ورزش و تندرستی

واکنش خادم به صحبت‌های علیرضا دبیر

رییس سابق فدراسیون کشتی، به صحبت‌های علیرضا دبیر مبنی بر قصدش برای معرفی رییس فدراسیون بدنسازی به عنوان نماینده ایران در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی واکنش نشان داد.

به گزارش ترندونی، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در جریان جلسه وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌های ورزشی، در جمع خبرنگاران از احتمال معرفی عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و عضو هیات رییسه فدراسیون کشتی به عنوان نماینده ایران در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی خبر داد و او را شایسته حضور در این سمت دانست.

امیر رضا خادم دارنده 2 مدال برنز المپیک و یک طلا و یک برنز جهان، رییس سابق فدراسیون کشتی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی که سابقه حضور در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی را دارد، در واکنش به صحبت‌های علیرضا دبیر عنوان کرد: هر چند دکتر محمد توکل سالیان درازی توانست موقعیت خود را در سطح اول مدیریت کشتی دنیا حفظ کند اما در این مسیر نه تنها نظام مدیریتی ورزش کشور و فدراسیون کشتی تقریبا هیچ حمایتی از او نکردند، بلکه در زمانی که ایشان ریاست کنفدراسیون کشتی آسیا را داشت، رسما خواستار خلع او شده و این موقعیت استثنایی را از ایران گرفتند!

فردی که به عضویت هیات رییسه اتحادیه جهانی نایل می‌گردد، انتخابش به معنای نمایندگی کشورش در اتحادیه نبوده و موظف به حمایت از همه کشورهای عضو است؛ بنابراین الزما حمایت کشورش از او باعث انتخابش نشده و باید نظر کشورهای دیگر را هم جلب کند.

اما به هر حال قطعا حضور یک ایرانی در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی به نفع ماست و حداقل از تضییع حقمان جلوگیری می‌کند.

پس با توجه به موارد بالا و البته تجربه‌ بیست ساله‌ام، معتقدم فردی برای کاندیداتوری مناسب است که:

از مدت‌ها قبل ارتباط مستقیم و حسنه با اعضای کلیدی اتحادیه جهانی و سپس اعضای مجمع (روسای فدراسیون‌های ملی) برقرار کرده باشد.

توان هزینه از جیب خود به منظور حفظ و توسعه ارتباطات با اعضا را داشته باشد.

حداقل در حد محاوره مسلط به یکی  دو زبان (انگلیسی، فرانسه، روسی) باشد.

  آداب خاص چنین جایگاهی را دانسته و تمایل به انجام آن را داشته باشد(تنها حدود سی درصد از این آداب، تخصصی و فنی بوده و هفتاد درصد تشریفاتی است!)

اگر گزینه اصلی فدراسیون است، فدراسیون هم حداقل یکی دو سال زودتر برنامه‌ای مشخص و هدفمند را آغاز کرده باشد.

در مجموع و در حال حاضر، پیشنهاد من برای گزینه مناسب این کرسی علیرضا حیدری است چرا که ایشان از شاخصه‌هایی مانند: عناوین قهرمانی، تمکن مالی، آشنایی به زبان، آشنایی با ملزومات اصلی برای برقراری ارتباط با چهره‌های اثرگذار، ارتباط مناسب وچندین ساله با طیف‌ همسو با روس‌ها (به عنوان تاثیرگذارترین گروه در رای آوری)، علاقه به حضور در این جایگاه و کمک به کشتی کشور برخوردار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا