اقتصادی

آغاز تشدید نظارت بر بازار عید از ۱۰ بهمن/ نهاده مرغداران متخلف قطع شد

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران (سمت) این طرح را از اول فوریه اعلام کرد. نظارت بر بازار شب عید را تشدید کرده و اظهار داشت که قطع سهم مرغداران متخلف روند عرضه تخم مرغ را عادی کرده و قیمت این محصول کاهش می یابد.

وی در گفت وگو با ترندونی یدالله صادقی درباره جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: در جلسات گذشته تصمیم بر این شد که از سهم تولیدکنندگان تخم مرغ که محصولات خود را به شرکت پشتیبانی دام ارائه نمی دهند ، کاسته شود. در نتیجه تولید 260 تن تخم مرغ ، فقط 70 تن تحویل داده شد و بقیه به صورت آفلاین فروخته شدند.

بنابراین ، به گفته وی ، در اجرای این مصوبه هفته گذشته اکنون هر روز 250 تن تخم مرغ به شرکت پشتیبانی دام تحویل می شود که باعث کاهش قیمت تخم مرغ می شود. در این مرحله ، قیمت ها در حال بازگشت هستند ، کاهش می یابند و به قیمت مصوب می رسند.

قیمت تخم مرغ بسته بندی شده منتشر می شود

رئیس سازمان سکوت تهران همچنین از ایجاد کمیته تخصصی برای تعیین قیمت تخم مرغ بسته بندی شده و شل خبر داد و گفت: شرکت های بسته بندی با تعیین قیمت تخم مرغ بسته بندی شده و عدم اطمینان قیمت از تخم مرغ سو استفاده کرده اند. 20 واحد به مبلغ 40 هزار تومان ارائه شده است که این عدم اطمینان درباره قیمت گذاری تخم مرغ بسته بندی شده را برطرف می کند.

ستاد تنظیم کننده بازار اخیراً قیمت تخم مرغ را برای سومین بار در سال جاری افزایش داده است و بر این اساس قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ تایید شده در فروشگاه ها 16900 تومان مصرف کننده است و قیمت شانه تخم مرغ (بدون بسته بندی متفاوت) در 32،000 USD تنظیم شده است. با این حال ، در هفته های اخیر ، قیمت تخم مرغ برای هر تخم مرغ در فروشگاه های خرده فروشی تهران 50،000 تومان بوده است.

یک کارگروه برای بررسی تخلفات شبکه فروشگاه ایجاد کنید

وی افزود: به طور كلی فروشگاه های زنجیره ای با شركت های بسته بندی موافقت می كنند كه هزینه بیش از آنچه باید بفروشند و مردم مورد سوused استفاده قرار می گیرند. بنابراین تصمیم گرفته شد که یک گروه کاری متشکل از کارگاه ها ، صنعت و معدن و دفتر استانداری برای یافتن علت این اختلاف قیمت بر روی چند نمونه متمرکز شوند.

علاوه بر این ، طبق گفته مسئول مسئول برنامه نظارت بر بازار شب عید فشرده ، بر خلاف سالهای گذشته که از 6 مارس آغاز شد ، امسال از اول فوریه آغاز می شود ، تا در ابتدای جدید با افزایش قیمت مواجه نشوید سال نظارت و کنترل بازار. در این طرح که تا سال 1400 ادامه خواهد داشت. در پایان ماه آوریل ، با همکاری سازمان امنیت ، یک تیم بازرسی در سطح بازار قیمت ها را به صورت روزانه کنترل می کند و با متخلفان برخورد می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا