فرهنگ و هنر

آماده‌سازی مهمونی ۱۰ کیلومتری تهران به نفع کودکان + عکس و فیلم

در فاصله چندساعت مانده تا آغاز «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» در تهران، صدها نفر در خیابان‌های محل برگزاری مراسم، درحال آماده‌سازی موکب‌ها، پذیرایی‌ها و وسایل بازی کودکان هستند.

به گزارش ترندونی، جشن بزرگ و خانوادگی عید غدیر در تهران برای دومین سال پیاپی در حال برگزاری است و مکان آن از خیابان ولیعصر(عج) به خیابان انقلاب و آزادی به طول ۱۰ کیلومتر منتقل شده است.

از شب گذشته روند آماده‌سازی مسیر این جشن که از آن به «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» نام برده می‌شود، سرعت گرفته است و اکنون در فاصله چندساعت مانده تا آغاز مراسم، صدها نفر در حال آماده‌سازی بخش‌های مختلف در خیابان‌های محل برگزاری هستند.

به نظر می‌رسد آماده‌ترین بخش این جشن، بخش مربوط به کودکان باشد؛ چرا که در تمام مسیر اتوبوس‌رانی خیابان‌های انقلاب و آزادی تهران، به تعداد بسیار زیاد استخرهای بادی و کوچکِ آب، سرسره‌های بادی، چرخ و فلک و… برای بازی کودکان نصب شده است.

همچنین موکب‌ها و سکوهای متعددی برای اجرای تئاتر، موسیقی، نقاشی و پذیرایی کودکان در حال نصب است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز تماشاخانه سیار خود را به جشن غدیر آورده است. تعدد موکب‌ها، سکوها و وسایل بازی کودکان نشان می‌دهد که احتمالا برگزارکنندگان، اصلی‌ترین مخاطب هدف جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری تهران را کودکان قرار داده‌اند.

آماده‌سازی مهمونی ۱۰ کیلومتری تهران به نفع کودکان + عکس و فیلم

همچنین در طول مسیر و به ویژه روبروی در اصلی دانشگاه تهران و پیاده‌روهای منتهی به آن، چند ده‌نفر در حال آماده‌سازی پذیرایی برای میهمانان جشن غدیر هستند.

سرویس‌های بهداشتی سیار، آبپاش‌های بزرگ، فن‌های بزرگ خنک‌کننده و همچنین موکب‌های پذیرایی که کامیون‌های مختلف در حال خالی‌کردن سیب‌زمینی، هندوانه،‌آب معدنی و… برای آن‌ها هستند، در طول مسیر تعبیه شده‌اند.

نکته جالب در میان آماده‌سازی، کمک‌های مردمی برای موکب‌هاست که آب معدنی بخش زیادی از آن را تشکیل می‌دهد.

در کنار آماده‌سازی مقدمات جشن غدیر در تهران، اگرچه به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ قرار بود محدودیت تردد از ساعت ۱۴ در خیابان‌های محل برگزاری اعمال شود اما مشاهدات خبرنگار ترندونی نشان می‌دهد که محدودیت تردد حداقل از ساعت ۱۲ ظهر، در بخش‌هایی از خیابان‌ها شروع شده است.

به گزارش ترندونی، مهمانی امسال عید غدیر در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. این برنامه در تهران با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» روز جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در مسیر ۱۰کیلومتری میدان امام حسین‌(ع) تا میدان آزادی برگزار می‌شود.

آماده‌سازی مهمونی ۱۰ کیلومتری تهران به نفع کودکان + عکس و فیلم

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا