسمان خراش های مرتفع، ساختمان های لوکس و فضای شهری مدرنش خلاصه می شود، طرفداران بسیاری دارد. وسعت دبی در حدود ۴ هزار کیلومتر مربع است و جمعیتی ۳ میلیون نفری را در خودش جای داده است.

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در دبی

خوشبختانه، راهنمای خرید سیم کارت در دبی از آن چیزی که فکرش را می‌کنید ساده‌تر است و به مدارک خاصی برای خرید سیم کارت اماراتی نخواهید داشت. برای خرید سیم کارت دبی تنها کافی است اصل و کپی پاسپورت را به متصدیان فروشگاه‌ها ارائه کرده و در عرض چند دقیقه سپس سیم‌کارتتان را دریافت کنید.

همان‌طور که در بالا گفته شد، هزینه خرید سیم کارت در دبی عموما ۷۵-۵۰ درهم است و با توجه به نیازها و طرح‌هایی که اپراتورهای فوق به مشتریان خود عرضه می‌کنند، می‌توانید سیم‌کارت مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

راه های دسترسی به دبی

برای سفر به دبی دو را پیش روی شماست. راحت ترین راه خرید از مبدا است که در عرض دو ساعت شما را به این شهر مدرن می رساند.
اگر راحتی برای شما ملاک نیست و ترجیح می دهید مسیر متفاوتی را انتخاب کنید؛ راه دریایی پیش روی شماست. ابتدا به شهر بندر لنگه بروید و سپس با کشتی ها و لنج ها خودتان را به دبی برسانید. پیشنهاد می کنیم پیش از رسیدن به بندر لنگه، برای خرید بلیط مسیر دریایی اقدام کنید.

راه های دسترسی از فرودگاه دبی به مرکز شهر

فرودگاه بین المللی دبی در حدود ۵ کیلومتری این شهر قرار گرفته است. برای دسترسی به مرکز شهر و اقامتگاه تان در دبی می توانید از این راه ها استفاده کنید:
مترو: برای متروسواری به ترمینال ۱ یا ۳ بروید. در رو به روی این ترمینال ها به راحتی می توانید ایستگاه متروی دبی را ببینید. متروی این خط هر ۳۰ دقیقه حرکت می کند. هزینه این سواری در حدود ۳ تا ۴ درهم خواهد شد.
اتوبوس: اگر به دنبال راه سریع تری هستید، به سراغ ایستگاه های اتوبوس فرودگاه بروید. این ایستگاه ها را می توانید را می توانید مقابل ترمینال ۱، ۲ و ۳ پیدا کنید. برای جا به جایی میان ترمینال ها هم می توانید از اتوبوس های فرودگاه استفاده کنید.
تاکسی: تاکسی های فرودگاه راه راحتی برای دسترسی به اقامتگاه شما محسوب می شود. کرایه این تاکسی ها از 25 درهم شروع می شود و به ازای هر ۱ کیلومتر مسیری که طی می کنید، مبلغی برابر با ۱.۷۵ درهم به کرایه شما اضافه می شود.

دیدنی های معروف دبی

دبی به سبب دیدنی های متنوعش شهرت دارد. شما میتوانید را نیز مطالعه کنید تا بتوانید از تمام جاذبه های دبی دیدن کنید. در این جا به برخی از معروف ترین ها اشاره می کنیم تا مبادا در طی سفرتان آن ها را از قلم بیندازید:

برج خلیفه: بدون شک مشهورترین دیدنی دبی، برج خلیفه است که عنوان بلندترین برج دنیا را در دست دارد. این برج با ارتفاع بی نظیر ۸۳۰ متری و معماری تماشایی اش درست در مرکز شهر دبی جا خوش کرده و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود می خواند.

دبی مال: یکی دیگر از نیز دبی مال می باشد که درست در کنار برج خلیفه قرار گرفته تا کار توریست ها را راحت تر کند. این مرکز خرید لوکس، به خاطر وسعت، تنوع برندها و محصولات و البته تفریحات هیجان انگیزش در لیست برترین های دبی قرار می گیرد. از جمله بخش های جذاب دبی مال می توان به پیست اسکیت روی یخ، آکواریوم، پارک واقعیت مجازی، اتاق وحشت و … از آن جمله اند.

آکواریوم دبی: این آکواریوم نیز در نوع خود یکی از بهترین هاست که با آکواریوم ها، تونل و مخزن های بزرگش انواعی از ماهی های ریز و درشت و رنگارنگ را در معرض دید قرار می دهد. این آکواریوم هم در مرکز خرید دبی مال قرار دارد و دسترسی به آن آسان است.

آبنمای دبی: درست رو به روی برج خلیفه، می توانید به رایگان از آبنمای دبی بازدید کنید. این آبنمای موزیکال عصرها روشن می شود و تا پایان شب، همراه با رقص نور، نمایش بی بدیلی را اجرا می کند.

پارک آبی آتلانتیس: در حال حاضر نه تنها بهترین پارک آبی دبی است که در میان بهترین های دنیا هم قرار دارد. این پارک آبی با سرسره ها، آکواریوم و بازی های منحصر به فردش روز هیجان انگیزی را برای شما می سازد که از انتخابش پشیمان نخواهید شد.

باغ گل میراکل: یک باغ بسیار بزرگ که قرار است مجموعه شگفت انگیزی از گل آرایی ها و گل ها را در آن به تماشا بایستید. در این باغ همه چیز با گل های زنده و رنگارنگ پوشانده شده است و یک لوکیشن متفاوت برای عکاسی و گرفتن سلفی برای شماست.

حمل و نقل عمومی دبی

دبی تنوع خوبی در حمل و نقل عمومی خود دارد و علاومه بر تاکسی، وسایلی مانند مترو، اتوبوس، منوریل، تراموا و انواع قایق ها و کشتی های عمومی را در اختیار مردم قرار می دهد. برای استفاده از این وسایل حمل و نقل لازم است حتما بلیت الکترونیک دبی را که با نام «نول کارت» شناخته می شود، تهیه کنید. نول کارت ها انواع مختلفی دارند که مناسب ترین نول کارت برای گردشگرها، نول کارت قرمز است.

برای خرید این نول کارت کافیست ۲ درهم بپردازید و سپس متناسب با میزان استفاده، کارت خود را شارژ کنید. خوب است بدانید هزینه وسایل حمل و نقل عمومی بسته به مسافتی که طی کردید بین ۳ تا ۱۵ درهم می شود.
برای گشت و گذار در دبی می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:
تاکسی: به دلیل نوع پراکندگی جاذبه های شهر دبی و زیاد نبودن ایستگاه های حمل و نقل شهری، تاکسی های عمومی پرطرفدارترین وسیله برای گردش در دبی هستند. تاکسی های عمومی دبی انواع مختلفی دارند و هزینه ها متفاوت است. در مجموع حداقل کرایه ها به این شکل است: ورودی ۱۲ درهمی به علاوه ۳ درهم به ازای هر کیلومتر
مترو: متروی دبی با دو خط قرمز و سبز، در طی ساعات ۵ تا ۲۴ فعالیت دارد. متروی دبی خدمات بسیاری دارد و یک جا به جایی راحت ِدرون شهری را برای شما ممکن می کند.
اتوبوس: اتوبوس های دبی مدرن و تمیز اند و برخلاف مترو، امکان گردش در نقاط بیشتری را برای مردم فراهم می کنند. اتوبوس های دبی به رنگ سفید و قرمز اند و انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به اتوبوس های استاندارد، خط مترو و اتوبوس های دوطبقه اشاره کرد.
مونوریل: مونوریل دبی فقط یک خط دارد که درون جزیره نخلی شکل جمیرا کشیده شده است.
تراموا: تراموای دبی فقط یک خط دارد و جزیره جمیرا را به دبی متصل می کند. در واقع تراموا از ایستگاه مترو دبی شروع می شود و به مونوریل جزیره نخل جمیرا می رسد.
حمل و نقل آبی: قایق های دبی، تاکسی آبی، اتوبوس آبی و ابرس از جمله مواردی هستند که گشت و گذار آبی را برای مردم و توریست ها ممکن می کند. هزینه قایق سواری بسیار متنوع است و کاملا به مدت زمان سواری، نوع قایق و خدمات هر کدام بستگی دارد.
تاکسی آنلاین: در دبی هم تاکسی های آنلاین فعالیت دارند که بهترین آن ها اوبر (Uber) و کریم (Careem) هستند. کافیست اپلیکیشن آن ها را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

سیمکارت های امارات متحده عربی

برای برقراری تماس و استفاده از اینترنت موبایل، دو اپراتور در امارات متحده عربی وجود دارد که با نام های اتصالات (Etisalat) و دو (Du) شناخته می شوند. گرچه سیمکارت های اتصالات پوشش بهتری از سیمکارت های رقیب دارند اما در مجموع گردشگران از آنتن دهی هر دو سیمکارت و خدماتش راضی بوده اند.

البته موضوعی که سیمکارت های دو را از اتصالات متمایز می کند، خدمات متنوع و قیمت مناسب بسته های این اپراتور است که آن را به گزینه برتر توریست ها بدل می کند. شما می توانید با پرداخ هزینه ای بین ۵۵ تا ۱۱۰ درهم یکی از سیمکارت های دو را بخرید. سیمکارت های توریستی اتصالات نیز هزینه ای برابر با ۱۰۵ درهم دارند.

غذاهای معروف امارات متحده عربی

فرهنگ غذایی امارات و شهر دبی، برگرفته از دیگر کشورهای عربی و کشورهای همسایه است. از جمله خوشمزه های معروف دبی می توان به شاورما، خوراک شتر شکم پر، هریس (نوعی حلیم)، مهلبیه (نوعی پودینگ عربی)، قوزی (برنج و گوشت بره) و … اشاره کرد.

جشنواره ها و فستیوال ها

دبی هر سال میزبان مسابقات و فستیوال های مختلفی است که می توان گفت محبوب ترین آن، جشنواره خرید دبی است. این جشنواره هر سال در زمستان برگزار می شود و با گذاشتن حراج های قابل توجه و شگفت انگیز، بازار خرید در دبی را بیش از پیش داغ می کند. از دیگر رویدادهای محبوب دبی می توان به رویدادهای ورزشی اشاره کرد که مسابقاتی چون تنیس، ماراتن دو، تنیس، شترسواری، اسب سواری و … را در بر می گیرد.

امنیت در دبی
دبی یکی از امن ترین شهرهای دنیاست که نرخ جرم و جنایات پایینی دارد. شاید یکی از دلایل این موضوع را بتوان جریمه های بالا و قوانین سختگیرانه در برخورد با متخلفان دانست. اما دقت کنید که این موضوع باعث نشود بی احتیاطی کنید و یا از پول نقد، وسایل ارزشمند و قیمتی خود مراقبت نکنید. خصوصا اگر به بافت سنتی و بازارهای محلی می روید، لازم است نکات ایمنی را رعایت کنید.

دکمه بازگشت به بالا