اقتصادی

بایدها و نبایدهای صنعت برق در برنامه وزیر پیشنهادی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه های ارائه شده توسط وزیر دولت سیزدهم در بخش برق الزامات و نیازهای صنعت برق است و باید هرچه سریعتر و با قدرت شروع شود تا به نفع مردم و صنعت برق باشد.

در مصاحبه با ترندونی محمدحسن متولی زاده ، عدم اجرای برخی برنامه ها می تواند مشکلات زیادی را برای بخش برق و شبکه های انتقال و توزیع ایجاد کند. برنامه های مدیریت مصرف 6000 مگاواتی اعمال می شود.

وی اولین و م effectiveثرترین هدف صنعت برق را برداشتن بار سنگین صنعت انرژی از دوش صنعت برق و مردم عنوان کرد و گفت: انجام شد.

به گفته وی ، وظیفه روسای شرکت های انرژی منطقه ای است که این صنایع را تسهیل و تشویق کنند و به اتصال نیروگاه ها در همه استان ها ، به ویژه در استان های صنعتی که نیاز به حمایت نمایندگان مردم دارند ، کمک کنند.

متولی زاده تکمیل بخش بخار کارخانه گاز را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت: این برنامه کاملاً امکان پذیر است و فقط شرکت مپنا ظرفیت بیشتری از این مقدار دارد ، بنابراین لازم است وظیفه و سوخت مورد اشاره را انجام دهیم. در ماده 12 صنعت مالی به دلیل تفاوت تعرفه های برق 60 هزار میلیارد تومان طلبکار به دولت است که نشان می دهد فرصت های قانونی و مالی برای این امر وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالانه 2 تا 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور امکان پذیر است ، گفت: هر ساله 120 هزار مگاوات از این نوع نیروگاه ها در دنیا ساخته می شود و گفت: فرصت بزرگی برای خصوصی وجود دارد. بخش و خوشبختانه مقررات قانونی آن برای ایجاد اختلال در صنعت برق برنامه ریزی شده است. بلوک های خورشیدی در حومه روستاها که منجر به توسعه و رفاه روستایی می شود و نمایندگان باید از این طرح حمایت کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه موضوع دیگر کاهش مصرف برق با جایگزینی وسایل برقی کم مصرف در بخش سرمایش و روشنایی است ، افزود: این مشکل فرصت های خوبی را برای ایجاد شغل و توسعه صنایع داخلی ایجاد می کند. معرفی صنعت به وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم فرصت خوبی برای ایجاد تغییر است.

به گفته وی ، یکی دیگر از نکات مهم برنامه پیشنهادی ، انتقال اختیارات به استان ها است که محراب ها و درخواست های مکرر نمایندگان بر آن تأکید دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا