اقتصادی

سازه‌های بتنی ضدزلزله در کشور تولید شد

یکی از شرکت های فناوری، سیستم های بتنی را برای ساخت سازه هایی با فناوری نانو تولید کرد که از ویژگی های آن مقاومت بالا در برابر زلزله می باشد.

عرفان ذالفقاریان مسئول تولید و نصب سیستم های بتنی این شرکت فن آور در گفت و گو با ترندونیوی تولید سیستم های بتن سبک را یکی از محصولات این شرکت دانش بنیان دانست و گفت: این سیستم بتنی پیش ساخته در نوع سازه ویلایی، فونداسیون آن در دو روز و در نوع تجهیزات کارگاهی نصب می شود. فونداسیون در نیم روز نصب می شود و قسمت های اصلی خانه نیز در سه روز نصب می شود. ابعاد قطعات بتنی 3 متر ارتفاع، 6 متر عرض و 1.2 متر عمق می باشد. ساخت در کارخانه انجام می شود و پس از تکمیل سفارش، قطعات توسط جرثقیل بر روی چرخ دستی قرار می گیرند و برای نصب خانه به محل پروژه ارسال می شوند.

وی ادامه داد: سبک بودن بلوک های این شرکت باعث کاهش وزن ساختمان و نیروی موثر زلزله و همچنین کاهش زمان و هزینه کار می شود.

زالفقاری بیان کرد: بلوک های بتنی این شرکت به دلیل ساخت پوسته 7.5 سانتی متری و در نظر گرفتن فضای عایق مانند پشم سنگ، عایق صدا باعث کاهش اتلاف انرژی در فصل زمستان و ورود گرما به داخل خانه می شود. در طول فصل تابستان به دلیل استفاده از قطعات مجزا در ساخت، صدا به طور مستقیم منتقل نمی شود.

دانشمندی از این شرکت فناوری با بیان اینکه در ساخت این بتن از مواد نانو استفاده شده است، گفت: استفاده از مواد نانو باعث کاهش وزن آن و افزایش مقاومت آن در برابر زلزله شد و خاصیت آب گریز این بتن ها را دارد.

زالفقاری با بیان اینکه این محصول دارای مجوز از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: آزمایشات این بتن نشان می دهد که محصول نهایی دارای بالاترین مقاومت در برابر زلزله و سرعت نصب آن بالا است. به طوری که زمان ساخت 115 متر مساحت در دو طبقه 7 ساعت خواهد بود.

به گفته وی، از این محصول می توان در شرایط بحرانی برای ساخت سرپناه استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا