سلامت و دانش

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

به گزارش شفافو ، افشین ملایی ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران با اشاره به اینکه طی 10 سال آینده سیل در کشور رخ می دهد که در کشور تکرار نشده است ، گفت: بگذارید برای این سیل آماده شویم و به دنبال مدیریت پیشگیرانه باشیم ، زیرا آمارهای بهداشتی نشان می دهد که طی دو دهه آینده به دلیل سیل بی تحرک در کشور غیرفعال خواهیم بود و تمام توانایی های کشور از این طریق به چالش کشیده می شود. ما با افرادی روبرو خواهیم شد که قدرت محدودی دارند و از نظر سلامتی و جسمی خوب نیستند.

وی ادامه داد: با شیوع سبک زندگی کم تحرک در کشور 56 درصد ، هر انسان عاقلی احساس خطر می کند و این س arال مطرح می شود که چرا 56 درصد مردم و 65 درصد زنان باید کم تحرک باشند؟

رئیس فدراسیون ورزش های اجتماعی با بیان اینکه اگر وقت خود را از دست بدهیم با عواقب جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد گفت: شورای عالی سالمندان گفت که نرخ پیری در ایران سریعتر از پیری در همه کشورها است. باید بدانیم آنچه در کشورهای صنعتی پیشرفته در زمینه پیری در ایران طی 25 سال اتفاق افتاده حدود 100 سال به طول می انجامد.

ملایی ادامه داد: “در سالهای اخیر ، ما تغییر جمعیتی را تجربه کرده ایم که به تدریج خود را نشان می دهد و طی 10 سال آینده با چالش پیری روبرو خواهیم شد. نه افراد توانمند ، بلکه افراد مسن با تمام بیماری های ناشی از کم تحرکی روبرو هستند و کشور را با چالشی جدی مواجه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس های ویروس کرونا نشان می دهد که می توانیم با پدیده هایی روبرو شویم که کشور را به چالش می کشد ، گفت: “اگر سیاست های خود را تغییر ندهیم ، به شدت احساس خطر می کنیم و با رنج و چالش های حکومتی روبرو خواهیم شد.” شد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ، اعلام کرد دانش آموزانی که قرار است بیشترین شلوغی را در بین مردم داشته باشند اما با 22 درصد مواجه هستند. چاقی ، گفت: طبق گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 30 و 700 هزار ایرانی فشار خون دارند! چه اتفاقی برای ایرانیان افتاده است که چنین فشار خون بالایی دارند؟ چگونه باید این وضعیت اصلاح شود؟ ما واقعاً باید سیاست های جدید را در نظر بگیریم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه داد: “ما می دانیم که منابع مالی دولت محدود است ، اما با تلفیق توانایی های ملی ، می توانیم واقعه بزرگ را مشاهده کنیم و بنابراین بر سرمایه اجتماعی تمرکز کرده و زیرساخت ها را توسعه دهیم و به سمت ایران فعال حرکت کنیم.”

دکمه بازگشت به بالا