اقتصادی

ایجاد بیش از ۴۸ هزار شغل جدید

طبق گزارش‌ها از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید در جهت حفظ و ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کارهای خرد پرداخت و بیش از ۴۸ هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

به گزارش ترندونی، صندوق کارآفرینی امید به عنوان نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، روستایی و خانگی، نقش بسزایی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی که با هدف تجهیز مالی پروژه‌ها و طرح‌های مهم اقتصادی کشور طی هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی کشور فعالیت می کند، دارای اولویت‌های خاصی از جمله رونق بخشی به کسب و کارهای خرد از محل اعطای تسهیلات است.

حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای کوچک بازار محور، رویکرد صندوق کارآفرینی امید است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی موثر است.

در همین راستا هادی آقابابایی – مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به تازگی از پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داده است.

به گفته وی طی سال گذشته ۳۳ درصد تسهیلات پرداختی صندوق مختص بانوان بوده که نشان از گرایش صندوق به حمایت از کسب و کارها و ایجاد و حفظ اشتغال برای بانوان در سراسر کشور است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید یادآور شد: در راستای حفظ و ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کارها امسال تاکنون بیش از ۵۰۰۰ میلیار تومان تسهیلات توسط صندوق پرداخت و بیش از ۴۸ هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

به گزارش ترندونی، صندوق کارآفرینی امید صرفنظر از اختصاص بخشی از منابع خود به کسب و کارهای کوچک و صاحبان طرح های اشتغالزا، در راستای اجرای طرح نهضت احیا و فعال سازی دوباره بنگاه‌های راکد نیز عملکرد موفقی داشته است، به نحوی که سال گذشته در قالب قراردادهایی که با برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ورزش و جوانان، بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده از محل منابع صندوق مبالغ قابل توجهی در جهت حل مشکلات حوزه اشتغال اعطا شده است.

حمیدرضا البرزی – معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در این باره می گوید: از سال ۱۴۰۰ و ابتدای فعالیت دولت، ۴۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، سال گذشته ۶۵۰۰ میلیارد تومان و از ابتدای سال تا کنون ۵۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارایه شده که عمده آنها در شورای برنامه ریزی استان‌ها دارای مصوبه است و کارگروه‌ها بر روند اعطای آن نظارت دارند.

وی افزود: در عرصه تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۰، ۸۴ هزار نفر، سال ۱۴۰۱، ۱۰۶ هزار نفر و امسال نیز ۴۸  هزار تعهد اشتغال داریم و تا ۳ سال پس از بهره برداری نیز اجازه بازدید از طرح و بررسی آن را داریم.

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید درباره پرداخت تسهیلات به زنان و وثایق لازم نیز گفت: سال گذشته اعلام شد که زنان سرپرست خانوار برای تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با وثیقه یارانه و مدارک ساده تر بتوانند تسهیلات خود را دریافت کند ولی امسال سقف تسهیلات تا یک میلیارد تومان با دو یا سه فقر چک، با کمترین آثار حقوقی این تسهیلات برای ایجاد اشتغال اعطا می شود.

سال گذشته بیش از ۴۰ هزار و ۸۰۰ فقره وام توسط صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور به کارگاه‌ها و کسب و کارهای خرد و کوچک و متوسط پرداخت شد که در قالب آن ۱۰۶ هزار فرصت شغلی ایجاد و تثبیت شده است.

به گزارش ترندونی، طبق آمارها ۳۸ درصد کارآفرینان و متقاضیان طرح‌های اشتغال مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید را زنان تشکیل داده و استان های مرزی و کمتر توسعه یافته، اعتبارات بیشتری از مناطق دیگر دریافت کردند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا