حوادث و رویدادها

عدم توجه به جلو، عامل یک سوم تصادفات در پایتخت/ بدترین همراه یک راننده کدام است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرده است که بیش از یک سوم تصادفات رانندگی در خیابان های پایتخت به دلیل سهل انگاری راننده در جهت مخالف اتفاق می افتد.

مصاحبه سرهنگ علی همخانی با ترندونی وی بر اساس تجزیه و تحلیل تصادفات رانندگی در تهران گفت: “آمار ما نشان می دهد که تا 35 درصد از همه تصادفات در تهران به دلیل بی احتیاطی راننده است. ” مشکلاتی که با افزایش تمرکز بر رانندگی می توان به راحتی از آنها جلوگیری کرد.

وی گفت عوامل مختلفی می تواند منجر به بی توجهی راننده یا کاهش توجه راننده شود ، مانند خوردن و آشامیدن ، سیگار کشیدن ، صحبت با مسافران ، خستگی و خواب آلودگی ، استفاده از وسایل حواس پرتی و حتی درگیری های روحی و روانی راننده بین این موارد ، و به همین دلیل ، رانندگان باید به این موارد توجه ویژه ای داشته باشند و در هنگام رانندگی یا رانندگی در چنین شرایطی از این کار خودداری کنند.

همخانی به تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بین همه این موارد ، تلفن همراه نقش بزرگتر و برجسته تری را ایفا می کند. بنابراین ، در بررسی علل تصادفات ، در موارد متعددی با استفاده از تلفن همراه مواجه شدیم. به عبارت دیگر ، هنگام رانندگی ، تلفن همراه همراه بدی برای راننده و سرنشینان خودرو است.

معاون آموزش و فرهنگ راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در مورد استفاده از هدست یا صحبت با تلفن همراه در خودرو گفت: “هنگام رانندگی با یک موبایل هندزفری باید از تمام احساسات رانندگی و تمرکز ذهنی خود استفاده کنید. ، هر چند دستان خود را آزاد کنید. “ممکن است ، اما بخش بزرگی از ذهن را درگیر می کند. برخی تحقیقات نشان داده است که در مورد هدست ها هنگام رانندگی ، حدود یک سوم تمرکز بر تماس های تلفنی است.

وی همچنین هشدار داد که هنگام رانندگی باید پیامک ارسال و دریافت کند و گفت: “باز کردن پیامک ممکن است تنها پنج ثانیه طول بکشد ، اما همین پنج ثانیه به معنی پنج ثانیه حواس پرتی در مسیر و بسته به سرعت یک پیام است. چند متر. ” از دور. این امر احتمال تصادف را 24 درصد افزایش می دهد.

همخانی از شهروندان به ویژه رانندگان خواست تا هنگام رانندگی در جهت مخالف دقت کافی را داشته باشند و از هرگونه استفاده از تلفن همراه ، خوردن و آشامیدن و غیره خودداری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا