سلامت و دانش

ورود ماهانه ۲۰۰ گردشگر سلامت از تاجیکستان به ایران

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت از گسترش همکاری ایران و تاجیکستان در حوزه گردشگری سلامت خبر داد.

به گزارش ترندونی، دکتر محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر بهداشت گفت: همکاری دوجانبه با کشور تاجیکستان در عرصه سلامت به خوبی پیش می‌رود و روند تازه‌ای در سطح روابط این دو کشور شکل گرفته است.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ گردشگر سلامت برای درمان به ایران می‌آیند که با تفاهم نامه‌ای که با تاجیکستان امضا شد، این آمار افزایش خواهند یافت.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، نیکنام در خصوص موضوعات سفر هیات ایرانی به تاجیکستان و توافقات بدست آمده در دیدارها افزود: بر اساس تفاهنامه با تاجیکستان، دوره‌های آموزشی هم گسترش خواهد یافت و تا اخذ مدرک نیز ادامه دارد؛ در زمینه تحقیقات مشترک و برگزاری کنفرانس‌های مشترک سالانه نیز رایزنی شد. همچنین در بخش درمان، گسترش گردشگری سلامت، محور گفتگوی هر دو کشور بوده است.

مدیرکل همکاری‌های امور بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: دیدارها و نشست‌های وزیر بهداشت با مسئولان تاجیکستان با محور تبادل دارو و صادرات دارویی از ایران شکل گرفت، همکاری‌های آموزشی هم پیش از این آغاز شده بود و حدود ۲۸ پزشک تاجیکستانی در ایران در حال طی دوره‌های تکمیلی هستند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا