عمومیکسب و کار ایرانی برتر

کابین آسانسور مدرن و لوکس 4 نفره + لیست قیمت

درطراحی کابین آسانسور باید ایمنی و زیبایی و همچنین ایجاد حس آرامش را در نظر بگیرید. آسانسورها وسایلی هستند که برای جابجایی افراد یا کالاها بر اساس انواع مختلف تکنولوژی بالابر استفاده می شوند. در نصب آسانسور باید عواملی مانند ارتفاع ساختمان، حجم تردد و کالا و یا تعداد افراد داخل آسانسور را در نظر گرفت. محل نصب آسانسور و نوع استفاده از آن می تواند به طور غیر مستقیم بر طراحی کابین تأثیر بگذارد. اگر به مدل های مختلف آسانسورهای فعال نگاه کنید متوجه می شوید که طراحی کابین آسانسور مدرن و لوکس 4 نفره را می توان با سلیقه ای حرفه ای و هنرمندانه ترکیب کرد.

کابین آسانسور در اصفهان

در کابین چندین قسمت وجود دارد. برای دیوارها، کف و سقف کابین از مواد مختلفی استفاده می شود. مجموعه ای از این ویژگی ها دست به دست هم داده اند تا فضای داخلی کابین از هر نظر عالی به نظر برسد. همچنین مصالح به کار رفته برای اطمینان از ایمنی در کابین آسانسور از بهترین نمونه ها انتخاب شده است.

استانداردهای طراحی و ساخت آسانسور شامل استانداردهای قطعات اصلی آسانسور، طراحی کابین آسانسور، نوع استفاده، عملکرد موتور، ظرفیت بار و سایر تجهیزات می باشد. حساسیت سازه آسانسور و ایمنی آن به حدی است که حتی کوچکترین قطعات به کار رفته در این تجهیزات استانداردهای جهانی را دارد. کابل های فولادی با مقاومت فوق العاده بالا در سیستم های آسانسور برای تحمل وزن کابین استفاده می شود.

همانطور که می دانید مهم ترین قسمت آسانسور کابین آن است. کابین از طراحی منحصر به فردی برخوردار است تا بتواند از جان مردم در هنگام تصادف مراقبت کند. علاوه بر این قطعاتی در کابین وجود دارد که ایمنی آسانسور و دستگاه های آن را کامل می کند. به عنوان مثال، یک صفحه کلید روی دیوار به افراد اجازه می دهد تا به خوبی از آسانسور استفاده کنند.

نکات کلیدی در نقشه های کابین آسانسور

یکی از مهمترین اصول طراحی آسانسور ابعاد آن است. قوانین نصب آسانسور تجاری و قوانین نصب آسانسور مسکونی متفاوت است. در هر دو مورد، اندازه، طول، عرض و ارتفاع اتاق نیز به گونه ای طراحی شده است که برای افراد دارای معلولیت بدون مانع باشد. برای ویلچرهایی که برای حمل تخت بیماران در بیمارستان ها استفاده می شود، نیروی انسانی، اندازه تخت های بیمارستانی یا وزن چند ویلچر باید در نظر گرفته شود.

به طور کلی، اندازه کابین آسانسور مدرن و لوکس 4 نفره به صورت 100 90* سانتی متر، 110 95* سانتی متر، 100 120* سانتی متر و غیره تعریف می شود. ارتفاع استاندارد وسیله نقلیه معمولاً 220 سانتی متر در مرجع تعریف می شود و بسته به شرایط ممکن است بالاتر باشد. ; اگر شرایط خاصی وجود ندارد، باید طراحی خاصی انجام شود.

نکته مهم دیگر در طراحی کابین برای هر نوع آسانسور، اندازه عرض درب آسانسور و نحوه باز و بسته شدن درب در هر جهت یا در یک جهت است. با توجه به نیاز ساختمان برای حمل آسانسور، ابعاد آسانسور، مدل درب آسانسور متفاوت در نظر گرفته شده است. در طراحی کابین آسانسور باید توجه داشت که حداکثر ظرفیت بار آسانسور برای چند نفر می باشد.

طبق استانداردها، اگر ظرفیت آسانسور چهار نفر باشد، حداکثر وزن آن 300 کیلوگرم است. ارتفاعی که می تواند 6 نفر را در خود جای دهد، وزن کل 450 کیلوگرم است. برای قدرت آسانسور و تعداد 8 نفر این وزن برابر با 600 کیلوگرم است. بسته به افزایش ظرفیت آسانسور برای حمل افراد، اندازه ساختمان کوچک یا بزرگ طراحی می شود.

اجزای کابین آسانسور

به منظور حفظ جان افراد در صورت تصادف، خانه از یک قاب فولادی محکم ساخته شده است که برخی از قسمت های اتاق در آن قرار می گیرد. استراکچر کابین در هنگام بالا و پایین رفتن آسانسور را تقویت می کند و علاوه بر آن به راحتی می توان لوازم جانبی را روی آن نصب کرد.

درب کابین آسانسور

درب کابین یکی از مهم ترین اجزای آسانسور است که بسیار پرکاربرد است. به عنوان مثال اگر درب آسانسور در زمان مناسب باز نشود باعث بروز حوادث بسیار خطرناکی می شود. درب کابین آسانسور دارای 3 نوع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک می باشد که اکثر آنها آلومینیومی بوده و دارای سنسورهای مخصوص ایمن سازی نردبان می باشد.

کف کابین آسانسور

کف کابین نیز نقش بسیار مهمی در ایمنی آسانسور دارد. معمولاً کارشناسان یک لایه فایبرگلاس سخت یا لایه فلزی کف کابین می‌گذارند و لایه‌ای از فوم نرم روی آن می‌گذارند و سپس یک لایه نازک از کف طراحی زیبا روی فوم می‌گذارند تا به مرور زمان حوادثی رخ دهد سقوط. ، کاربر آسیب جدی نبیند.

دیوار کابین آسانسور

یکی دیگر از اجزای کابین آسانسور که نقش بسیار مهمی دارد دیوار کابین است. دیوارهای کابین آسانسور از سه لایه تشکیل شده است. اولین دیوار بیرونی کابین را دیوار کامپوزیت می گویند. این دیوار باعث ایجاد عایق در اطراف قاب می شود. دیوارهای کامپوزیت از فولاد و گالوانیزه ساخته شده اند. شرکت k-elevator یکی از شرکت های عالی در این زمینه میباشد.

پس از آن لایه ای از دیوارهای چوبی نصب می شود که با آن آسانسور با ساختار چوبی زیبا علاوه بر عایق کاری می باشد. و لایه آخر از شیشه و استیل بسیار براق ساخته شده که بیرونی ترین دیوار کابین محسوب می شود و دارای ساختار چوبی و فلزی بسیار زیبایی است.
نصب آینه در کابین آسانسور مدرن و لوکس 4 نفره نیز مهم است. جلوی کابین آسانسور از داخل عالی به نظر می رسد. پزشکان معتقدند اگر در مکانی پر استرس مانند کابین آسانسور آینه ای وجود داشته باشد، حواس کاربران را پرت می کند و دیگر استرس را احساس نمی کنند.

سقف کابین آسانسور

سقف کابین نیز از فولاد گالوانیزه و چوب یا استیل ضد زنگ ساخته شده است که باعث زیبایی بیشتر کابین می شود. لامپ هایی روی سقف کابین تعبیه شده تا تاریکی را از بین ببرد. به علاوه یک سیستم تهویه مطبوع به سقف کابین تعبیه شده است تا هوای داخل کابین راحت باشد.
در بسیاری از آسانسورهای دارای درب اتوماتیک، سنسورهایی برای حفظ ایمنی بیشتر وجود دارد و هنگامی که چیزی بین درب ها قرار می گیرد، اجازه بسته شدن آن را نمی دهند. به این سنسورها فتوسل می گویند.

مدل های مختلف کابین آسانسور

برای اینکه بتوان یک مدل خوب و بحث برانگیز در طراحی کابین آسانسور ساخت، باید اول المان های محافظ را انتخاب کرد. برای ساخت آسانسور از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. محصولات ساخت آسانسور و کابین همگی از مواد مقاوم ساخته شده اند. دیواره های کابین داخل آسانسور از فولاد یا ورق گالوانیزه ساخته شده و سپس از روکش های تزئینی روی آن ها استفاده می شود. کف کابین معمولا با سرامیک، سنگ طبیعی یا مصنوعی و یا کفپوش کامپوزیت یا چوبی و غیره پوشانده می شود.جدای از این مسائل نیز یکی از مهمترین عوامل شرکت سازنده و تامین کننده کابین آسانسور میباشد شرکتی مانند آسانسور آتیس یکی از بهترین شرکت ها در تامین کابین آسانسور میباشد.

یکی دیگر از قسمت هایی که فضای داخلی کابین را زیباتر می کند سقف کابین است. سقف آسانسور را می توان با ورق های فولادی، سقف های کاذب و چراغ ها زیباتر تزئین کرد. برای فضای داخلی کابین، سقفی از پلاستیک بادوام و تزئین شده با چراغ های فلورسنت مخفی توصیه می شود. زیباترین طراحی کابین آسانسور برای ساختمان های لوکس، ساختمان های اداری و هتل های پنج ستاره اجرا شده است. این آسانسور که در رنگ های متنوع ساخته شده و با چراغ های مخفی و چراغ های ال ای دی تزئین شده است، منظره ای شگفت انگیز را به نمایش می گذارد.

برخی از آسانسورها از شیشه بادوام ساخته شده اند. شکوفه های متعدد و نشکن برای مراکز خرید آسانسور با پنل شیشه ای توصیه می شود. ساختمان های اداری، هتل ها و حتی ساختمان های مسکونی. این آسانسورها به سبک شیک و مدرن ساخته شده اند و نهایت ایمنی را ارائه می دهند.

کابین آسانسورها نیز بر اساس ظاهر طبقه بندی می شوند. رایج ترین شکل طراحی کابین آسانسور، اتاقی مکعبی شکل با طول، عرض و ارتفاع برابر است. برخی از آسانسورها به صورت گرد یا استوانه ای در میان مدل های خاص ساخته می شوند. برای دریافت بهترین خدمات طراحی آسانسور با مجموعه آسانسور آتیسس تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا