برون مرزی

راه انقلاب از مسیر پایداری خانواده شهدا می‌گذرد

وزیر کشور در دیدار با خانواده شهدا؛

وزیر کشور گفت: راه انقلاب راه پایداری، استقامت و صبر خانواده شهداست.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه پنجشنبه پس از دیدار با خانواده چهار شهید همدان گفت: پرچم مکتب اهل بیت(ع) به پاس خون همدان برافراشته شد. شهدا”.

وی افزود: بر اساس احادیث، خداوند بعد از شهادت به خانواده شهید رسیدگی می کند. بنابراین خانواده شهید از کرامت بالایی برخوردارند.

وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه شهادت اربعین حسینی و حضرت زینب(س) در انتظار است، می توان گفت که حضرت زینب پیام رسان نهضت عاشورا و کربلای حسینی است.

وحیدی افزود: خانواده شهدا نیز پیام آور شهدا هستند که حضور خارجی ندارند اما ساده زیست هستند و ناظر اعمال ما هستند.

وی بیان کرد: اگرچه شهدا به وطن شتافتند، اما خانواده شهدا باید با عزمی راسخ و محکم ایستادگی کنند و از انقلاب دفاع کنند چرا که ما ادامه دهنده راه و خط شهدا هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: شهدا با تمام وجود به نظام و انقلاب خدمت کردند، بنابراین هر مشکلی با همدردی با بستگان شهدا حل می شود.

وزیر کشور با مادر شهیدان محمدحسین و علیرضا ضرابیان، مادر شهیدان هادی و عباس هاشمی فرید، مادر شهیدان رضا و مهدی رمضانی پور و مادر شهیدان حسین و جعفر عبادی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس بنیاد شهید شهرستان همدان در این دیدرا گفت: جعفر عبادی در سال 65 به شهادت رسید. در اردیبهشت ماه در درگیری با دشمن در عملیات فاو و همچنین برادرش حسین بهمن در سال 63. در منطقه سومار بر اثر اصابت ترکش.

احمد وحدت افزود: هادی هاشمی فرید در سال 58. در منطقه عملیاتی چنگله در آبان ماه و برادرش حسین در سال 66. در ماه نوامبر، عملیات گام در این منطقه توسط ترکش خدشه دار شد.

وی افزود: رضا رمضانی پور در سال ۱۳۹۵ شکنجه شد. شلمچه در منطقه عملیاتی و برادرش مهدی در سال 1395. آبان ماه در منطقه عملیاتی ابوالفتح عراق بر اثر اصابت ترکش.

وی ادامه داد: محمدحسین ضرابیان در سال 61 در نماز جمعه همدان بر اثر بمباران هوایی به شهادت رسید. در روز کود و برادرش در سال 1967 جولای. در منطقه عملیاتی ماواتو اصابت ترکش خمپاره.

احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز برای بازدید از پروژه های عمرانی استان به ویژه پروژه آبرسانی همدان و همچنین بازدید از پایگاه شکاری شهید نوژه و شرکت در برخی برنامه های اجرایی وارد همدان شد.

وزیر کشور که وارد همدان شد، مورد استقبال رسمی استاندار همدان، اعضای شورای تامین و فرماندهان ارتش قرار گرفت.

وحیدی پس از ورود به همدان برای سخنرانی در مراسم روز پدافند هوایی به پایگاه هوایی شهید نوژه همدان رفت و با حضور بر مزار شهدای گمنام این پایگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از گلخانه گل رز (کریجان)، بازدید از خط 16 کیلومتری انتقال آب شرب همدان (کنارگذر) و بازدید از پارک علم و فناوری از برنامه های وزیر کشور همدان بود.

شرکت در جلسه هیئت آب و هیئت تامین آب یکی از برنامه های وحیدی برای سفر یک روزه به همدان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا