برون مرزیکسب و کار ایرانی برتر

نظریه اکتساب زبان چیست؟ 4 نکته برای استفاده در یادگیری زبان

اکنون می دانید که روش StoryLearning چگونه کار می کند، ممکن است به نظریه پشت آن علاقه مند شوید. به هر حال، StoryLearning بر اساس دهه‌ها تحقیق آکادمیک در زمینه فراگیری زبان دوم است. این بخش بیشتر فنی است، اما علم پشت یادگیری را توضیح خواهد داد. آموزش زبان عربی کودکان

ورودی قابل فهم:

هسته اصلی روش StoryLearning این ایده است که شما با خواندن و گوش دادن به داستان ها یک زبان جدید یاد می گیرید. این به عنوان “روش ورودی” شناخته می شود. روش ورودی به این معنی است که شما نه از مطالعه عمدی، بلکه با خواندن و گوش دادن به مطالبی که می خواهید درک کنید – در این مورد، داستان ها – یاد می گیرید.

خواندن و گوش دادن به مطالبی که می خواهید بفهمید مستلزم آن است که چنین مطالبی را در سطح مناسب خود داشته باشید. به طور خاص، داستان ها باید در سطحی باشند که بتوانید بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است – اصل طرح. مواد در این سطح به عنوان “ورودی قابل درک” شناخته می شود. آموزش زبان آلمانی به کودکان

بنابراین، بهترین روش‌ها آن‌هایی هستند که در موقعیت‌های کم اضطراب، حاوی پیام‌هایی هستند که دانش‌آموزان واقعاً می‌خواهند آن‌ها را بشنوند.» – دکتر S. Krashen، 2009، اصول و تمرین در فراگیری زبان دوم.

همه برنامه های StoryLearning مطالبی را ارائه می دهند که بر اساس ورودی قابل درک است. این تجربه مانند خواندن نویسنده مورد علاقه خود به زبان دیگری است و قادر به درک آن هستید!

خواندن گسترده:

با StoryLearning، آنچه به عنوان “خواندن گسترده” شناخته می شود را تمرین خواهید کرد. خواندن گسترده به معنای خواندن برای لذت است و هدف اصلی تمرکز بر لذت خواندن در زبان مقصد است.

همانطور که از نام آن پیداست، این به معنای خواندن مطالب زیاد است – بسیار بیشتر از آنچه ممکن است در گفتگوهای کوتاهی که معمولاً در کتاب‌های درسی زبان یافت می‌شود، عادت داشته باشید. با مطالعه زیاد، به مغز خود فرصتی می دهید تا به زبان عادت کند و به طور طبیعی به الگوها توجه کند.

این بدان معناست که وقتی با StoryLearning یاد می‌گیرید، می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر از آنچه عادت کرده‌اید بخوانید… حتی به عنوان یک مبتدی! با این حال، دانش‌آموزان به دور از دلهره‌آور بودن، این را هیجان‌انگیز می‌دانند، زیرا می‌توانند مطالبی را که می‌خوانند درک کنند و از آن لذت ببرند، که منجر به هیجان و افزایش انگیزه می‌شود. (همانطور که قبلاً ذکر شد: “ورودی قابل فهم در موقعیت های کم اضطراب.”)

بخوان و گوش کن:

یادگیری برای درک یک زبان جدید شامل دو شکل ورودی است: خواندن و گوش دادن. خواندن روشی راحت‌تر برای یادگیری است، زیرا می‌توانید کلمه به کلمه زبان را روی کاغذ ببینید. با این حال، اگر می‌خواهید افراد را هنگام صحبت کردن درک کنید، گوش دادن نیز ضروری است.

مردم اغلب خواندن و گوش دادن را مهارت های جداگانه ای در نظر می گیرند. با این حال، خواندن و گوش دادن به طور همزمان فواید بسیاری دارد، مانند یادگیری درک زبان گفتاری، تلفظ بهتر و به خاطر سپردن واژگان آسانتر.

بهتر از همه، این واقعیت است که ترکیب این دو فعالیت زمان اضافی نمی گیرد. با هر ساعت مطالعه، پول بیشتری دریافت می کنید. با این حال، یافتن مطالبی به زبان خارجی که همراه با صدا و متن همراه باشد، بسیار دشوار است.

به همین دلیل است که در StoryLearning یک قانون طلایی داریم: هر چیزی که تولید می کنیم هم متن و هم صدا دارد. این بدان معنی است که شما همیشه همه چیزهایی را که برای یادگیری مؤثر نیاز دارید، بدون نیاز به جستجوی مطالب تکمیلی در اختیار دارید.

روی فرم تمرکز کنید:

یادگیری از طریق داستان موثر است زیرا بخش های مختلف مغز را درگیر می کند. با این حال، بخشی از یادگیری به طور موثر به معنای درگیر کردن کل مغز است، و این شامل بخش های منطقی و تحلیلی تر مغز می شود.

بنابراین، مقدار کمی از مطالعه سنتی تر هنوز هم می تواند مفید باشد، و روند یادگیری را به ویژه برای یادگیرندگان بزرگسال سرعت بخشد. (این به عنوان “تمرکز روی فرم” شناخته می شود.)

به عنوان مثال، آشنایی با به اصطلاح “قوانین” یک نکته گرامری خاص به شما کمک می کند آن را سریعتر یاد بگیرید، زیرا مغز منطقی شما می تواند به تشخیص سریعتر الگوها کمک کند.

در StoryLearning، رویکرد ما برای تمرکز بر فرم این است که به طور هوشمندانه چیزهایی را که باید یاد بگیرید در بسته بندی داستان جاسازی کنیم. ما رویکردی به نام «کشف هدایت‌شده» را در پیش می‌گیریم، که در آن از محتویات داستان استفاده می‌کنیم تا به شما کمک کنیم زبان مقصد را سریع‌تر متوجه شوید.

StoryLearning همیشه شما را به سمت توجه به زبان مهم راهنمایی می کند، درست مثل اینکه معلمی بالای شانه شما ایستاده باشد.

تمرین عمدی:

درست مانند تمرکز بر فرم، برخی تمرینات عمدی نیز می تواند در فرآیند یادگیری مفید باشد. به عنوان مثال، برخی از افراد تمرینات تمرینی یا فعالیت‌های گفتاری را برای تمرکز مغز، تثبیت آموخته‌هایشان یا معیاری ملموس برای پیشرفتشان مفید می‌دانند.

با این حال، این نوع فعالیت ها اختیاری هستند و در روش اصلی نیستند. این کاملاً با روش‌های رایج زبان متفاوت است، و بیشتر برنامه‌ها برای آن مهم هستند، جایی که انتظار می‌رود دانش‌آموزان فوراً آنچه را که در تمرینات گفتاری یا نوشتاری آموخته‌اند نشان دهند.

در روش StoryLearning، ما تعداد کمی تمرین و فعالیت‌های کلی‌نگر را ارائه می‌دهیم که هدف آنها درگیر کردن کل مغز است و همیشه با موضوع داستان مرتبط است و در نتیجه باعث تکرار بیشتر واژگان و الگوهای زبانی می‌شود.

کتاب های آموزش داستان:

کتاب‌های آموزشی داستانی زیبای ما برای الهام بخشیدن به تسلط شما طراحی شده‌اند! کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند تا برای لذت در سطح خود مطالعه کنید، بنابراین می‌توانید اشتیاق مادام‌العمر برای خواندن به زبان جدید خود ایجاد کنید. همه کتاب‌ها در نسخه‌های جلد شومیز، دیجیتال و صوتی ارائه می‌شوند، بنابراین شما همیشه آن‌ها را همراه خود دارید و می‌توانید در هر کجا که هستید به یادگیری ادامه دهید:

داستان های کوتاه (مبتدی، متوسط) – برای لذت بردن در سطح خود بخوانید و یک زبان جدید را به روش سرگرم کننده یاد بگیرید.

101 مکالمه – گفتگوهای کوتاه و طبیعی برای بهبود صحبت کردن از خانه.

تسلط 30 روزه – برنامه های خواندنی کوتاه و فشرده برای بهبود زبان جدید شما.

امیدوارم از خواندن در مورد StoryLearning لذت برده باشید و این الهام بخش شما باشد که این روش را برای خودتان امتحان کنید!

من شما را با سخنان یکی از هزاران دانش آموزمان ترک می کنم، تا بتوانید احساس کنید یادگیری یک زبان جدید از طریق جادوی داستان چه حسی دارد!

 

دکمه بازگشت به بالا