حوادث و رویدادها

شهرک‌های اقامتی اربعین ساخته می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ گزارش وزارت کشور درخصوص ضرورت برنامه ریزی فضایی و کالبدی در نقاط مرزی مرتبط با مراسم اربعین را استماع کرده و ضرورت احداث این‌گونه مجموعه‌ها در قالب دستورالعمل شهرک‌سازی، تحت عنوان شهرک تخصصی-اقامتی اربعین  با هدف تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زائرین متناسب با شان جمهوری اسلامی،  استفاده دائمی و چندمنظوره از فضا و ایجاد انتفاع هرچه بیشتر برای مردم بومی مناطق را تایید کرد.

براساس مصوبات این شورا،  لازم است اهداف، کارکردها، فعالیت‌های مجاز به استقرار، پلان اقتصادی و سایر پیوست‌های اجرایی مورد نیاز این شهرک‌ها در انطباق با دستورالعمل شهرک سازی توسط وزارت کشور و با توجه به محدوده فضای اجباری و اختیاری پایانه‌های مرزی مصوب شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور تهیه شود و پس از تایید در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی (معاونت حمل و نقل) و دبیرخانه شورای عالی ملاک اقدام قرار گیرد.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران همچنین مقرر کرد در اسرع وقت مکان یابی شهرک‌های مذکور برای مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق، تمرچین و همچنین مرزهای ریمدان و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با توجه به ورود زائران پاکستانی با رعایت کلیه ملاحظات مندرج در دستورالعمل شهرک سازی و با تاکید ویژه بر رعایت ملاحظات زیست محیطی و طبیعی با بهره گیری از توان مهندسین مشاور ذیصلاح تحت اشراف وزارت کشور توسط استانداری‌های مربوطه تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به دبیرخانه شورای عالی ارسال شود.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا