اقتصادی

عملیات فاز اول آبرسانی به برخی از روستاهای شهرستان ری

ترندونی/تهران استاندار تهران گفت: یکی از اهداف دولت ، تقویت زیر ساخت های روستایی است تا زمینه برای مهاجرت معکوس فراهم شود که این امر به ویژه در تهران اولویت دارد.

به گزارش ترندونی، مراسم آغاز عملیات فاز اول آبرسانی به روستاهای قاسم آباد تهرانچی ، کریم آباد ، عباس آباد علاقه‌بند ، علی‌آباد قیصریه و گلتپه کبیر دوشنبه ۹ مرداد ماه با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران ، محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.

علیرضا فخاری در این مراسم اظهار کرد: امروز حتی در سدهای جدید ، مصرف بالادستی را کاهش داده اند و حتی در دماوند و شمیرانات با کم آبی مواجه هستیم و چه بسا پایین دست، آب بیشتری در اختیار دارند، از این‌رو در مورد وضعیت مصرف آب باید جدی بود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دولت، تقویت زیرساخت های روستایی است تا زمینه برای مهاجرت معکوس فراهم شود که این امر به ویژه در تهران اولویت دارد و افراد ساکن در روستاها باید نسبت به تامین آب اطمینان خاطر داشته باشند، بر همین اساس برای پروژه ۲۰ سال آینده برای روستاهای پایین دست و اطراف باید ظرفیت سازی و متناسب با آن پذیرش جمعیت صورت گیرد.

استاندار تهران با اشاره به لزوم جلوگیری از هدررفت آب عنوان کرد: نظام انتقال آب فرسوده و کهنه است که سبب مشکلاتی در حوزه نگه‌داشت و انتقال آب می‌شود که توجه به این نکته ضروری است.

فخاری عنوان کرد: ایجاد الگوی مصرف مهم است؛  فرهنگ سازی در این زمینه هنوز جای کار دارد؛ از سوی دیگر تفکیک کنتورهای آب مصرفی در آپارتمان ها باید در دستورکار باشد، چراکه وقتی کنتور متمرکز است، حقوق سایر مردم تضییع می شود.

وی ضمن تشکر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب بر تکمیل پروژه آبرسانی ابوالفضل عباس(ع) تهران به عنوان رینگ اساسی تامین آب پایتخت در شرایط حساس تاکید کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا