اقتصادی

انتظار می رود قانون جهش تولید مسکن در دوره جدید وزارت راه به سرانجام برسد

عضوکمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به مدت باقی مانده از عمر دولت، انتظار می رود در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساخت و ساز مسکن و شهرسازی تلاش جدی صورت گیرد. موانع موجود در وزارت راه و شهرسازی جاده ساخت و ساز مسکن برداشته می شود.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با ترندونی، درباره انتظارات مجلس از وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ابتدا از زحمات آقای رستم قاسمی تشکر می کنیم. وزارت راه و شهرسازی یکی از مهم ترین وزارتخانه های کشور است که مسئولیت های مختلفی بر عهده دارد. با توجه به اینکه حدود یک دهه است که از بازار مسکن غفلت کرده ایم، حوزه مسکن یکی از اولویت هایی است که نیاز به توجه جدی دارد.

مجلس منتظر اراده جدی برای ساخت مسکن است

وی ادامه داد: از سوی دیگر بر اساس قانون جهش تولید مسکن که در مجلس یازدهم تصویب شد، دولت موظف است سالانه بیش از یک میلیون خانه مسکونی بسازد. امیدواریم وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت و ساز مسکن جدیت بیشتری داشته باشد. یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان مردم را گرفته مسکن است. انتظار می رود وزیر جدید راه و شهرسازی اراده قوی برای ساخت مسکن داشته باشد.

نماینده ساکنان خاش در شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود وزیری که وزارت راه و شهرسازی را برعهده می گیرد ضمن ارتباط با نمایندگان مجلس، قانون جهش تولید مسکن را نهایی کند. حدود یک سال و نیم از عمر دولت می گذرد و تنها حدود دو سال و نیم باقی مانده است، اما پروژه های ساخت مسکن در برخی استان ها هنوز اجرایی نشده است. پیش بینی می شود در دوره جدید این وزارتخانه برای ساخت مسکن تلاش جدی صورت گیرد.

جهش در اجرای قانون تولید مسکن مغفول ماند

وی همچنین تاکید کرد: در اجرای قانون جهش تولید مسکن تاخیرهایی وجود داشته است، بنابراین لازم است وزیر بعدی به این موضوع جدی توجه کند. موضوع دیگری که باید به آن توجه شود مساحت جاده است. عدالت بین استانی باید در توسعه راه ها رعایت شود. امروز در برخی استان ها بزرگراه داریم و به سمت ساخت و ساز آزاد رفته ایم اما هنوز در برخی استان ها 5 کیلومتر بزرگراه نساختیم. در توسعه راه ها باید انصاف رعایت شود. توجه به خانه های روستایی موضوع دیگری است که باید مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. استان های کم اقبال باید در این زمینه اعتبار بیشتری دریافت کنند.

وی افزود: باید در حوزه بنادر و راه آهن گام های جدی تری برداشته شود. راه آهن چابهار به خراسان نیز یک خط مهم است. پروژه های کلان باید در سطح ملی تصمیم گیری شود و وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل آنها تلاش لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا