ورزش و تندرستی

هیأت مدیره به دلیل انحصارطلبی مرا کنار گذاشتند/ بعد از خروج از فیلیمو برخی تلاش کردند کاملاً از زیست‌بوم حذف شوم

گروه علمی و فناوری خبرگزاری ترندونی؛ سکوی نمایش خانگی «زینما» مدتی پیش تحت مالیکت علی طلوعی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار آثار رسانه‌ای فعالیت خود را شروع کرده است. این سکو نمایش ویدئوی درخواستی در روزهای اخیر احسان عمرانی  معاون اجرایی سابق فیلیمو را دعوت به همکاری کرد و ظاهراً او نیز پیشنهاد زینما را پذیرفته است.

عمرانی جدایی بحث برانگیزی از مجموعۀ صبا ایده (مالک فیلیمو) داشت و چند روز قبل در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها نکات جالبی را دربارۀ این جدایی مطرح کرد که بخشی از این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید. 

چرا از فیلیمو جدا شدید ؟!
طی  ۱۰ سال گذشته با همراهی تیمی قدرتمند، خلاق و با انگیزه‌ای مثال زدنی، با نیت ثابت کردن این موضوع که کشور عزیزمان با وجود همه‌ محدودیت‌ها، همچنان بستری مناسب برای کارهای بزرگ است و این ‌طور نیست که برای رستگاری حتما باید مهاجرت کرد، به منظور خلق یک آبادی بزرگ در میان زمینی کاملا بایر و بی آب و علف، با همه‌ وجود و‌ تک تک سلول‌های بدنمان خیلی بیشتر از حدود ساعات اداری کاری در طی این سالها تلاش کردیم. ماحصل این تلاش باعث شد تا اکوسیستم نمایش خانگی کشور در ابعاد بزرگی شکل گیرد و فیلیمو نیز به رتبه یک صنعت وی او دی کشور تبدیل شود. صد البته و ‌مهمتر از همه چیز لطف خدای بزرگ دلیل اصلی این موفقیت است که قطعا ارجح بر تلاش‌های ما بود.

نتیجه این تلاش‌ها منجر به ارتقای کیفی تولیدات نمایش خانگی شد؛ تا جایی که برای اولین بار در تاریخ کشور سریال‌های با کیفیتی تحت مدیریت بنده، جوایز بین المللی معتبری را کسب کردند و برای صنعت سریال سازی ایران فصل جدیدی از موفقیت و ورود به بازارهای بین المللی را شبیه به کاری که کشور ترکیه سال‌ها قبل شروع کرده بود، آغاز کرد.
وقتی قطار موفقیت فیلیمو بر روی ریل قرار گرفت، متاسفانه و با تحلیل اشتباه در مورد ادامه‌ مسیر و با تفکری منفعت طلبانه، چشم بر روی همه دستاوردهای حاصله بسته شد و با روحیه انحصارطلبی توسط هیئت مدیره، تصمیم برکنار گذاشتن بنده و هسته اصلی تیم مدیریتی گرفته شد. حال زمان نشان خواهد داد (همینطور که در طی سه ماه گذشته کمی مشخص شده است) که این تصمیم آیا فیلیمو را در مسیر رشد قرار خواهد داد یا این سکو در مسیر افول قرار خواهد گرفت.

زمانی که از مجموعه جدا شدم محتواهایی نظیر “فصل جدید زخم کاری” محمد حسین مهدویان، “هزار و یک شب” مصطفی کیایی، “حیثیت گمشده” سجاد پهلوان زاده، “بازنده” امین حسین پور، “صداتو” حامد جوادزاده، “شب های مافیا” محمدرضا رضاییان، “اسکار” مهران مدیری، “گناه فرشته” حامد عنقا و “فصل جدید نیسان آبی” مسعود اطیابی، در مرحله تولید و پخش قرار داشت.

لذا این تصور برای دوستان فیلیمو به‌وجود آمد که همین محصولات تا دو سال آینده برای پیش‌برد فیلیمو کفایت می‌کند و حالا که این محصولات پیچ و خم‌های اصلی فیلمنامه‌ای و حتی بعضا تولیدی خود را توسط بنده حقیر و تیم توانمندم پشت سر گذاشته‌اند، مدیریت ادامه فرآیندها برای کسب موفقیت کار چندان سختی نخواهد بود! ولی فارغ از اینکه توجه و شناخت کافی نسبت به رموز «هزارتوی رسیدن به موفقیت» در سکو نداشتند و کار را خیلی ساده تصور می‌کردند. جالب است که خیلی زودتر از چیزی که حتی خود بنده تصور می‌کردم، نتایج این تحلیل اشتباه مشخص شده است! 
 
پس از جدایی از فیلیمو، از مجموعه‌های فعال شبکه نمایش خانگی  پیشنهاداتی برای همکاری داشتید؟!

با توجه به تجربه‌های ارزشمندی که طی این سال‌ها  به دست آوردم و تعاملات خوبی که با اکوسیستم شبکه نمایش خانگی از مدیران گرفته تا هنرمندان، برقرار کرده‌ بودم و البته لطف خدای بزرگ، دوستان عزیزم محبت داشتند و از دو برند شناخته شده و تثبیت شده و سه برند تازه تاسیس این زیست بوم، پیشنهاداتی را مطرح کردند که پس از بررسی‌های بسیار و البته با توجه به شناخت قبلی از آقای طلوعی با احترام به سایر عزیزان دیگر که همگی از دوستان خوب بنده بوده و هستند به این جمع بندی رسیدم با ایشان که از نظر من مانیفست جامع و درست تر و نیز روحیه کسب موفقیت‌های بزرگ‌تر دارند، همکاری کنم. 
اگرچه که متاسفانه در طی این مدت در‌کمال تعجب شاهد برخی رفتارهای غیر‌حرفه‌ای و شیطنت آمیز بودم که تلاش های بسیاری کردند تا بنده را به دلیل تجربه ارزشمندی که کسب کرده‌ام و البته با شناخت از روحیه حرفه‌ای، دانش فنی مدیریتی و آگاهی از میل شدید رسیدن به موفقیـت و نیز روحیه مبارزه جویانه، به نوعی از این زیست‌بوم خارج کنند. البته اینجا قصد پرداخت به جزییات آن را ندارم و شاید زمانی دیگر به تفصیل برخی مصادیق شیطنت‌ها را با مستندات اعلام کنم. جالب است بدانید اتفاقا مواجهه با این نوع از رفتارهای زننده، انگیزه بنده را برای ادامه فعالیت جدی در همین اکوسیستم نمایش خانگی و ساختن موفقیت های بزرگ به لطف خدا، بیشتر و بیشتر کرد. خداوند مهربان در آیه 26 سوره آل عمران می فرمایند:
“بگو: بارالها ! هرکس را بخواهی عزت می دهی و هرکه را بخواهی خوار میکنی. تمام خوبیها بدست توست و تو بر هر چیزی قادری”
شما در زینما با چه عنوانی شروع به کار کردید و چرا این سکو را انتخاب کردید؟
من در سکوی زینما به عنوان قائم مقام آقای علی طلوعی با افتخار شروع به همکاری کرده‌ام. روحیه سازنده ایشان و میل و انگیزه آقای طلوعی، برای رسیدن به موفقیت و همین‌طور روش هوشمندانه و بسیار سلامت تامین سرمایه برای اینکه زینما در مسیر ‌موفقیت ‌قرار بگیرد، مجموعه دلایلی بود که باعث شد مقصد بعدی من از بین گزینه‌های پیشنهادی همکاری با این مجموعه باشد.

این سکو الان در چه مرحله‌ای است ؟
در قدم اول به زودی شاهد بازطراحی نشان تجاری زینما خواهیم بود و از لوگو، نام و آدرس اینترنتی جدید آن رونمایی خواهد شد. در مورد تولیدات هم به لطف خدا همزمان چند سریال و رئالیتی ‌شوی ‌بزرگ ‌در مرحله پیش تولید قرار دارند که طبق زمانبندی از پیش تعیین شده اسم سریال و عوامل آنها اطلاع رسانی می‌شود. امیدوارم شروع این تولیدات جدید رقابت جذابی را هم در شبکه نمایش خانگی رقم بزند؛ معتقدم در کنار محتوای خوب و سبد محصول متنوع، اقدامات بازارسازانه و سبک‌ مدیریتی دیتا محور، در جذب مخاطب بسیار موثر است.
 
حضور پلتفرم های جدید انحصار را از بین خواهد برد و به رقابتی شدن فضای بین سکوها کمک خواهد کرد؟
انحصار و فساد زمانی به وجود می‌آید که رقیبی وجود نداشته باشد! حضور سکوهای جدید این تک صدایی‌ها را از بین خواهد برد؛ تا شاهد فضای رقابتی سالم در بین پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی باشیم که طبعا جلوی به‌وجودآمدن فسادهای احتمالی را خواهد گرفت و در نهایت این فضای رقابتی، برای مخاطبان عزیز کشورمان محتواهای جذاب‌تر و تاثیر‌گذار‌تر فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا