حوادث و رویدادها

گاف تازه شهرداری تهران؛ تصویر یک کارگردان به‌جای سهراب سپهری منتشر شد

آفتاب‌‌نیوز :

این روزها در بیلبوردهایی در سطح شهر تهران تصویری به عنوان سهراب‌ سپهری در کنار شعر این شاعر و نقاش منتشر شده که تصویر او نیست و چهره یکی  از سینماگران است.

شهرداری تهران بیلبوردهایی (آگهی‌نماهایی) را از تصاویر شاعران همراه با شعرهایشان در محدوده خانه- موزه نیما یوشیج نصب کرده اما تصویری از «علی‌ قوی‌تن»، کارگردان سینما  به‌جای سهراب سپهری منتشر شده است.

این تصویر مربوط به فیلم «رویای سهراب» به کارگردانی علی قوی‌تن است که خود در آن نقش سهراب را ایفا می‌کند.

این فیلم روایتی از زندگی سهراب سپهری است که  قوی‌تن درباره آن گفته بود: فیلم «رویای سهراب» یک فیلم بیوگرافی نیست. در واقع عاشقانه‌های زندگی سهراب را در برهه‌هایی به صورتی که فلسفه وجودی شاعر و نقاشی چون سهراب به تصویر کشیده‌ام.

البته این موضوع اتفاق جدیدی نیست؛ پیش‌تر عکسی به عنوان عکس  «صادق هدایت» دست به دست می‌شد که در واقع تصویر او نبود بلکه تصویری از بهروز شعیبی بود که در فیلمی سینمایی برگرفته‌شده از داستان‌های صادق هدایت به کارگردانی حسن هدایت، نقش این نویسنده را بازی می‌کرد.

گاف تازه شهرداری تهران؛ تصویر یک کارگردان به‌جای سهراب سپهری منتشر شد

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا