ورزش و تندرستی

سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه احضار شد

در واکنش به هتک حرمت قرآن؛  

در واکنش به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، سفیر این کشور در تهران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، در واکنش به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، شامگاه امروز پنج‌شنبه، سفیر این کشور در تهران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام موهن به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خطاب به سفیر سوئد گفت: تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم و مقدسات اسلامی در سوئد را به شدت محکوم می‌کنیم و مسئولیت کامل پیامد‌های تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه دولت سوئد می‌دانیم.

کنعانی افزود: ادامه بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی و نفرت پراکنی از این راه، مصداق کامل خشونت سازمان یافته و اقدامی خصمانه علیه دو میلیارد جمعیت مسلمان جهان، انسان‌های خداباور و پیروان ادیان آسمانی تلقی می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: کشوری که مدعی حقوق بشر و حقوق شهروندی است، چگونه اجازه می‌دهد که اینگونه حقوق بیش از دو میلیارد مسلمانان جهان و حدود یک میلیون شهروند مسلمان سوئدی نقض و مورد بی‌حرمتی قرار گیرد!

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به قطعنامه اخیر مصوب شده در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو علیه اهانت به قرآن کریم، مجوز مجدد دولت سوئد در هتک حرمت به قرآن کریم را بی‌توجهی دولت این کشور به مصوبات نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری دانست و از دولت سوئد خواست به مسئولیت‌های بین‌المللی خود در ممانعت از تکرار چنین اقدامات تأسف‌بار، ناقض حقوق بشر و مغایر با ارزش‌های دینی و انسانی عمل نماید.

کنعانی تأکید کرد: از منظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه اهانت به مقدسات دینی و کتب آسمانی در هر کجا و توسط هر کس که باشد، محکوم است و آزادی بیانی که هدف آن تعرض به کرامت،  ارزش‌ها و مقدسات دینی انسان‌های اصیل و خداجو باشد، آزادی بیان نیست و فاقد ارزش است.

سفیر سوئد گفت: مراتب را سریعاً به دولت متبوع خود منعکس می‌کند.

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا