جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی برتر

بازاریابی پیامکی هدفمند چیست؟ + 3 استراتژی کاملا تست شده برای تمامی مشاغل

بازایابی پیامکی هدفمند چیست؟ [مقایسه ان با پیامک انبوه]

بازاریابی پیامکی هدفمند با پنل اس ام اس رایگان بدون ثبت نام، سبکی از بازاریابی است که ارسال پیامک برای افرادی ارسال می‌شود که با تحقیقات انجام شده، نیازمند آن کالا و خدمات هستند. مسلما هر بازاریابی پیامکی می‌تواند هدفمند باشد. چراکه زمانی که شما از طریق پنل‌های پیامکی پیامک به افراد در شهری خاص یا به پیش‌شماره‌های خاصی از موبایل ارسال می‌کنید، مسلما با هدفی مشخص اقدام به این کار کرده‌اید.

مثلا من کارخانه تولید ملامین دارم و براساس تجربه‌ای که دارم به این نتیجه رسیدم که مثلا مشتریان خوبی از خوزستان دارم. بنابراین برای ارسال پیامک، پیامک تبلیغاتی را به مخاطبینی ارسال می‌کنم که پیش‌شماره موبایل آنها برای آن استان است. بنابراین خط‌کش مشخصی وجود ندارد که آیا بازاریابی پیامکی هدفمند هست یا خیر.

هدفمند بودن بازاریابی برای برخی کسب‌وکارها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. مثلا شما انتشاراتی دارید که کتاب‌هایی چاپ می‌کنید که برای دانشجویان پزشکی مناسب است. لذا چنانچه برای بازاریابی انتشارات خود بخواهید از ارسال پیامک استفاده کنید، امکاناتی که در پنل‌های پیامکی وجود دارد دیگر برای شما مناسب نخواهد بود.

در بازاریابی پیامکی، زمانی که هدف ما ارسال پیامک به مشتریانی هست که تا به حال از خدمات ما استفاده نکرده‌اند، یافتن تلفن موبایل این مخاطبین بسیار اهمیت دارد. لذا چنانچه مثلا شما به دنبال تلفن پزشکان هستند، چنانچه در گوگل عبارت “بانک تلفن پزشکان” رو جستجو بزنید، سایت‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد، که اصطلاحا بانک تلفن مشاغل می‌فروشند.

عملا در این سایت‌ها مشاغل مختلف طبقه‌بندی شده‌اند و با روش‌های مختلف تلفن افراد فعال در آن صنف جمع‌آوری شده است.در ایده‌کاو ما سرویسی را ارائه می‌دهیم که با جستجو می‌توانید گروه‌های تلگرامی که مخاطب شما هستند را بیابید و به اعضای آن گروه‌ها  پیامک هدفمند ارسال کنید.تاثیر بازاریابی پیامکی هدفمند بسیار بیشتر از ارسال پیامک انبوه است. مسلما یافتن مخاطبین هدف مهمترین بخش در بازاریابی پیامکی هست و هر چه این مخاطبین با دقت بالاتری انتخاب شده باشند، بازاریابی پیامکی هدفمند  اثربخشی بالاتری خواهد داشت. در ادامه به چگونگی انتخاب مخاطبین هدف در بازاریابی پیامکی هدفمند و قیمت پنل پیامکی می‌پردازیم.

    مشتریانی که قبلا از خدمات ما استفاده کرده‌اند.

بهترین مرجع برای بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک منطقه ای، مشتریانی هستند که به نوعی با ما آشنا هستند. یعنی یا قبلا از ما خرید کرده‌اند و یا به صورت تلفنی، از طریق سایت، شبکه‌های اجتماعی و یا روش‌های دیگر، با ما تماس داشته‌اند. این نکته را مدنظر داشته باشید که تماس‌هایمان را مدیریت کنیم. یعنی بدانیم که فردی که تماس گرفته‌است، چه نیازی دارد، چگونه ما را پیدا کرده است، کدوم خدمات ما برایش مناسب است و چگونه در آینده می‌توانیم با او در تماس باشیم.

    فواید و تاثیر داشتن مشتری هدفمند

زمانی که می‌دانیم تلفن‌هایی که برای ارسال پیامک در اختیار داریم، مربوط به جامعه خاصی از افراد هست، این آگاهی در متن پیامک و توالی ارسال پیامک بسیار اثرگذار است. مثلا زمانی که ما خدماتی در زمینه مشاوره و کنکور ارائه می‌دهیم، چنانچه تلفن همراه دانش‌آموزان دبیرستانی را داشته باشیم، به مناسب‌های مختلف که مربوط به کنکور می‌شود، می‌توانیم برای انها پیامک ارسال کنیم. مثلا پس از کنکور می‌توانیم برای کلاس‌ها و یا دوره‌های آمادگی انتخب رشته، برای آنها پیامک ارسال کنیم.

    مشتریان بالقوه ما

مثلا فرض کنید شما فروشنده مصالح ساختمانی در شهر خودتان هستید. مسلما کسانی که در شهر شما سازنده ساختمان هستند و یا به نوعی پیمانکار هستند و یا مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند، می‌توانند مشتریان خوبی برای شما باشند. پس حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید آن است که یک نسخه از سررسید اهدایی سازمان نظام مهندسی را بیابید و تلفن موبایل اعضای سازمان که در انتهای سررسید آمده است را در جایی برای ارسال پیامک هدفمند ذخیره کنید. این مثال شاید تنها برای کسب‌وکارهای خاصی خوب باشد ولی این اطمینان را به شما می‌دهم که در اکثر موارد با صرف کمی زمان و هزینه، می‌توان تلفن مشتریان بالقوه را پیدا کرد

    یافتن اطلاعات با جستجو در گوگل

کافی هست در گوگل عباراتی مانند بانک اطلاعات اصناف را جستجو بزنید. سایت‌هایی معرفی می‌شوند که در آنها تلفن اصناف مختلف دسته‌بندی شده است.البته صحت درستی این بانک تلفن ها را نه تایید و نه رد می‌کنیم.اگر شما در این زمینه تجربه ای دارید ممنون میشم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مقایسه تبلیغات انبوه و بازاریابی هدفمند پیامکی

احتمالا ابتدای پیامک نام شما هم آمده باشد و این احساس به شما منتقل می‌شود که از آنجایی که مرا می‌شناسند و می‌دانند که من قبلا از آنها خرید کرده‌ام، لذا برای من بقیه مشتریانشان هدفمند پیامک تخفیف ارسال کرده‌اند. این دو مثال به خوبی ظاهر پیامک انبوه و پیامک هدفمند را نشان می‌دهد. در ادامه مقایسه‌ای میان تبلیغات پیامکی انبوه و بازاریابی هدفمند پیامکی ارائه می‌دهیم:

تفاوت ها رو با مثال بیان کنیم به این صورت که تیتر بزنیم مثال یک ، دو و …   و در زید هر عنوان مثال را به صورت کامل تشریح کرده (تا حالا سایتی این جور عملکردی رو نداشته و اگه از نظر محتوایی میشه اینجور سبکی نوشت فک میکنم جالب باشید و اطلاعات زیادی به خواننده منتقل کند)

نرخ تبدیل

در ارسال پیامک، نرخ تبدیل از یک زاویه بیانگر تعداد افرادی هست که پیامک را مشاهده می‌کنند. لذا از آنجایی که تنها دیده شدن پیامک در گوشی را نمی‌توان متوجه شد، بنابراین نرخ کلیک بر روی لینک ارسال شده در پیامک و یا نرخ تماس با صاحب کسب‌وکار بواسطه تلفن تماسی که در متن پیامک است، می‌تواند به عنوان نرخ تبدیل منظور شود. در هر دو این موارد، یعنی نرخ کلیک و نرخ تماس تلفنی در بازاریابی پیامکی هدفمند بیشتر از تبلیغات انبوه پیامکی می‌باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که از آنجایی که در تبلیغات انبوه پیامکی، تعداد به مراتب بسیار بیشتری پیامک نسبت به بازاریابی هدفمند ارسال می‌شود، از این تعداد تماس‌ها و یا کلیک‌ها روی لینک می‌تواند بسیار بیشتر از بازاریابی هدفمند پیامکی باشد.

هزینه بازاریابی

هزینه تبلیغات انبوه پیامکی مسلما بسیار بیشتر از بازاریابی پیامکی هدفمند می‌باشد. از آنجایی که تعداد مخاطبین در تبلیغات انبوه بسیار بیشتر از ارسال پیامک هدفمند می‌باشد، لذا هزینه بیشتری دربر دارد. شاید برای شما هم روزانه پیامک‌هایی مانند فروش ملک و یا شامپوی تقویت‌کننده موی سر دریافت می‌کنید. این نوع تبلیغات‌های پیامکی معمولا به صورت انبوه ارسال می‌شود و جامعه خاصی از جامعه را شامل نمی‌شود. لذا شاید بتوان نام تبلیغات انبوه پیامکی را برای این پیامک‌ها مناسب دانست. ما در بازاریابی هدفمند پیامکی، پیامک تنها به افرادی ارسال می‌شود که با بررسی‌ها مختلف مشخص شده است که آنها نیازمند سرویس و خدمات ما هستند.

مثلا چنانچه پیامک تنها برای اعضای گروه‌های تلگرامی کنکوری‌ها و دبیرستانی‌ها ارسال شود و در آن پیامک خدمات ما برای انتخاب رشته توضیح داده شده باشد، این روش، بازاریابی هدفمند پیامکی می‌باشد. ولی چنانچه پیامک را برای پیش‌شماره‌های مشخصی از شهر ارسال کنیم و با این استدلال که بالاخره در هر خانواده‌ای یک کنکوری پیدا می‌شود، این روش، در خانواده تبلیغات انبوه پیامکی قرار می‌گیرد. ولی آیا تبلیغات انبوه پیامکی خوب نیست؟ پاسخ به این پرسش را مسلما افرادی که مدت‌هاست از این روش برای فروش شامپوی تقویت‌کننده موی سر استفاده می‌کنند، بهتر می‌توانند بدهند. ولی به نظر من، اگر ارسال تبلیغات انبوه پیامکی خوب نبود، مدت‌ها بود که منسوخ شده بود.

ویژگی یک پیامک تبلیغاتی پربازده

برای آنکه یک پیامک تبلیغاتی بازدهی بالایی داشته باشد، بهتر است نکاتی را در آن رعایت کرد. اما مسلم است چنانچه شما به صورت متناوب از بازاریابی پیامکی استفاده کنید، باتوجه به بازخوردهای متعددی که دریافت می‌کنید، کم‌کم به متن مناسب برای کسب‌وکار خودتان با توجه به نوع مشتریانتان می‌رسید.

دکمه بازگشت به بالا