اقتصادی

سهمیه بندی افزایش صادرات بین استان‌ها/ ورود کالاهای مهم به سامانه جامع تجارت

وزیر صنعت ، معدن و تجارت (صمت) ، با بیان برنامه های افزایش صادرات و تمرکز بر سیستم توزیع که در وهله اول بازار را تنظیم می کند ، گفت که یک سیستم تجاری جامع باید همه کالاهای مربوطه را تحت پوشش قرار دهد. پایان پاییز

به گزارش ترندونی ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، سیدرضا فاطمی امین برنامه های کوتاه مدت مربوط به تنظیم بازار ، صادرات ، رفع موانع و حمایت از تولید را در این نشست ، با مشارکت معاونین وزیران و مرتبط با آن آغاز کرد. مدیران پرسنلی سازمان سکوت استان (ویدیو در قالب کنفرانس) وزارتخانه ها باید بر فعالیت های میدانی نظارت کنند.

وی با اعلام اینکه هدف از افزایش 5 میلیارد دلاری صادرات در هفته جاری سهمیه خواهد بود و به استانها اعلام می شود ، گفت:

وزیر سمت با یادآوری این نکته که مطالعات و اسناد قبلی بر روی تدارکات ، آمار و جمعیت در رویکردی سرزمینی متمرکز بوده است ، تاکید کرد: ما می خواهیم نسخه نقشه یا فعالیتی در برنامه ریزی ویژه زمین وزارت صنعت ، معدن و تجارت داشته باشیم. برای هر شهر پس از ایجاد دبیرخانه مناسب ، زمان لازم و منطقه بندی ویژه آغاز می شود.

فاطمی امین همچنین اجرای برنامه های مرتبط با حوزه دفاتر تخصصی را یکی از اولویت ها دانست که موضوع تحقیقات زیادی در این زمینه بوده است و گفت: ارقامی در زمینه های تولید ، صادرات ، اشتغال و سرمایه گذاری و. .. برای اجرای آنها پروژه های اجرا شده و پروژه هایی که باید در هر منطقه انجام شود باید مشخص شود و طرحی تهیه و در عرض سه ماه جدا شود.

چراغ وزیر سبز برای دسترسی سیمان به بازار سهام

وی در مورد مسائل مربوط به تنظیم بازار گفت: یک سیستم تجاری جامع باید همه کالاهای مربوطه را حداکثر تا پایان پاییز تحت پوشش قرار دهد. در زمینه سیمان ، کل محصول سیمان باید به بورس بیاید تا به درستی عرضه شود و از افزایش قیمت جلوگیری شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: مصرف کنندگان سیمان شامل واحدهای تولیدی با مواد اولیه مربوط به محصول ، پروژه های بزرگ و فروشگاه های خرده فروشی هستند و ادامه داد: اولویت باید با خرده فروشان خریداری شده در بورس کالا باشد.

اول ، بر سیستم توزیع برای تنظیم بازار تمرکز کنید

فاطمی امین در ادامه سخنان خود در مورد تنظیم بازار افزود: “ابتدا باید بر توزیع تمرکز کنیم که یک سیستم تجاری جامع در این راستا است.” علاوه بر این ، با اصلاح سیستم توزیع ، فشار نقدینگی بر خرده فروشی کاهش می یابد. برای کنترل ، ما باید بر اصلاح سیستم توزیع تمرکز کنیم ، اما این باید در راستای اصلاح اجزای اقتصاد کلان باشد.

وی افزود: مردم ما را به عنوان یک دولت می بینند و آن دولت نیاز به هماهنگی دارد ، ما نباید سایر نهادها را در اشتباهات احتمالی مقصر بدانیم ، بلکه باید مرزهای درون خود را مشخص کنیم. هم افزایی و هم افزایی بخشی ضروری است و همه باید در این راستا گام بردارند.

مشکلات واحدهای صنعتی محاسبه خواهد شد

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود ، در مورد برنامه های رفع موانع و حمایت از تولید ، گفت: “خدماتی که مشتریان آنها شرکت هستند باید تشکیل شود و شرکت ها باید از آنها استفاده کنند و ما فقط باید تنظیم کننده باشیم و تا دو ماه آینده این شکل از سرویس.

وزیر سمت همچنین گفت: به موازات اجرای برنامه های کوتاه مدت در نیمه دوم سال ، مشکلات بخشهای تولید ، صنعت ، معدن و تجارت را جداگانه محاسبه و شناسایی خواهیم کرد. استانها باید به سرعت واحدهای بسته و نیمه تعطیل را زیر نظر داشته باشند و واحدهای استانی بسته و راکد در کشور ، با تمرکز بیشتر بر اشتغال ، باید رویه های احیای و بازگشت تولید را متمرکز کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا