استان ها

فنونی‌زاده: گل‌محمدی بهترین تصمیم را گرفت/ به صدرنشین نیم فصل جام مفرغ هم نمی‌دهند

فنونی‌زاده: گل‌محمدی بهترین تصمیم را گرفت  به صدرنشین نیم فصل جام مفرغ هم نمی‌دهند

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: گل‌محمدی انسان با حجب و حیایی بود که همه تلاش خود را برای موفقیت پرسپولیس کرد، بهترین تصمیم را گرفت و البته شرایط تیم به سمتی رفته بود که احتمال داشت در نیم‌فصل دوم نتایج بدتری بگیریم.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص توقف پرسپولیس در خانه مس رفسنجان و کسب رتبه سوم در پایان نیم فصل اول اظهار کرد: بعد از پنج هفته که مس رفسنجان روی دور شکست بود برابر پرسپولیس بازی بسیار خوبی ارائه کرد. روی دروازه هر دو تیم صحنه‌های خطرناکی ایجاد شد و می‌شد بازی با گل‌های بیشتری تمام شود، ولی دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند. بازیکنان ملی‌پوش در جام ملت‌های آسیا مشخص شده بودند و بازیکنان پرسپولیس با انگیزه همیشگی بازی نکردند. نفراتی، چون دانیال اسماعیلی‌فر امید زیادی داشتند تا در جام ملت‌ها حاضر باشند. فرصت خوبی بود که با توجه به شکست سپاهان، پرسپولیس هم‌امتیاز با استقلال در صدر قرار بگیرد، ولی نشد، البته به صدرنشین نیم فصل جام مفرغ هم نمی‌دهند.

پرسپولیس باید خود را تقویت کند

وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس تا جلوی دروازه حریف توپ را خیلی خوب می‌برد، اما تمام‌کننده ندارد و این موضوع تیم را دچار مشکل می‌کند. پرسپولیس در حالی با مس رفسنجان مساوی کرد که در بسیاری از بازی‌های این فصل، بعد از آنکه از حریف پیش می‌افتاد در حفظ گل مؤثر بود، ولی این بار نتوانست از گل خود محافظت کند و در برخی بازی‌ها هم که عقب افتاده بود موفق به جبران شد. مالکیت توپ بیشتر در اختیار پرسپولیس است، ولی بیشتر پاس‌های در عرض داده می‌شد و بازی رو به جلویی نمی‌بینیم. پرسپولیس باید خود را در نقاط مختلف تقویت کند و در دفاع چپ، هافبک بازی‌ساز و مهاجم بازیکن بگیرد. جای تعجب دارد محمدمهدی احمدی که خوب بازی می‌کرد دلیلی نداشت تعویض شود. به علی نعمتی تعهدی داده نشده که در همه بازی‌ها به میدان برود.

سومی پرسپویس از صدقه سری بیرانوند است 

پیشکسوت تیم پرسپولیس در واکنش به استعفای یحیی گل‌محمدی تصریح کرد: گل‌محمدی انسان با حجب و حیایی بود که همه تلاش خود را برای موفقیت پرسپولیس کرد. بهترین تصمیم را گرفت و البته شرایط تیم به سمتی رفته بود که احتمال داشت در نیم‌فصل دوم نتایج بدتری بگیریم، چون بازی‌های جام حذفی را هم در پیش داریم و به تیم فشار بیشتری می‌آید. عنقریب بود که ساکت الهامی از سرمربیگری مس رفسنجان برکنار شود، چون در پنج بازی آخر تیمش باخته بود و با شکست برابر پرسپولیس این اتفاق می‌افتد. تیم او در رفسنجان ۴ بر یک به ملوان باخت، ولی با تساوی گرفتن از پرسپولیس، بار دیگر ابقا شد. اگر پرسپولیس در رده سوم جای گرفته از صدقه سری علیرضا بیرانوند است. رامین رضاییان که یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس است تحت هر شرایطی می‌تواست در پرسپولیس بماند، ولی او را نخواستند. سیامک نعمتی جدا شد، ولی وحدت هنانوف باقی ماند.

اسکوچیچ غریب آشنای فوتبال ایران است

فنونی‌زاده یادآور شد: بهترین گزینه برای جانشینی یحیی گل‌محمدی کسی جز دراگان اسکوچیچ نیست. او غریب آشنای فوتبال ایران است. تیم ملی را به جام جهانی برد که بی‌رحمانه کنارش گذاشتند، در تیم‌های ملوان، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان سرمربیگری کرده و ایران را می‌شناسد. در ایران گزینه‌ای نداریم بتواند در پرسپولیس موفق باشد و همه امتحان خود را پس داده‌اند. اسکوچیچ می‌تواند با پرسپولیس نتیجه بگیرد. گل‌محمدی هم همه تلاش خود را کرد، ولی میراث خوبی از برانکو ایوانکوویچ به او رسیده بود که باعث شد چندین جام قهرمانی برای پرسپولیس بگیرد. علی قلی‌زاده هم اگر به پرسپولیس اضافه شود، چون بازیکن بسیار خوبی است، قطعاً به پرسپولیس کمک زیادی خواهد کرد. سپاهان هم در نبود رامین رضاییان امتیازات زیادی از دست داد و پرسپولیس می‌تواند با اسکوچیچ مدعی اول قهرمانی شود.

دکمه بازگشت به بالا