عمومیکسب و کار ایرانی برتر

سازنده برج خنک کننده

Cooling Tower کولینگ تاور دستگاهی کاربردی جهت دفع حرارت و ایجاد برودت است که در سازمان ها، کارخانجات، پالایشگاه ها، آپارتمان ها و ساختمانهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. پکینگ برج خنک کننده یک نوع مبدل حرارتی است به این صورت که آب گرم را با برقراری تماس بین آب و هوا خنک می کند. به همین دلیل برای دفع گرما از سیستم های تبرید، تهویه مطبوع و فرآیند صنعتی از کولینگ تاورها استفاده می شود.

این برج ها کم هزینه ترین سیستمی هستند که به صورت آب کار می کنند و میزان هدر رفتن آب گرم در آن ها بسیار کم است. برج خنک کن با ایجاد سطح وسیع تماس آب با هوا، تبخیر را آسان می کند و باعث خنک شدن سریع آب می گردد. عمل خنک سازی در اثر از دست دادن گرمای نهان تبخیر انجام می گیرد، درحالی که مقدار کمی آب تبخیر می شود و باعث خنک شدن آب می گردد.

انواع برج های خنک کننده

برج های خنک کننده از لحاظ نوع عملکرد به سه دسته تقسیم می شوند. این تقسیم بندی به شرح زیر است:

برج خنک کننده مدار باز: در این مدل، آب به وسیله یک پمپ به بالای برج منتقل می شود و بر روی پکینگ ها پاشیده می شود. هوا که از داخل برج وارد می شود به وسطله فن و الکتروموتوری که در بالا قرار دارد، از میان پکینگ ها عبور می کند و به سمت بالا کشیده می شود که در نتیجه بر اثر تماس مستقیم آب و هوا، بخشی از آب تبخیر می شود. این برج برای هوای خشک مناسب است و تنها عیب آن هدر رفتن بیش از حد آب در اثر تبخیر است. پکینگ گرید اسپلش برج خنک کننده ای است که در دو نوع مدار بسته و مدار باز تولید می شود.

برج خنک کننده مدار بسته: در این نوع برج هیچگونه تماس مستقیمی بین آب و هوا نیست. آب یا هر سیالی که قرار است در این برج سرد شود ابتدا از داخل یک کویل عبور می کند. هوا نیز توسط فن و الکتروموتور به بالا مکیده می شود. در اثر برخورد هوا با سطح بیرونی کویل، حرارت از آب داخل کویل جذب شده و به محیط اطراف منتقل می شود. برج خنک کننده مدار بسته برای محیط های دارای هوای سرد و همچنین آب با دمای بالا بسیار مناسب است.

برج خنک کننده کولینگ تاور هیبریدی: این نوع از برج، ترکیبی از دو برج مدار بسته و باز است. در این مدل، آب از داخل کویل حرکت و توسط مجموعه نازل روی کویل ریخته می شود. در مواقعی که دمای هوا پایین است، برج خنک کننده هیبریدی به صورت خشک کار می کند و زمانی که هوا گرم می شود، آب روی کویل پاشیده می شود. تنها مزیت این مدل، بهینه سازی مصرف آب است.

اجزای اصلی برج خنک کننده

اجزای اصلی برج خنک کننده در انواع آن شامل موارد زیر است:

  1. بدنه، تشک، تنوره فن: بدنه برج خنک کننده برای حرکت جریان هوا و تماس آن با آب است و تشک نیز برای جمع آوری آب سرد است. فن قسمتی از برج است که فن در ان قرار دارد و هوا را به داخل بدنه می کشد. هر کدام از این اجزا می توانند از مواد مختلفی تشکیل شوند. جنس برج های خنک کننده بتنی است ولی در ساخت آن ها از مواد دیگری نیز چون آهن گالوانیزه، پلاستیک و فایبر گلاس استفاده می شود.
  2. سطوح خنک کننده یا پکینگ: سطح تبادل حرارت مهمترین جزء در برج خنک کننده است. هر چقدر سطح تبادل حرارت بیشتر باشد، میزان حرارت منتقل شده نیز بیشتر است. سطوح خنک کننده به دلیل محدودیت فضا در درون برج  باید دارای مساحت زیاد در حجم پایین باشند.
  3. سیستم توزیع آب: سیستم توزیع آب در برج خنک کننده شامل لوله کشی ها، رایزرها، اتصالات، ساپورتها، پمپ سیرکولاسیون، آب پخش کن یا اسپرینکلر و نازلهای توزیع آب است.
  4. فن برج خنک کننده: در برج های خنک کننده، حرکت هوا به دو صورت حرکت طبیعی و حرکت اجباری صورت می گیرد. برج های خنک کننده هزلولی شکل حرکت طبیعی دارند و ان هم به علت اختلاف دما در پایین و بالای برج است که در ام هوا از سمت پایین از درون لوورها به صورت طبیعی به سمت بالا کشیده می شود.
  5. قطره گیر: قطره گیر ها به دو نوع لانه زنبوری و تیغه ای برای استفاده در انواع برج خمک کننده مورد استفاده قرار می گیرند. قطره گیرها برای حذف کردن قطره های آب از جریان هوا و جلوگیری از هدر رفتن آب در بالای نازل های توزیع کننده آب در برج خنک کننده استفاده می کنند.
  6. لوور: لوورها از نوع تیغه ای یا لانه زنبوری هستند و جنس آن ها می تواند از کامپوزیت، پی وی سی یا پلی اتیلن باشد. لوور همگن سازی هوای ورودی را انجام می دهد و مانع از پاشیدن آب از داخل تشک به بیرون می شود.
  7. الکتروموتور: الکتروموتور فن یا پروانه را به حرکت در می آورد و معمولا دارای سه فاز و حداقل IP55 و کلاس حرارتی F  است.

برج خنک کن فایبرگلاس مکعبی

این سری از برج های خنک کن با ایده گرفتن از طرح آلمانی SULZER بوده و با توجه به امکانات و نیازهای داخلی طراحی و ساخته شده است. در طرح این شرکت مهمترین اصلاح ایجاد دریچه بازدید در این برج ها است که در طرح اصلی وجود ندارد.

ویژگی برج خنک کن فایبرگلاس مکعبی

از ویژگی های برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه یکپارچه کامپوزیتی محکم و صلب
  • تنوع رنگ و زیبایی در شکل ظاهری
  • پوشش ویژه NPG و مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش و ضربه پذیر
  • قابلیت تغییر محل استقرار
  • نگهداری بسیار آسان و بی آزاد
  • قطعات قابل تعویض
  • کم مصرف، بی صدا و مقاوم در برابر باد
  • مونتاژ سریع، دقیق و آسان
  • کارکرد سخت و راندمان بسیار بالا
  • جاگیری کمتر نسبت به نوع استوانه ای حدوداً ۲۰%

برج خنک کننده صنعتی

این سری از برج خنک کننده ها مجهز به اسکلت گالوانیزه گرم با پوشش FRP بوده که باعث مقاومت بالا و عمر طولانی آن می شود و همچنین این دستگاه را در شرایط صنعتی و سخت تضمین می کند. این مدل پس از تولید، در کارخانه مونتاژ شده و سپس دمونتاژ می گردد که باعث می شود مونتاژ دقیق در محل استقرار گردد. برج خنک کن صنعتی بر اساس نیاز فنی مورد درخواست خریداران و قابل نصب بر روی حوضچه های بتنی طراحی و ساخته می شود که نقشه حوضچه بتنی توسط این شرکت به خریدار محترم جهت اجرا تحویل می گردد.

ویژگی برج خنک کن صنعتی

برج خنک کن صنعتی دارای ویژگی های زیر است:

  • مناسب برای مصارف صنعتی
  • تناسب رنگ با مکان استقرار
  • کارکرد سخت و راندمان بسیار بالا
  • هزینه نگه داری کم
  • مدول های مونتاژ شده در کارخانه
  • پوشش ویژه NPG مقاوم در برابر اشعه UV
  • مونتاژ دقیق، سریع و آسان بهمراه قابلیت تعویض قطعات
  • ضد جلبک و رسوب
دکمه بازگشت به بالا