اقتصادی

تأکید بر اثرگذاری کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی در توسعه دولت الکترونیکی، کاهش نیاز به ارائه مدارک فیزیکی و چارچوب‌گذاری در تعامل میان دستگاه‌ها فعال بوده و تصمیمات آن در بهبود و ارتقای سطح ارائه خدمات به مردم موثر واقع شده است.

به گزارش ترندونی، مراسم تودیع رضا باقری اصل، رئیس پیشین کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی و معارفه احسان کیان خواه در نشست این کارگروه با حضور سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور برگزار شد.

در این مراسم، آقامیری طی سخنانی با تاکید بر اهمیت این کارگروه در ایجاد همگرایی در میان تمامی ذی ربطان و نقش آفرینی در حضور گسترده دستگاه های مختلف در این حوزه گفت: تاکنون مسیر پیشرفت کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده و با قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مجلس شورای اسلامی تقویت شده، مسیر خوب و قابل قبولی بوده است.  

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: این کارگروه در توسعه دولت الکترونیکی، کاهش نیاز به ارائه مدارک فیزیکی و چارچوب‌گذاری در تعامل میان دستگاه‌ها فعال بوده و تصمیمات آن در بهبود و ارتقای سطح ارائه خدمات به مردم موثر واقع شده است.

براساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی با اشاره به این که با تصمیماتی که در این حوزه در حال انجام است، شاهد افزایش کار این کارگروه خواهیم بود، تصریح کرد: این کارگروه می‌تواند الگوی توسعه سایر کارگروه‌ها در مرکز ملی فضای مجازی بوده و تجربه موفقی است از یک نظام سیاست‌گذاری که توانسته با تصمیم‌گیری و خرد جمعی مسیر صحیحی را پیش ببرد.  

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پایان با تاکید بر تزریق نگاه و رویکرد جدید در این کارگروه، اظهار کرد: نگاه تحولی مناسبی در دوره جدید در این کارگروه شاهد خواهیم بود و امیدوارم در آینده شاهد عملکرد بهتر آن باشیم. همچنین از زحمات آقای باقری اصل تشکر کرده و برای آقای کیان خواه آرزوی توفیق و تقویت هر چه بیشتر این کارگروه را دارم.

براساس مصوبه ۵۴ شورای عالی فضای مجازی و قانون مدیریت داده و اطلاعات، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی است. رئیس جمهوری در پایان آذرماه سال جاری، با استناد به بند ب ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ماده ۶ اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بنا به پیشنهاد وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، احسان کیان خواه را به سمت «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا