اقتصادی

رشد قیمت نفت ادامه داشت

قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت ، زمانی که تولید کنندگان شروع به کاهش تولید نفت کردند تا بتوانند تقاضا در بحران همه گیر کرنا و همچنین رشد زیر پیش بینی شده در ذخایر ایالات متحده را کاهش دهند و روز گذشته نیز به رشد خود ادامه دادند. .

به گزارش ترندونی ، نفت خام برنت برای تحویل ماه جولای با 34 سنت یا 1.3 درصد افزایش به 26.82 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در روز پنجشنبه 12٪ و در آوریل 11٪ افزایش یافت ، اما این شاخص از ابتدای سال 2020 و تحت تأثیر همه گیر Corona ، حدود 60٪ کاهش یافته است.

نفت خام ایالات متحده برای تحویل در ماه ژوئن با 70 سنت یا 3.7٪ افزایش به 19.54 دلار در هر بشکه رسید. روز گذشته شاخص نفت ایالات متحده 25٪ افزایش یافت. اما قیمت نفت ایالات متحده برای ماه چهارم در ماه آوریل سقوط کرد که از ابتدای سال 2020 70 درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی انرژی Ristad ، با کاهش تولید توسط اوپک و متحدان آن از جمله روسیه ، نابرابری بین عرضه و تقاضای نفت در ماه مه به نصف کاهش می یابد و به 13.6 میلیون بشکه در روز و در می رسد ژوئن تا 6.1 میلیون بشکه در روز است. کم می شود

لوئیس دیکسون ، تحلیلگر بازار نفت در Restad Energy گفت: “اگرچه این پیشرفت نسبت به ماه آوریل بهبود قابل توجهی دارد ، هنوز بازار نفت بهبود نیافته است و موضوع مخازن نفت هنوز در جدول است.”

نظرسنجی های رویترز نشان می دهد كه تحلیلگران انتظار دارند كه قیمت نفت امسال با وجود قرنطینه و محدودیت تولید از سوی كشورهای بزرگ تولید ، بیشتر شود ، زیرا آنها اشباع عرضه را برطرف نمی كنند.

برخی از تحلیلگران تخمین می زنند که تقاضا روزانه حدود 30 میلیون بشکه کاهش یافته است و بسیاری از نقاط جهان هنوز در قرنطینه هستند.

اوپک و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس ، روز جمعه رسماً 9.7 میلیون بشکه در روز را کاهش دادند.

به نقل از رویترز ، عامل دیگری که از رشد قیمت حمایت می کند آمار سازمان اطلاعات انرژی ایالات متحده بود که نشان داد ذخایر نفت هفته گذشته 9 میلیون بشکه افزایش یافته و به 527.6 میلیون بشکه رسیده است. این کمتر از 10.6 میلیون بشکه است که انتظار می رود تحلیلگران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا