عمومی

کسب رتبه اول در ثبت نام مسابقات قرآن به نام خراسان رضوی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی در اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی که در مهدیه امام خامنه ای (مدظله العالی) مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی با ثبت بیش از ۵ هزار نفر رتبه اول ثبت نام کشوری را کسب کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان رضوی با ثبت نام ۵۸۳۹ نفر بیشترین ثبت نام را در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه ثبت نام این مسابقات در اردیبهشت و خرداد سال جاری انجام شد، افزود: این مسابقات در ۱۳ رشته بخش‌های آوایی انفرادی، گروهی، معارف عمومی و معارف تخصصی برگزار شد.

ایزدی تصریح کرد: مرحله مقدماتی بخش آوایی در هفته اول تیرماه به صورت ویدئوکنفرانسی و حضوری برگزار شد که منتخبان این مرحله به مرحله مقدماتی استانی که از ۱۸ تا ۲۶ تیرماه در مشهد برگزار شد راه یافتند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی، در ادامه گفت: مرحله استانی از ۱۸ تا ۲۰ مرداد در مشهد مقدس برگزار و داوری این دوره از مسابقات توسط داوران منتخب طرح سنجش و ارتقای داوران قرآنی شامل ۱۹ برادر و ۲۳ خواهر انجام شد.

وی تصریح کرد: مرحله مقدماتی کشوری به صورت ضبط اثر در مهرماه برگزار و منتخبان آن به مرحله نهایی که از ۹ تا ۱۸ آذرماه در بجنورد برگزار شد، راه یافتند.

ایزدی، با اشاره به آیه ۲۹ سوره (ص) بیان کرد: قرآن کریم کتابی مبارک است، چون منبع وحی است، در شب مبارکی در مقام مبارک مکه نازل شده و کتاب هدایت و سعادت و اساسنامه زندگی انسان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: تحول درونی با تدبر در قرآن صورت می‌گیرد و انسان باید قرآن را بفهمد تا زمینه بهره مندی از این کتاب حاصل شود.

وی با اشاره به افتخارآفرینی نمایندگان استان خراسان رضوی در این دوره از مسابقات گفت: در بخش آقایان، محمد خاکپور با کسب رتبه اول در رشته حفظ کل، به عنوان نماینده کشورمان در چهل و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و امید حسینی نژاد و حمید حق طلب به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را در رشته قرائت تحقیق کسب کردند.

ایزدی افزود: در بخش بانوان بنت الهدی شایق رتبه اول در رشته دعاخوانی، معصومه حسینی آقاملکی رتبه سوم رشته قرائت ترتیل را کسب کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی، با بیان اینکه استان خراسان رضوی دارای سه نماینده در مرحله نهایی کشوری در بخش معارفی است گفت: مرحله شهرستانی بخش معارفی ۳۰ مرداد در تمامی شهرستان‌های استان برگزار و راه یافتگان به مرحله استانی ۲۷ مهرماه در آزمون مرحله استانی در مشهد شرکت کردند که مرحله نهایی کشوری این بخش از ۱۹ تا ۲۱ دیماه در شهر قم برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا